Gjest Gjest_kine_* Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 Er det dyremisshandling å bare ha ett marsvin alene i buret? Blir de mere tamme om de er en enn to?
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Og er det dyremisshandling om jeg bare har en kanin i buret? Blir de mest tamme om de er en eller to? :gjeiper: :gjeiper: Har lest på nettet at de anbefaler å ha to marsvin men at de anbefaler at kaniner bare er en i buret sitt fordi kaniner sloss mere og de er ikke flokkdyr men kolonidyr. Men hva er kolonidyr? Skjønte ikke helt selv om jeg har lest på nett. Kaniner bor alene i hver sin hule derfor har de det best alene leste jeg, men er det sant? Marsvin er flokkdyr. :gjeiper: Stemmer dette? At det er best med en kanin alene i buret og to marsvin sammen i buret? I forskjellige bur selvfølgelig.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 Bevare meg vel for en overskrift du har valgt. Trodde jeg skulle få høre om skikkelig grusom pining av dyr nå, jeg...
Gjest wahaj Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Er det dyremisshandling å bare ha ett marsvin alene i buret? Blir de mere tamme om de er en enn to? De er flokkdyr, og trives da selvsagt best sammen 2 eller flere. De kan bli litt mer tamme hvis det kun er én, men med 2 trenger de mer tid, men det betyr ikke at de ikke blir tamme de også. Hunner går veldig fint sammen, mens hanner bør være kastrerte for å gå sammen, ellers blir det mye slåssing når de er kjønnsmodne. Du bør derfor ha 2 eller flere, og god plass.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 Bevare meg vel for en overskrift du har valgt. Trodde jeg skulle få høre om skikkelig grusom pining av dyr nå, jeg... Og du er vel glad for at du slapp det, eller hva?
heipådeg123 Skrevet 24. oktober 2009 #6 Skrevet 24. oktober 2009 De ER flokkdyr så kjøp 2 eller flere!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå