Gå til innhold

Samtale hos barnevernet

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ja okei :) Står i brevet at de ønsker å snakke med oss begge, men får nesten ringe å høre til uka da.

Er det din oppgave å ordne opp i dette? Jeg bare spør... Kan ikke mamma ringe på forhånd å snakke med de?

Det spørs jo også hva saken gjelder og hvem som kontaktet hvem for å si det sånn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jente 17
Skrevet
Er det din oppgave å ordne opp i dette? Jeg bare spør... Kan ikke mamma ringe på forhånd å snakke med de?

Det spørs jo også hva saken gjelder og hvem som kontaktet hvem for å si det sånn.

Muttern har ringt :) Og de sa hun måtte være med, bah.

Hvem som kontaktet hvem?

Skrevet
Muttern har ringt :) Og de sa hun måtte være med, bah.

Hvem som kontaktet hvem?

Jeg mente hva som er grunnen til innkallelse. Er det barnevernet som har kalt inn fordi de har mottatt bekymringsmelding fra noen eller om det er du eller mamma som har bedt dem om hjelp. Det var det jeg mente med "hvem som kontaktet hvem" :)

men da har dere vel fått en klarhet i det siden mamma har snakket med dem.

Gjest Jente 17
Skrevet
Jeg mente hva som er grunnen til innkallelse. Er det barnevernet som har kalt inn fordi de har mottatt bekymringsmelding fra noen eller om det er du eller mamma som har bedt dem om hjelp. Det var det jeg mente med "hvem som kontaktet hvem" :)

men da har dere vel fått en klarhet i det siden mamma har snakket med dem.

Åja sånn ja :) Barnevernet mottok bekymringsmelding og neste møtet blir vårt 2 møte, så vet hva saken går ut på. Derfor jeg vil slippe å ha med muttern.. Men det får bare bli sånn..

Skrevet
Hei folkens :) Er innkalt til møte hos barnevernet for 2 gang, men moren min kommer til å ikke kunne være med.

Noen som vet om det er noen mulighet for meg å dra alene? Eller er det påtvunget at foreldre skal være med? Må også nevne at jeg er 17, fyller 18 straks.

bare møt opp. BV er forpliktet å ta samtale med deg siden du er under 18 og det har kommet inn mld om deg. De vil ikke gjøre noe utover dette, siden du er snart 18. Dessuten har de ike resusser selv o du skulle trenge det.

Men husk, det som blir sagt blir arkivert. Skulle du få barn selv i nærmeste fremtid,så kan det bli brukt mot deg

Skrevet (endret)

Uansett; du kan når som helst be BV om en egen samtale, hvis du har ting du skulle ha sagt uten mamsen tilstede.

Saksbehandler kan derimot ikke overse eventuelle relevante opplysninger du kommer med dersom dette omhandler din mor og er relevant for aaken, hvis du forstår, og derfor kan hun nok ikke love deg å ikke informere mamma om hva som er blitt sagt. Du kan jo forhøre deg litt om det på forhånd.

Jeg er veldig opptatt av at man skiller mellom barnet (selv om du snart er myndig) og den voksne mtp ansvaret, derfor er jeg veldig enig i at det er som det er.

Håper det løser seg :)

Endret av annipanni

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...