Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Det er bare en av tingene som irriterer meg grenseløst med eksen i disse dager. Han slipper å betale bidrag for han har ikke råd til eget underhold stakkars. Likevel skal han nå ha nok et barn. Men det som virkelig forundrer meg er hvilke kvinner som får barn med menn som ikke tar ansvar for de barna de har fra før. Både økonomisk og ellers. Men holdningen er vel at det ikke kommer til å skje dem... ... helt til den dagen de sitter igjen alene de også.
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Den nye dama hans har vel fått beskjed om hvor forferdelig og krevende du er. Også synes hun synd på ham. Også har sikkert hun veldig lyst på barn og tenker selvfølgelig ikke på DIN situasjon! For henne så er jo du skyld i den situasjonen selv vet du. Og eksen din er i hennes øyne bare snill og god...
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Men holdningen er vel at det ikke kommer til å skje dem... ... helt til den dagen de sitter igjen alene de også. Yes, akkurat som kvinner som velger å bli sammen med menn som er kriminelle, muslimske osv. Det de har hørt om andre kommer jo aldri til å hende _dem_... Menn lurer ofte på hvorfor kvinner ofte velger bad boys, og det lurer jeg også på, som kvinne. Det må være noe biologisk, for logisk er det ikke.
Gjest Purple Haze Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 I noen tilfeller vet ikke den nye dama at far ikke betaler bidrag for barna han har fra før. Jeg vet om flere tilfeller hvor det er slik. De fleste oppegående damer som fikk greie på at mannen deres ikke betaler for barn fra tidligere forhold, ville forhåpentligvis strammet opp mannen sin og bedt han sørge for barna sine.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Det han muligens ikke er klar over, er at han opparbeider seg gjeld til staten som han må betale tilbake den dagen han blir pensjonist. Dvs han får trekk i pensjonen sin om han ikke har gjort opp for seg mens han er arbeidstaker
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Det er bare en av tingene som irriterer meg grenseløst med eksen i disse dager. Han slipper å betale bidrag for han har ikke råd til eget underhold stakkars. Likevel skal han nå ha nok et barn. Men det som virkelig forundrer meg er hvilke kvinner som får barn med menn som ikke tar ansvar for de barna de har fra før. Både økonomisk og ellers. Men holdningen er vel at det ikke kommer til å skje dem... ... helt til den dagen de sitter igjen alene de også. Det er bare å se sannheten i øynene: Det finnes utrolig mange dumme kvinnfolk rundt omkring. Uansett om en mann er konemishandler,pedofil morder, eller rett og slett bare en ansvarsløs slabbedask som kun tenker på seg selv, ja så finnes det alltid damer som står klar til å satse alt på disse mennene. Jeg kjenner selv en som nå har seks unger med fire ulike damer. Han har nettop giftet seg med en ny dame og jobber svart for å unngå å måtte betale barnetrygden han skylder.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #7 Skrevet 24. oktober 2009 Det han muligens ikke er klar over, er at han opparbeider seg gjeld til staten som han må betale tilbake den dagen han blir pensjonist. Dvs han får trekk i pensjonen sin om han ikke har gjort opp for seg mens han er arbeidstaker Nei, han får nok ikke det. Har man ikke bidragsevne, opparbeider man seg heller ikke gjeld. Ta for eksempel en mann som tjener 220000 i året og bor alene. Han slipper bidrag fullstendig. Hvis moren til barnet hans har samme inntekt, må hun altså forsørge barnet alene. Hun får ca. 950 kroner i bidragsforskudd som en tilskudd til de ca. 5000 kronene i måneden som bidragsveilederen beregner at barnet koster. Da er barnetrygden og skattefordelen hun eventuelt har tatt med i regnestykket. Hvor skal hun få de resterende 4000 kronene fra? Faren klarer jo ikke å betale noe, men hun skal altså klare det. Og spør man politikere om hvordan, henviser de til sosialkontoret. Mens far derimot, han må for all del slippe å gå dit...
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 24. oktober 2009 #8 Skrevet 24. oktober 2009 Så hvis man har dårlig råd så bør man ikke få barn? :klø: Det kan jo tenkes at moren til det nye barnet faktisk er istand til å forsørge både seg selv og barnet. Eller er det helt usannsynlig? Jeg planlegger faktisk å få barn med en mann som står svært dårlig til økonomisk. Men det er ikke noe problem, for jeg har råd til å betale for både meg og barnet selv. Mannen betaler sine egne utgifter. Han er en omsorgsfull mann som har mye å gi, unntatt penger. Jeg velger han som far til mitt barn fordi han har så mange gode egenskaper. At han har et par dårlige egenskaper også (knyttet til økonomi) er jeg inneforstått med. Men hvem av dere har egentlig en 100% perfekt mann uten feil og mangler? Jeg kan tenke meg svært mange dårligere egenskaper enn manglende betalingsevne.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #9 Skrevet 24. oktober 2009 Det er bare en av tingene som irriterer meg grenseløst med eksen i disse dager. Han slipper å betale bidrag for han har ikke råd til eget underhold stakkars. Likevel skal han nå ha nok et barn. Men det som virkelig forundrer meg er hvilke kvinner som får barn med menn som ikke tar ansvar for de barna de har fra før. Både økonomisk og ellers. Men holdningen er vel at det ikke kommer til å skje dem... ... helt til den dagen de sitter igjen alene de også. Mener du selv, at hvis du tenker virkelig hardt, kan du ikke komme på noen hint om at mannen du selv valgte å få barn med, ikke var 100% pålitelig, ansvarsfull, hardtarbeidende og ærlig, før dere fikk barn? Jeg tror at de fleste gangene menn svikter totalt, har man ikke gjort grundig research på hva slags person man har med å gjøre, eller lukket helt øynene for tegnene man finner. Og jeg tror at andrekone har like mye rett til å ta feil som førstekone
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #10 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg kan tenke meg svært mange dårligere egenskaper enn manglende betalingsevne. Det er heller snakk om betalingsVILJE;-)
Gjest TS Skrevet 24. oktober 2009 #11 Skrevet 24. oktober 2009 Den nye dama hans har vel fått beskjed om hvor forferdelig og krevende du er. Også synes hun synd på ham. Også har sikkert hun veldig lyst på barn og tenker selvfølgelig ikke på DIN situasjon! For henne så er jo du skyld i den situasjonen selv vet du. Og eksen din er i hennes øyne bare snill og god... Kan nok stemme. Jeg er så krevende at jeg ikke bryr meg nevneverdig over at han aldri stiller opp verken økonmisk eller mentalt for ungene. Kan ikke bruke mye tid og krefter på det, da jeg heller vil bruke det på ungene Innlegget i går var for å få ut all frustrasjon uten at det gikk utover barna. Yes, akkurat som kvinner som velger å bli sammen med menn som er kriminelle, muslimske osv. Det de har hørt om andre kommer jo aldri til å hende _dem_... Menn lurer ofte på hvorfor kvinner ofte velger bad boys, og det lurer jeg også på, som kvinne. Det må være noe biologisk, for logisk er det ikke. Du kan vel ha rett i det. I noen tilfeller vet ikke den nye dama at far ikke betaler bidrag for barna han har fra før. Jeg vet om flere tilfeller hvor det er slik. De fleste oppegående damer som fikk greie på at mannen deres ikke betaler for barn fra tidligere forhold, ville forhåpentligvis strammet opp mannen sin og bedt han sørge for barna sine. Hun vet han ikke betaler, hun vet han knapt har samvær og hun vet at han aldri er med på noe ang ungene. Men det er jo greit for det kommer ikke til å skje henne Det han muligens ikke er klar over, er at han opparbeider seg gjeld til staten som han må betale tilbake den dagen han blir pensjonist. Dvs han får trekk i pensjonen sin om han ikke har gjort opp for seg mens han er arbeidstaker Han får nok ikke det, for han klarer å leve uten inntekt på papiret. Ergo heller ingen gjeld til ungene. Det er bare å se sannheten i øynene: Det finnes utrolig mange dumme kvinnfolk rundt omkring. Uansett om en mann er konemishandler,pedofil morder, eller rett og slett bare en ansvarsløs slabbedask som kun tenker på seg selv, ja så finnes det alltid damer som står klar til å satse alt på disse mennene. Jeg kjenner selv en som nå har seks unger med fire ulike damer. Han har nettop giftet seg med en ny dame og jobber svart for å unngå å måtte betale barnetrygden han skylder. Nei, han får nok ikke det. Har man ikke bidragsevne, opparbeider man seg heller ikke gjeld. Ta for eksempel en mann som tjener 220000 i året og bor alene. Han slipper bidrag fullstendig. Hvis moren til barnet hans har samme inntekt, må hun altså forsørge barnet alene. Hun får ca. 950 kroner i bidragsforskudd som en tilskudd til de ca. 5000 kronene i måneden som bidragsveilederen beregner at barnet koster. Da er barnetrygden og skattefordelen hun eventuelt har tatt med i regnestykket. Hvor skal hun få de resterende 4000 kronene fra? Faren klarer jo ikke å betale noe, men hun skal altså klare det. Og spør man politikere om hvordan, henviser de til sosialkontoret. Mens far derimot, han må for all del slippe å gå dit... Stemmer det. Men så er jeg så heldig at jeg tjener rett over grensen for å få forskuddsbidrag for ungene. Så hvis man har dårlig råd så bør man ikke få barn? :klø: Det kan jo tenkes at moren til det nye barnet faktisk er istand til å forsørge både seg selv og barnet. Eller er det helt usannsynlig? Jeg planlegger faktisk å få barn med en mann som står svært dårlig til økonomisk. Men det er ikke noe problem, for jeg har råd til å betale for både meg og barnet selv. Mannen betaler sine egne utgifter. Han er en omsorgsfull mann som har mye å gi, unntatt penger. Jeg velger han som far til mitt barn fordi han har så mange gode egenskaper. At han har et par dårlige egenskaper også (knyttet til økonomi) er jeg inneforstått med. Men hvem av dere har egentlig en 100% perfekt mann uten feil og mangler? Jeg kan tenke meg svært mange dårligere egenskaper enn manglende betalingsevne. Ja jeg mener faktisk det at om han ikke klarer å stille opp for de to han allerede har burde han tenke seg svært nøye om før han får flere. Hvorvidt hans nye samboer har økonomi til å forsørge dem alle vet ikke jeg, men det spiller ingen rolle. Han er ikke der for sine barn. Mener du selv, at hvis du tenker virkelig hardt, kan du ikke komme på noen hint om at mannen du selv valgte å få barn med, ikke var 100% pålitelig, ansvarsfull, hardtarbeidende og ærlig, før dere fikk barn? Jeg tror at de fleste gangene menn svikter totalt, har man ikke gjort grundig research på hva slags person man har med å gjøre, eller lukket helt øynene for tegnene man finner. Og jeg tror at andrekone har like mye rett til å ta feil som førstekone Vel nei jeg visste aldri at han ikke kom til å stille opp før vi fikk barn. Før vi fikk vårt andre barn og giftet oss så jobbet han og var der hele tiden. Nå har han kun ungene for å være grei og vil ikke forsørge meg Men nok om han nå for i kveld. Mine barn og jeg skal se på barne-tv, kose oss med lørdagsgodt og spise god mat
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #12 Skrevet 25. oktober 2009 Men det som virkelig forundrer meg er hvilke kvinner som får barn med menn som ikke tar ansvar for de barna de har fra før. Både økonomisk og ellers. Men holdningen er vel at det ikke kommer til å skje dem... ... helt til den dagen de sitter igjen alene de også. Det er ikke sikkert hun vet noe om dette. Enkelte menn er veldig flinke til å skjule sannheten, om mange ting. De er faktisk ekstremt dyktige til det. Man trenger ikke være en dum kvinne for å bli lurt av en sånn.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. oktober 2009 #13 Skrevet 26. oktober 2009 Nei, han får nok ikke det. Har man ikke bidragsevne, opparbeider man seg heller ikke gjeld. Ta for eksempel en mann som tjener 220000 i året og bor alene. Han slipper bidrag fullstendig. Hvis moren til barnet hans har samme inntekt, må hun altså forsørge barnet alene. Hun får ca. 950 kroner i bidragsforskudd som en tilskudd til de ca. 5000 kronene i måneden som bidragsveilederen beregner at barnet koster. Da er barnetrygden og skattefordelen hun eventuelt har tatt med i regnestykket. Hvor skal hun få de resterende 4000 kronene fra? Faren klarer jo ikke å betale noe, men hun skal altså klare det. Og spør man politikere om hvordan, henviser de til sosialkontoret. Mens far derimot, han må for all del slippe å gå dit... Dette er jeg så enig i og det provoserer noe sinnsykt. Selv har min x begynt på attføring.....han får titusen mindre i året i attføring enn jeg har lønn i full jobb. (Han tjente bra mens han jobbet). Han har sluttet og betale bidrag. Jeg får avkortet minstebidrag pga inntekt. Ja, han opparbeider seg bidragsgjeld. Men likefullt sitter jeg med barna og utgiftene og må takle denne økonomiske situasjonen. Nå har jeg måttet refinansiere leiligheten for å greie de månedelige utgiftene fordi denne mannen har funnet ut at han ikke skal betale bidrag mens bidragssaken pågår. Og det dummeste av alt er at staten har satt inn trekk på kr 500,- på han pr måned for det er det de mener han kan betale i bidrag (trekke han automatisk) uten at han skal lide noen nød. Hallo - og han har kun 10 tusen mindre enn meg i året??? I dette systemet så blir det ikke tatt hensyn til barn og deres levevilkår - men bidragsyters levevilkår - så får de andre greie seg som best de kan og trylle med penger. SINT på systemet!!!
Gjest Illiya Skrevet 26. oktober 2009 #14 Skrevet 26. oktober 2009 Så hvis man har dårlig råd så bør man ikke få barn? :klø: Det kan jo tenkes at moren til det nye barnet faktisk er istand til å forsørge både seg selv og barnet. Eller er det helt usannsynlig? Jeg planlegger faktisk å få barn med en mann som står svært dårlig til økonomisk. Men det er ikke noe problem, for jeg har råd til å betale for både meg og barnet selv. Mannen betaler sine egne utgifter. Han er en omsorgsfull mann som har mye å gi, unntatt penger. Jeg velger han som far til mitt barn fordi han har så mange gode egenskaper. At han har et par dårlige egenskaper også (knyttet til økonomi) er jeg inneforstått med. Men hvem av dere har egentlig en 100% perfekt mann uten feil og mangler? Jeg kan tenke meg svært mange dårligere egenskaper enn manglende betalingsevne. Nei, egentlig bør man ikke få barn hvis man ikke er i stand til å ta seg av dem økonomisk. Nå er jo dere i stand til det, ettersom du har råd til det, men hadde ingen av foreldrene vært i stand til det, burde de vente med å få barn til de kan forsørge dem.
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 26. oktober 2009 #15 Skrevet 26. oktober 2009 Så hvis man har dårlig råd så bør man ikke få barn? :klø: Det kan jo tenkes at moren til det nye barnet faktisk er istand til å forsørge både seg selv og barnet. Eller er det helt usannsynlig? Jeg planlegger faktisk å få barn med en mann som står svært dårlig til økonomisk. Men det er ikke noe problem, for jeg har råd til å betale for både meg og barnet selv. Mannen betaler sine egne utgifter. Han er en omsorgsfull mann som har mye å gi, unntatt penger. Jeg velger han som far til mitt barn fordi han har så mange gode egenskaper. At han har et par dårlige egenskaper også (knyttet til økonomi) er jeg inneforstått med. Men hvem av dere har egentlig en 100% perfekt mann uten feil og mangler? Jeg kan tenke meg svært mange dårligere egenskaper enn manglende betalingsevne. Jeg mener at har man ikke evne til å forsørge ett barn - så skal man ikke planlegge å få barn. Det er rett og slett uansvarlig og langt fra fornuftig. Dette innlegget synes jeg var over måte naivt. Økonomi handler om trygghet for barn, deg selv og din samboer. At du sitter og unnskylder deg med at "hvem er 100 % perfekt" - da lager du bare dumme unnskyldninger for deg selv uten å være realistisk. Og du setter bevisst ett barn til verden uten å ha trygghet i situasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #16 Skrevet 26. oktober 2009 Så hvis man har dårlig råd så bør man ikke få barn? :klø: Ja, helt klart. Har man ikke råd til å forsørge barn, bør man ikke få barn. Det er ikke en menneskerettighet å få barn. Skjønner ikke at noen faktisk kan bli overrasket over dette!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #17 Skrevet 26. oktober 2009 Det er bare en av tingene som irriterer meg grenseløst med eksen i disse dager. Han slipper å betale bidrag for han har ikke råd til eget underhold stakkars. Likevel skal han nå ha nok et barn. Men det som virkelig forundrer meg er hvilke kvinner som får barn med menn som ikke tar ansvar for de barna de har fra før. Både økonomisk og ellers. Men holdningen er vel at det ikke kommer til å skje dem... ... helt til den dagen de sitter igjen alene de også. Nå vet vi vel at menn skal også ha lommepenger selv etter de er kastet ut, eller flyttet frivillig. Noen kvinner er ikke enig i det da. Saken har nok flere sider enn hva du fremkommer med her. Du omtaler han på en negativ måte, og samtidig undrer du over kvinner som lar seg bli gravid med en slik mann. Tror nok ike dette er nye trekk hos han...er det noen som lurer på deg også? Enkelte kvinner unner ikke mannen nytt liv...de skal ha kun fokus på sitt forige liv. Vil de starte ny fam. så er h...løs fra x. Se det positive i det. Unn din x et nytt liv....det dere hadde var jo ikke liv laga
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #18 Skrevet 26. oktober 2009 Nei, han får nok ikke det. Har man ikke bidragsevne, opparbeider man seg heller ikke gjeld. Ta for eksempel en mann som tjener 220000 i året og bor alene. Han slipper bidrag fullstendig. Hvis moren til barnet hans har samme inntekt, må hun altså forsørge barnet alene. Hun får ca. 950 kroner i bidragsforskudd som en tilskudd til de ca. 5000 kronene i måneden som bidragsveilederen beregner at barnet koster. Da er barnetrygden og skattefordelen hun eventuelt har tatt med i regnestykket. Hvor skal hun få de resterende 4000 kronene fra? Faren klarer jo ikke å betale noe, men hun skal altså klare det. Og spør man politikere om hvordan, henviser de til sosialkontoret. Mens far derimot, han må for all del slippe å gå dit... Så får disse verpesjuke kvinnfolka regne ut bidraget de får før en lar seg insiminere. Sjekk hans inntekt på forhånd. Da vet man hva man har ved et brudd. ikke kom i ettertid og klag
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #19 Skrevet 26. oktober 2009 Kan nok stemme. Jeg er så krevende at jeg ikke bryr meg nevneverdig over at han aldri stiller opp verken økonmisk eller mentalt for ungene. Kan ikke bruke mye tid og krefter på det, da jeg heller vil bruke det på ungene Innlegget i går var for å få ut all frustrasjon uten at det gikk utover barna. Du kan vel ha rett i det. Hun vet han ikke betaler, hun vet han knapt har samvær og hun vet at han aldri er med på noe ang ungene. Men det er jo greit for det kommer ikke til å skje henne Han får nok ikke det, for han klarer å leve uten inntekt på papiret. Ergo heller ingen gjeld til ungene. Stemmer det. Men så er jeg så heldig at jeg tjener rett over grensen for å få forskuddsbidrag for ungene. Ja jeg mener faktisk det at om han ikke klarer å stille opp for de to han allerede har burde han tenke seg svært nøye om før han får flere. Hvorvidt hans nye samboer har økonomi til å forsørge dem alle vet ikke jeg, men det spiller ingen rolle. Han er ikke der for sine barn. Vel nei jeg visste aldri at han ikke kom til å stille opp før vi fikk barn. Før vi fikk vårt andre barn og giftet oss så jobbet han og var der hele tiden. Nå har han kun ungene for å være grei og vil ikke forsørge meg Men nok om han nå for i kveld. Mine barn og jeg skal se på barne-tv, kose oss med lørdagsgodt og spise god mat
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #20 Skrevet 26. oktober 2009 Nei, han får nok ikke det. Har man ikke bidragsevne, opparbeider man seg heller ikke gjeld. Ta for eksempel en mann som tjener 220000 i året og bor alene. Han slipper bidrag fullstendig. Hvis moren til barnet hans har samme inntekt, må hun altså forsørge barnet alene. Hun får ca. 950 kroner i bidragsforskudd som en tilskudd til de ca. 5000 kronene i måneden som bidragsveilederen beregner at barnet koster. Da er barnetrygden og skattefordelen hun eventuelt har tatt med i regnestykket. Hvor skal hun få de resterende 4000 kronene fra? Faren klarer jo ikke å betale noe, men hun skal altså klare det. Og spør man politikere om hvordan, henviser de til sosialkontoret. Mens far derimot, han må for all del slippe å gå dit... ditt regnestykke blir fullstendig feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå