Gå til innhold

åpenlys runking på toget!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Liv_*
Skrevet

Hei!

For noen uker siden opplevde jeg noe merkelig på toget. Jeg satt i en vogn det var ganske stille, og på skrå mot meg satt det en gutt i 20 årene av utenlandsk opprinnelse. Jeg satt og leste, i joggebukse, og hadde absolutt ikke gjort så mye flid med utseende den dagen. Jeg satt med pensumlesing, og var veldig opptatt av boka, når jeg plutselig ser i øyekroken at denne gutten gjør bevegelser som minner veldig om runkebevegelser! Tenker med meg selv at jeg må ha sett feil, og leser videre. Men bevegelsene fortsetter, og når jeg ser opp oppdager jeg at han faktisk sitter og stirrer på meg samtidig som han runker, og hver gang noen går forbi legger han en genser over, slik at ingen skal legge merke til ståpikken hans...

Hvordan skal jeg tolke denne situasjonen? Som et kompliment, at noen faktisk begynner å runke og bli kåt av å se på meg?, eller som dårlig tilpasning til det norske samfunnet, kanskje ett annerledes kvinnesyn enn det vi er vant til, og en form for seksuell trakassering??

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan skal jeg tolke denne situasjonen? Som et kompliment, at noen faktisk begynner å runke og bli kåt av å se på meg?, eller som dårlig tilpasning til det norske samfunnet, kanskje ett annerledes kvinnesyn enn det vi er vant til, og en form for seksuell trakassering??

Jeg tenker det siste, og at mannen ikke er helt god i hodet.

Skrevet
Jeg tenker det siste, og at mannen ikke er helt god i hodet.

Signerer denne. Ærlig talt, om noen offentlig begynner å runke etter deg, ta det som et kompliment?? :klø:

Skrevet

Tenker at dette ikke kan være sant.

Hadde det vært virkelig, tror jeg ikke du ville fortsatt å sitte i samme vogna lenge. Eller kanskje du likte det? :)

Gjest Gjest_Nora_*
Skrevet

Jeg ville tatt det som en fornermelse. Okay så han ble kåt av deg, men han runka forran deg. Man kan ikke bare gjøre sånn i offentligheten da. :nei:

Har hørt om en som runka på toget en gang, men han satt alene i en kupe, det er helt anderledes.

Skrevet
Har hørt om en som runka på toget en gang, men han satt alene i en kupe, det er helt anderledes.

Hvordan fikk du høre om det, fortalte han det selv? Siden han satt alene, mener jeg.

Skrevet

Det kalles for blotting og er seksuell trakassering og straffbart etter norsk lov.

Jeg hadde IKKE tatt det som et kompliment, det er et seksuelt avvik og det siste jeg er interessert i er å se fremmede menns ståpikker. Hadde nok blitt sjokkert og rimelig hissig kjenner jeg meg selv rett.

Må si jeg er overrasket over at du har tatt det slik med sans og samling, de jeg kjenner som har opplevd lignende ting har følt seg veldig trakasserte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...