Gå til innhold

hvor mye sjokolade kunne du spist?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenkte først at jeg kan spise masse. Men når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke jeg hadde klart mer enn enn max 100 g på en dag, og da ville føltes som mye...

Liker ikke noe annet godteri enn sjokolade egentlig, ikke potetgull, ikke gelegodt... bare :sjokolade:

Spiser ofte litt sjokolade hver dag - faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne nok fint klart enn plate på 200 g. uten problemer. Nå skjer det så og si aldri. Sist jeg spiste en hel plate var vel for 2-3 år siden. Tillater meg det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne nok fint klart enn plate på 200 g. uten problemer. Nå skjer det så og si aldri. Sist jeg spiste en hel plate var vel for 2-3 år siden. Tillater meg det ikke.

Ikke en gang i helgene? Jeg tenker ikke så mye over kostholdet på lørdager og søndager, det er deilig å spise hva man vil uten å tenke over det. Merker så klart konsekvensene på mandagen når jeg står opp og kjenner at magen føles litt ekkel innvendig da, men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi. Jeg regner meg selv for å være veldig glad i sjokolade, men er egentlig mer enn fornøyd etter en 100 grams plate. Derfor har jeg ikke snopedager heller, men spiser en rute eller to om dagen dersom jeg får søtsug etter middag. Stopper også der.

Men det er ikke så mye den fysiske mettheten som stopper meg, det er mer samvittigheten. Jo flere biter jeg tar, jo mindre godt smaker biten med snop fordi jeg får dårligere og dårligere samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne vel klart ubegrensede mengder. Jeg har aldri opplevd å bli mett på sjokolade. Eneste grunnen til at jeg stopper er at det er tomt, eller fornuften tar overhånd. Jeg blir aldri kvalm eller dårlig. Dessverre ;) Før hjalp kroppen min meg til å ikke spise så mye skit, og jeg ble kvalm om jeg spiste for mye. Men nå er jeg omtrent som et svart hull.

Gleder meg til jul. Tennisrackerter!! Mørke sådanne!! Og marsinpangris! Så kan man bryte løs biter fra grisen, klemme marsipanen flat, og brette rundt tennisrackerten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som spytter ut potetchips og sjokolade etter å ha tygget på det. Hun spiser mye hver dag...

Synes sånt er så kvalmt, ikke minst er det bortkastede penger. Hvorfor ikke heller begrense spisingen til helgene slik at man kan nyte det, og svelge (!!) det. Det er jo ikke i nærheten av like godt dersom man må spytte det ut, ikke minst må det jo være svært kvalmende for andre å se på..Dessuten så taes jo likevel en del av sukkeret opp i spøttet i munnen, og man klarer jo ikke å unngå å ikke svelge litt i alle fall, så for å være ærlig så ser jeg ikke poenget. Det vitner egentlig bare om et usunt forhold til mat og snop, tenker nå jeg da.

Gleder meg til jul. Tennisrackerter!! Mørke sådanne!! Og marsinpangris! Så kan man bryte løs biter fra grisen, klemme marsipanen flat, og brette rundt tennisrackerten.

Hva er tennisrackerter??

Gleder meg også veldig til jul, men ikke pga. julematen. :) Ribbe, pinnekjøtt osv. er egentlig ikke noe jeg er så veldig glad i. Er heller ikke så glad i kaker, med noen unntak da. Er veldig glad i rullekake, banankake og sånt, men kremete kaker med masse fyll osv. har aldri helt fanget min smak. Liker julen pga. pynten, stemningen, musikken, spenningen osv. osv. Eneste "mat" som gir meg en god julefølelse, er pepperkaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Hva er tennisrackerter??

Gleder meg også veldig til jul, men ikke pga. julematen. :) Ribbe, pinnekjøtt osv. er egentlig ikke noe jeg er så veldig glad i. Er heller ikke så glad i kaker, med noen unntak da. Er veldig glad i rullekake, banankake og sånt, men kremete kaker med masse fyll osv. har aldri helt fanget min smak. Liker julen pga. pynten, stemningen, musikken, spenningen osv. osv. Eneste "mat" som gir meg en god julefølelse, er pepperkaker. :)

Du er tydeligvis ikke fra Bergen, min venn.

Tennisrackerter fra Minde sjokolade er juletradisjon i Bergen. Finnes i både lys og mørk sjokolade. De prøvde å legge ned produksjonen for noen år siden, med ramaskrik og tusenvis av illsinte leserinnlegg som konsekvent. Så det måtte de gi seg på, ja. Jeg har vel fått minst 4 stk til hver jul så lenge jeg kan huske. Hver 1. juledags formiddag sitter man og ser film (samme filmen hvert år, ja) og trøkker i seg en hel racket, før man skal i familiebesøk og ete enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger de racketene på Dropsen her i Sandnes/Stavanger. Men selger de dem bare til jul? Synes jeg har sett dem ellers i året, også, men jeg kan ta feil.

Rundt påske finner jeg av og til - igjen, på Dropsen - noen SVÆRT gode påskeegg som heter Black Magic. Mørk sjokolade fylt med nougat. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tydeligvis ikke fra Bergen, min venn.

Tennisrackerter fra Minde sjokolade er juletradisjon i Bergen. Finnes i både lys og mørk sjokolade. De prøvde å legge ned produksjonen for noen år siden, med ramaskrik og tusenvis av illsinte leserinnlegg som konsekvent. Så det måtte de gi seg på, ja. Jeg har vel fått minst 4 stk til hver jul så lenge jeg kan huske. Hver 1. juledags formiddag sitter man og ser film (samme filmen hvert år, ja) og trøkker i seg en hel racket, før man skal i familiebesøk og ete enda mer.

Huh, sånn der har jeg aldri sett. Men smaker den så anderledes enn vanlig melkesjokolade da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist store 500g poser med Minde sjokolade på nattevakter flere ganger. Men det er mange år siden. Tror 200 g vil være maks i dag. Jeg kunne gjerne spist 500 g surt og salt godteri også, hadde ikke munnen blitt et eneste stort sår!

Chips og pocorn kan jeg spise ubegrenset av. En gang spiste jeg seks store poser potetgull etter hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som spytter ut potetchips og sjokolade etter å ha tygget på det. Hun spiser mye hver dag...

Dette er noe folk med spiseforstyrrelser gjør. Uten at jeg er i stand til å stille en diagnose på venninnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er tydeligvis ikke fra Bergen, min venn.

De er bare NYDELGE.. Synes synd på mennenskene som er glad i god sjokolade og ikke har smakt disser, har virklig gått glipp av noe! Gleder meg til de er i butikken igjen nå.. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en gang i helgene?

Nope. Jeg trener en del, og tenker på kosthold, og føler rett og slett ikke det er verdt alle kaloriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Jeg trener en del, og tenker på kosthold, og føler rett og slett ikke det er verdt alle kaloriene.

Er du ikke glad i det heller da? For ett sunt kosthold inkl. også at en skal kunne kose seg med det en liker i blant, spesielt om du trener endel, kan du fint unne deg noe godis!

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er noe folk med spiseforstyrrelser gjør. Uten at jeg er i stand til å stille en diagnose på venninnen din.

Jeg har heller ingen utdannelse som har gitt meg tillatelse til å stille diagnoser, men må si meg enig med Kitten her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er bare NYDELGE.. Synes synd på mennenskene som er glad i god sjokolade og ikke har smakt disser, har virklig gått glipp av noe! Gleder meg til de er i butikken igjen nå.. :popcorn:

Men hva er det egentlig? Er det fyll, eller er det kun sjokolade? Smaer sjokoladet noe anderledes enn vanlig melkesjokolade? Er den så stor som den ser ut? Altså like stor som en ekte tennisrackert?

Jeg elsker sjokolade, så blir jo skikkelig nyskjerrig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før kunne jeg kaste i meg alle slags godter å snop, spesielt skjokolade, nå klarer jeg noen biter før jeg blir kvalm, pottis liker jeg ikke så godt, og jeg hater brus. så eneste jeg må slutte med for å bli helt sunn er nok sjokolade :P litt nå og da skader vell ikke så lenge man holder seg i form. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Jeg trener en del, og tenker på kosthold, og føler rett og slett ikke det er verdt alle kaloriene.

Det er helt greit å tenke på kostholdet, men man dør ikke av å skeie ut, man har ikke noe vondt av det. Du minner meg om Kari Jauqeson, hun er også helt ekstrem. Jeg leste et intervju i et ukeblad, og der sto det at hun fikk fnatt hver gang hun så folk om sommeren med minigrill og pølser? Altså, snakk om å være fanatiker, for det første så kan det være snakk om pølser av kylling og kalkun, og om det så var snakk om vanlige pølser, hva så?

Det er greit at man ikke skal være usunn hele tiden, men å kose seg i helgen bør alle gjøre, uten å bli helt hysteriske over kalorier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...