Gå til innhold

Silikonimplantater, må de byttes?

Fremhevede innlegg

Gjest Ingen babe
Skrevet

Jeg har ru, runde implantater med silikon fra 1998, og det kosmetiske resultatet er fint. Kjenner liten fold i nederdel, men riplingen synes ikke. Ingen kapselproblemer.

Jeg spurte om behov for å bytte da jeg ble operert, etter å ha sett påstander om at de må byttes etter 10-15 år. Jeg var 20 da jeg ble operert, og fikk til svar at jeg antagelig ville ha flere operasjoner i løpet av livet, som korreksjoner etter fødsler, aldring mm, at jeg da kunne trenge proteser i andre størrelser, eller evt at de ble overflødige. Kroppen min er så godt som uforandret i de årene, jeg har da ikke fått barn enda heller. Han mente den gang at jeg ikke trengte å beregne å bytte til nye proteser bare for å bytte pga kvalitetsreduksjon i selve protesen over tid.

Nå tenker jeg at erfaringen med de relativt moderne protesene er større, noen som vet hva som sies nå? Bør jeg planlegge å bytte protesene om noen år for å forebygge problemer, eller utsetter jeg meg da bare heller for risiko for kapsling og andre komplikasjoner igjen, og det ikke er noen spesiell risiko med at protesene ikke er helt "ferske" lenger?

Vil gjerne unngå å legge ut 30 000, og slippe medisinske risikoer en gang til nå, hvis det ikke er gode grunner for å bytte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må fortsatt bytte etter en 10-15år ifølge en kompis av meg som jobber som kosmetisk kirurg.

Skrevet
Må fortsatt bytte etter en 10-15år ifølge en kompis av meg som jobber som kosmetisk kirurg.

Hm... Men min kirurg sa nei. Flere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...