Gå til innhold

Kenghurus lille prins har kommet

Gjest kenghuru

Anbefalte innlegg

Gjest kenghuru

Gratulerer med en liten gutt i magen :strix:

Gratulerer med gutt :hoppe:

Tusen takk jenter :)

I dag vasket jeg klær og der hang det plutselig 3 forskjellige str med klær...samboer, mine og lillegutt sine som er så søte og små :rødme:

"Advarsel: klageinnlegg er å finne nedover...:sjenert:"

Jeg er så trøtt og sliten hele tiden!!!! :( :( :(

Jeg har enda ikke sovet en hel natt siden juli og jeg blir helt ødelagt av det :(

Hver uke hvertfall den siste måneden har jeg blitt utrolig sliten utover onsdagen, torsdagen er enda værre og fredag er bare en utrolig slitsom dag :( Og helga bruker jeg for det meste til å sove for å få opp formen igjen. Har også blitt nesten forkjølet på slutten av hver uke med vond hals og snufsete nese (mer enn normale tettheten jeg har nå) :(

I tillegg er det direkte utrivlig på jobben (noe det har vært lenge) om dagen - sjefen min kommer med kommentarer han syns er morsomme, men som faktisk er ganske dårlig kommentarer fra en sjef.

Eks i går kom jeg ca kvarter for tidlig på jobb og fikk spm "har du sovet dårlig i natt nå eller"i et lettere spydig tonefall, noe han for det første ikke har noe med, og for det andre så hadde jeg ikke det...jeg var bare tidlig ute. Og i dag kom jeg for sent fordig jeg faktisk sov dårlig og ikke klarte å stå opp og da sa han bare "neimen, hei" med overraskelse i stemmen og så lo han!!! :hakeslepp: Jeg var faktisk så trøtt i dag at jeg holdt på å sovne under møtet vi hadde og det har faktisk aldri skjedd meg før...

Det er en slik holdning på jobben at dersom du ikke er "synlig" syk så er det null forståelse eller sympati og få :riste: Jeg påstår ikke at jeg er syk, men det går da for pokker ann å vise noe som helst forståelse...Uff, jeg gleder meg så sinnsykt til jeg går ut i permisjon i mars og kommer meg hvertfall 1 år bort fra den jobben ;) Har hatt planer om å finne meg noe nytt det siste året, men planla å holde ut til vi hadde fått et lite knøtt, så utrolig bra timing for oss nå :jepp:

Nå vurderer jeg sterkt å ringe legen og spørre om kanskje 20% sykmelding så jeg kan starte litt senere og få litt mer søvn og tillegg til å få tid til ordentlig frokost (noe jeg nå ikke rekker :()

Det er godt det er fredag i morgen og ikke minst at jeg nå skal gå å legge meg i gode senga og sove :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med en liten prins i magen :rødme:

Skjønner godt at du blir frustrert når sjefen din oppfører seg sånn.. enkelte mennesker skulle ikke hatt personalansvar..

Du får bare prøve å overse det, og ta ting i ditt eget tempo nå som du er så sliten. :) Det er kun du som kan passe på din egen kropp og den lille i magen.. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Gratulerer så masse med en liten prins i magen :rødme:

Skjønner godt at du blir frustrert når sjefen din oppfører seg sånn.. enkelte mennesker skulle ikke hatt personalansvar..

Du får bare prøve å overse det, og ta ting i ditt eget tempo nå som du er så sliten. :) Det er kun du som kan passe på din egen kropp og den lille i magen.. :)

:klemmer:

Tusen takk Jesse :)

Det er veldig sant det du sier :jepp:

Og skal si deg jeg gleder meg til starten av mars når jeg kan gå ut derfra og ikke komme tilbake på en stund...har jo også planer om forlenget permisjon uten lønn så er jeg heldig blir det halvannet år før jeg er tilbake på arb.plassen igjen og innen da kan mye ha skjedd :)

Jeg tror nok også jeg er litt ekstra på hugget nå som jeg er gravid og reagerer litt annerledes enn før, for det er ikke første gang han oppfører seg som en dust...har tenkt masse på det det siste døgnet og kommet fram til at jeg i utgangspunktet har hatt lyst å komme meg bort derfra det siste halvannet året, men har utsatt det pga i påvente av barn og da ha alle mulige rettigheter på plass:) Så timiningen vår med knøttet nå er helt perfekt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Vet du hvorfor du ikke får sove? :(

Jeg er veldig urolig i kroppen :(

Har en del ting her hjemme som vi har utsatt over lengre tid som begynner å irritere (som vi nå har blitt enige om å ordne denne helga), i tillegg til dårlig motivasjon og lyst til å være på jobb og så er alltid oktober og november 2 mnd hvor det skjer veldig mye rundt meg, så den siste tiden har jeg liksom ikke fått roet meg før jeg skal sove og når jeg våkner blir jeg stresset over enten hva vi ikke har fått gjort enda eller at nå må jeg sove litt til før jeg skal opp... :sjenert:

Men, jeg har pratet masse med samboer og vi skal ihvertfall gjøre de tiltakene vi kan og så må jeg bare finne måter på å roe sinnet mitt og håpe det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Skjønner godt du ikke får sove om du har mye i tankene... jeg har det også sånn fortiden, pluss at jeg avbrytes i søvnen fordi jeg på på do, så er ikke bare bare å være gravid ;)

Håper det bedrer seg for deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenghuru

Har dere fått ordnet noe av det dere planla denne helga?

:jepp: Samboer ryddet i boden på eget initiativ i går...gode samboer :)

Og i dag skal vi sammen ordne hagemøblene, ordne plantene ute og ikke minst skal vi hente hjem vuggen som jeg skal pusse på :rødme:

Og så har det tydeligvis hjulpet med både å prate enda en gang med samboer + skrive her, for i natt har jeg kun vært våken 1 gang og ellers sovet veldig godt i nesten totalt 10 timer :hoppe: Så i dag er jeg våken og opplagt og klar for en ny dag med godt humør :hoppe:

bare håper det kan vare litt lenger enn bare i dag da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest kenghuru

Nå er det på tide med en liten oppdatering her hos meg ser jeg :sjenert:

Formen bedrer seg nå håper jeg...krysser hvertfall fingrene for det :)

Jeg ble 50% sykmeldt fom i går og ut måneden.

Jeg har rett og slett ikke fått nok søvn og måtte kaste inn håndkle i går...orket ikke gå mer i "koma" og føle meg slapp og nedfor hele tia :sjenert:

Forrige uke startet med både omgangssyken og forkjølelse, men selv etter nesten 4 dager hjemme fra jobb ble jeg ikke noe mere opplagt.

Jeg sov godt i helgen og hadde troen på at jeg nå var inne i en god "steam" og skulle sove godt denne uka...men, neida :snurt: Sov dårlig natt til mandag og natt til tirsdag fikk jeg ikke sove før nærmere kl 2 på natta...og når jeg da skulle opp kl 7 for å gå på jobb skjønte jeg at nå holdt det :(

Legen tvilte ikke et sekund på å sykmelde meg 50% og vi ble enige om å se hvordan denne måneden går og jeg skal så ta kontakt dersom jeg trenger mere.

Så nå om dagen kan jeg sove leeeenge på morgenene og det trenger jeg visst...ble vekt av vekkerklokka kl 10.30 i dag og hadde da sovet i gode 11 timer totalt...litt våken innimellom fordi jeg er tørst eller tett i nesa (fortsatt forkjøla) og så måtte jeg jo gratulere kjæresten med bursdag før han dro, men noen gode timer søvn fikk jeg meg :)

Men, jeg merker likevel at etter kun 4 timer på jobb (uten faktisk å stresse noe for da får jeg jo bare ubehagelige kynnere) så var jeg like sliten som da jeg jobbet 8...og nå er jeg helt skutt og skal stupe i senga hvert øyeblikk :natti:

Lille Knøttet vårt har det nå uansett bare bra kjenner jeg og er en aktiv liten krabat som tydeligvis trener masse om tiden :rødme:

Samboer kjente tydelige spark forrige tirsdag og det var stas...han har kjent det flere ganger siden det og det er utrolig koselig...endelig får også pappa kjenne lille gutten sin :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Gratulerer med en liten gutt i magen, Kenghuru :klemmer:

Ønsker deg en god helg:)

Tusen takk:o)

Helgen har vært kjempekos med bursdagsfeiring begge dagene med masse koselig besøk av hele familien :)

Jeg har holdt på det siste året med å spare til bunad og nå har jeg funnet ut at jeg nå mangler 1/3 av hele beløpet jeg trenger til selve bunaden og sølvet :hoppe: Så, når knøttet er poppet ut skal jeg ligge i hardtrening for å komme inn i form og målet er da bunad neste jul :danse:

Så godt å høre fra deg igjen :klemmer:

:klemmer: Det er faktisk veldig godt å orke å la høre fra seg igjen :sjenert: Utrolig deilig for de siste par dagene har jeg fått tilbake noe energi så nå orker jeg å smile og kose meg med lillegutt i magen :rødme:

I går var jeg tilogmed med på et vorspiel for første gang siden sommeren og det var herlig å endelig å orke å være sosial igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du har fått tilbake litt energi! :) Hos meg kom den også sakte men sikkert tilbake rundt uke 20, det var så deilig å orke å gjøre noe igjen!! :) Nå har du de beste ukene foran deg! Du kan kjenne de herlige bevegelsene fra lillegutt, samtidig som formen stiger! :jepp:

Hvilken bunad skal du ha? Bunad er veldig fint, og veldig praktisk syns jeg! Håper jeg får den på meg til 17.mai igjen, er så kjekt å slippe å tenke på hva man skal ha på seg ;)

Høres ut som at du har hatt en fin helg, håper søndagskvelden blir like fin :klemmer:

(Liker tickeren din forresten :fnise: )

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Så bra at du har fått tilbake litt energi! :) Hos meg kom den også sakte men sikkert tilbake rundt uke 20, det var så deilig å orke å gjøre noe igjen!! :) Nå har du de beste ukene foran deg! Du kan kjenne de herlige bevegelsene fra lillegutt, samtidig som formen stiger! :jepp:

Hvilken bunad skal du ha? Bunad er veldig fint, og veldig praktisk syns jeg! Håper jeg får den på meg til 17.mai igjen, er så kjekt å slippe å tenke på hva man skal ha på seg ;)

Høres ut som at du har hatt en fin helg, håper søndagskvelden blir like fin :klemmer:

(Liker tickeren din forresten :fnise: )

Gleder meg masse til tiden fremover om energien holder ja...jeg er bare livredd for å bruke den opp, men det går seg vel til etterhvert :)

Jeg sover nå like dårlig, men har et håp om at det gir seg om noen uker...for engangsskyld er jeg like positiv som samboer :fnise:

Jeg skal ha Aust-Agder bunad (Åmli). Har familie derfra og gleder meg utrolig masse til den første gang jeg kan ta den på meg :biggrin:

Jeg har også problemer med å se tickere fra Lillypie (eller hvordan det nå skrives :sjenert:) så da måtte jeg jo bytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekket ut bunaden jeg også - den var veldig fin :jepp:

Forøvrig er jeg helt sjokkert over at du er 21 uker allerede :dåne: Før jeg vet ordet av det er du trebarnsmamma :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Måtte søke opp bunaden din. Kjempe flott bunad :jepp:

Jeg har ikke bunad, det blir kanskje en, med årene ;)

Takk :) Jeg storgleder meg til jeg kan få den på meg...eller hvertfall begynne med mål og vite at noen har begynt å sy på den :)

Sjekket ut bunaden jeg også - den var veldig fin :jepp:

Forøvrig er jeg helt sjokkert over at du er 21 uker allerede :dåne: Før jeg vet ordet av det er du trebarnsmamma :fnise:

Trebarnsmamma :dåne: Foreløpig holder det bare med tanken på en :fnise:

Hadde to av tantebarna på besøk i helga og fant fort ut at vi hvertfall ikke skal bo hvor vi nå bor når vi evt får nr to for de tar plass disse smårollingene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Det er så stille på denne kanten.. Håper alt er bra med deg og lillegutt :klem:

:nisse: Titter nemlig innom for å ønske deg og dine en riktig god jul! :nisse:

Stor jule :klemmer: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...