Gå til innhold

Samtale hos barnevernet

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 17
Skrevet

Hei folkens :) Er innkalt til møte hos barnevernet for 2 gang, men moren min kommer til å ikke kunne være med.

Noen som vet om det er noen mulighet for meg å dra alene? Eller er det påtvunget at foreldre skal være med? Må også nevne at jeg er 17, fyller 18 straks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror du kan gå alene om det er greit for deg og moren din.

Skrevet

Om du har lyst kan du godt gå alene. Moren din kan ikke nekte deg det heller. Jeg vet om mange som er langt yngre enn deg som snakker alene med barnevernet.

Gjest Jente 17
Skrevet

Ja okei :) Står i brevet at de ønsker å snakke med oss begge, men får nesten ringe å høre til uka da.

Gjest Jente 17
Skrevet

Muttern ringte til saksbehandlern i dag, hun sa vi begge måtte komme. Wtf..

Kan man nekte å møte opp?

Skrevet

Det er vel ikke akkurat pliktig oppmøte, men det ser jo ikke pent ut på papiret dersom du/dere nekter å møte. Jeg aner jo ikke hva saken dreier seg om, men jeg vil tro at det er bedre å møte opp og få fortalt sin side av saken istedenfor å nekte og møte.

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet
Muttern ringte til saksbehandlern i dag, hun sa vi begge måtte komme. Wtf..

Kan man nekte å møte opp?

Jeg vet ikke om man kan nekte å møte opp.

Men jeg har lyst til å gi deg ett råd - møt opp, se hva dette er - ordne opp i dette.

Hvis du ikke gjør det - dette forsvinner ikke av seg selv. Det må jo være noe siden dere får innkalling.

Lykke til :)

Skrevet

Dere kan jo helt fint avtale en annen dag med barnevernet som passer bedre for din mor da :)

Gjest Jente 17
Skrevet

Joda, er bare det at det er jeg som vil dra alene, muttern blir med hu siden hu dama sa hu måtte.

Men jeg har lite lyst å dra dit, har allerede vært der en gang og det er dritt.. Jeg er snart 18, og grunnen til at vi er der er pga meg selv..

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet
Joda, er bare det at det er jeg som vil dra alene, muttern blir med hu siden hu dama sa hu måtte.

Men jeg har lite lyst å dra dit, har allerede vært der en gang og det er dritt.. Jeg er snart 18, og grunnen til at vi er der er pga meg selv..

Men du kan ikke rømme fra dette. Vær sterk og stå i det. Rømmer du fra dette så taper du bare på det selv. Vær så snill og stå i dette - tenk sterke tanker på at dette kommer du gjennom. Slike ting kan man ikke rømme fra - det vil bare gjøre deg liten og svak. Står du i dette så kommer du sterkere og blir mer respektert på den andre siden.

Gi jernet, jenta.......det ordner seg :)

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet
Hmm :( Er litt irritert nå altså..

Ble du irritert på meg?

Skrevet

Jatt med, og få god oversikt over rettighetene dine.

Tidligere var det noe med at BV kunne nekte å gi slipp på folk frem til et stykke opp i 20 årene, så vær litt obs slik at du ikke ender opp i systemet etter du er 18.

Skrevet

Skal dere dit pågrunn av noe du har gjort eller pågrunn av ting som er blitt gjort mot deg?

Gjest Jente 17
Skrevet
Ble du irritert på meg?

Nei, for all del ikke! Bare på at jeg er nødt til å ha med muttern.

Gjest Jente 17
Skrevet
Skal dere dit pågrunn av noe du har gjort eller pågrunn av ting som er blitt gjort mot deg?

Pga av noe som jeg har gjort. De syns nok jeg har problematferd eller no.. Men er jo ikke mye de får gjort uansett iom. at jeg fyller 18 snart?

Skrevet

Siden du er under 18 år, har moren din ansvaret for deg, og skal være med på møtet.

Gjest Chiffon
Skrevet
Pga av noe som jeg har gjort. De syns nok jeg har problematferd eller no.. Men er jo ikke mye de får gjort uansett iom. at jeg fyller 18 snart?

Det finnes ungdommer over 18 som er under barnevernet, hva som er reglene for dette vet jeg ikke.

Skrevet

Ah, så du ønsker ikke at din mor skal være med for å unngå mer skjeft :gjeiper:

Gjest Jente 17
Skrevet
Ah, så du ønsker ikke at din mor skal være med for å unngå mer skjeft :gjeiper:

Får ikke mer kjeft, hun vet alt som det snakkes om på møtene uansett.

Jeg har også endra meg, noe hun er fullt klar over, så vi begge føler dette er bortkasta. Men bv finner vel ut det snart.. Jeg blir bare så oppgitt nettopp pga av dette med at jeg ikke kan dra alene når ikke engang muttern har interesse av å være med, og de garantert ikke kommer til å sette i gang noen tiltak..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...