Gå til innhold

klamydia..

Gjest Gjest_gjest_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Er det slik at man MÅ ha en GU når man skal teste for klamydia, eller kan man sjekke med en urinprøve??

Må man da ta med urinprøve når man går til legen??

Jeg har skikkelig legeskrekk, og får jo angst bare av å tenke på å måtte ta GU...

(vurderer å droppe hele testen og leve i sølibat resten av livet... :gjeiper: )

Hvordan går legen fram egentlig, og hva spør han om??

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde_30
Skrevet
Er det slik at man MÅ ha en GU når man skal teste for klamydia, eller kan man sjekke med en urinprøve??

Må man da ta med urinprøve når man går til legen??

Jeg har skikkelig legeskrekk, og får jo angst bare av å tenke på å måtte ta GU...

(vurderer å droppe hele testen og leve i sølibat resten av livet... :gjeiper: )

Hvordan går legen fram egentlig, og hva spør han om??

Hei!

Du leverer inn en urinprøve på legekontoret og får svar i løpet av noen minutter.

Skrevet
Hei!

Du leverer inn en urinprøve på legekontoret og får svar i løpet av noen minutter.

Det har ikke mitt legekontor. TS, hvis du bor i Oslo, kan du levere på Olafiaklinikken, uten undersøkelse. Mitt legekontor sender inn prøven. Prøven fra GU er sikrere enn urinprøven, så hvis man har symptomer og urinprøven er negativ, kan man overveie å ta en GU i tillegg.

Leverer du urinprøve, skal det være den første delen av urinstrålen, der er det flest celler fra overflaten av urinrøret som er med.

Gjest Hilde_30
Skrevet
Det har ikke mitt legekontor. TS, hvis du bor i Oslo, kan du levere på Olafiaklinikken, uten undersøkelse. Mitt legekontor sender inn prøven. Prøven fra GU er sikrere enn urinprøven, så hvis man har symptomer og urinprøven er negativ, kan man overveie å ta en GU i tillegg.

Leverer du urinprøve, skal det være den første delen av urinstrålen, der er det flest celler fra overflaten av urinrøret som er med.

Du har helt rett, de sender inn prøven til lab. Er så lenge siden at jeg hadde glemt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...