Gå til innhold

Gjør Norge til en muslimsk stat?

Pusen

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4749071

Nå begynner jeg å bli rimelig irritert! Jeg har aldri hatt noe imot mennesker av annen rase eller religion/kultur, men disse gutta har jeg laaaangt oppi halsen! Legg spesielt merke til dette:

"Sheikh Omar Bakri Muhammad er overbevist om at Norge en dag vil bli en islamsk stat, «fordi det er Guds vilje». Blir hans drøm virkelighet, legges Stortinget ned. "

Her skal de prakke på oss sin religion og livsførsel? Nei takk. Jeg mener at de skal få beholde sin religion og utføre den der den hører hjemme; i deres eget land og rike. Hvis de kommer hit, så skal de SELVFØLGELIG få ha sin tro, men de MÅ(!!!!!!!) følge norske lover og regler! Dette ville jeg sett på som en selvfølgelighet for meg selv hvis jeg dro til deres land, helt og holdent av respekt for dem.

Men disse ekstreministene er jo helt gale! Virkelig helsprøe!!!! Får ikke sagt det sterkt nok jeg altså.....

Pusen vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Pusen den 2002-04-24 11:15 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig.

Det handler om å respektere kulturen og troen i det landet man kommer til, det gjelder alle. Om en gjør deet blir en også respektert for sin egen kultur og tro.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun syyyyyke menns drømmer og fantasier! uten snev av realisme i det hele tatt. Men at du blir irritert over dumskapen til disse menneskene, det har jeg full forståelse for!

Jeg klarte ikke lese alt engang jeg, det blir så dumt, respektløst og billig at det er helt ufattelig at slike mennesker får gå fritt i verden og ikke sperres inne på en mental-institusjon!! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

prøv å huske på at dette ikke er representative ytringer da, men kommer fra en person med litt ekstreme meninger. fanatikere finnes i alle leire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym; Islam har et mål om å "erobre" hele verden. Det har man hørt opp til flere ganger, de sier at de skal spre seg for å sånn smått "overta" kontrollen.

For min del er dette helt patetisk, da jeg selv er realist og human etiker. Har respekt for alle mennesker, men når man lever etter bibelen eller koranen er man etter min mening hjernevasket. Dvs, man bruker ikke friheten til å ta selvstendige valg.

1212[ Dette Innlegg er endret av: care den 2002-04-24 11:52 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes minst to partier i Norge som vil gjøre Norge til en kristen, fundamentalistisk stat også, der alle lover og regler skal bygge på Bibelens ord (ikke så lett, alle inkonsekvensene tatt i betraktning, men det er nå målet deres).

Så gale fanatikere finnes dessverre i alle leire, uten at det gjør det noe bedre akkurat. Forskjellen er bare at de kristne idiotene bare blir avfeid som idioter, mens de muslimske blir tatt for representanter for en hel gruppe, dessverre.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

La stakkaren få drømme om å gjøre Norge til en muslimsk stat.

Jeg blir heller NAZIST fremfor muslim.

Ett valg mellom to onder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en syk mann. Tror ikke han får med seg mange muslimer på dette uansett. Det finnes psykoer i alle religioner. Tror ikke det hadde vært godt i Norge om det ble styrt av fanatiske kristne heller. Jeg er muslim selv, og jeg ville ikke la mine barn vokse opp i et land styrt av fanatikere, enten det var den ene eller andre religionen. Det jeg har lært av religionen min er at man skal ha stor respekt for andre sin tro. Religion skal være næring for sjela, slikt som dette er bare nedbrytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva jen? Jeg tror faktisk denne mannen er SVÆRT prepresentativ for norske muslimer.

vinke.gif (care)1212[ Dette Innlegg er endret av: care den 2002-04-24 15:58 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en, og vi har mange venner som er muslimske. Disse "skremsels-muslimene" har jeg hittill bare sett på tv og lest om i avisene. Tror det kommer litt an på hvor i verden de kommer fra, for det er mye kultur med i bildet. Mannen min er kosovoalbaner, og han hadde f.eks. ikke hørt om kvinnelig omskjæring før han kom til Norge og ble kjent med somaliske kvinner på asylmottaket der han bodde. Han ble totalt sjokkert av å høre om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ganske naivt å trekke omskjæring inn i denne debatten. Nå har vi diskutert omkjæring i 2 år og de fleste har vel fått med seg at det er et differesiert syn på omskjæring når det gjelder muslimer.

Når det gjelder å gjøre Norge til en muslimsk stat, så vet vi jo at det er snakk om fundamentalister. Men vi vet også at det er nok av dem her i Norge. Når det gjelder omskjæring så vet jeg ikke om det står noe i Koranen om det, men det jeg vet det står om i Koranen, er verdensovertakelse. Ikke det at jeg tror at det blir en realitet, men at det kan bli en kamp om det, er jo ikke urealistisk. Se på Hitler - han hadde jo en drøm............

vinke.gif (care)1212[ Dette Innlegg er endret av: care den 2002-04-24 16:51 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg nevnte omskjæring var nettopp for å vise hvor teite fordommer det er mot muslimer. "Alle" var ute etter å vite hva han mente om det, og så visste han ikke engang at det fantes (dette var for noen år siden). Jesus sier til læresvennene sine i bibelen at de skal gå ut og gjøre alle mennesker til læresvenner. Men det noen som snakker om de kristnes plan for å ta over verden av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Velger å være anonym,for det er så lett å bli sett på som rasist hvis man sier meninger i en sak som dette.

Jeg tror jammen at de har en stor mulighet til å mer eller mindre bre seg utover i Norge og etterhvert ta over styringen,for våre kjære søte snille landsmenn som styrer og bestemmer i dette landet,er så jævla naive,og tar imot og tar imot.

Med en slik levemåte som muslimer har (mange,ikke alle) så tror jeg heller jeg ville hoppet fra galhøpiggen,enn å blitt muslim. Huff,aldri skal jeg bli mannen underdanig!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest *Perser*

*leeeer* da må vi flyktinger flykte igjen da icon_biggrin.gif

unnskyld for jeg ler, men slike som ham kan man vel ikke ta så seriøst?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

nei. og jeg skjønner ikke hva som foregår oppi hodet til dem som gjør det. jeg har ennå ikke møtt noen muslim som har gjort noe forsøk på å omvende meg til islam, ELLER som på noen måte har gitt uttrykk for at de ikke respekterer mitt livssyn eller har til hensikt å spre islam på noen måte. (til gjengjeld har jeg møtt en drøss kristne med ovennevnte forsetter).

og jeg har møtt en del muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man på historien så vil man se at Kristendommen har en like blodig historie som Islam.

Europeere har reist verden rundt og misjonert med våpen i hånd. Både Afrika og Sør Amerika har fått merke dette!

Kristendommen har også hatt og har nok som mål å overta verden på sitt vis. Der er nok ikke Islam noe unntak.

Når dette er sagt så er det nok hverken Kristendommen eller Islam som er problemet. Det er nok menneskenes utidige måte å bruke religion som påskudd til maktbruk som alltid kommer frem i dagen.

Selvfølgelig må vi ta trusler om maktbruk alvorlig, og er det snakk om å påtvinge oss et styresett og religion så må vi være forberedt.

Når det gjelder innvandringstopp så vil jeg si følgende.

Da må man ha innvandringstopp og da får det gjelde alle utenfor våre grenser. Deretter vil jeg si at skal man ha utsyn så må man tåle innsyn. Skal man hindre folk i å komme inn i landet, så får man stenge grensene slik at andre nasjoner i hvertfall slipper å slite med nordmenn på sitt territorie!

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...