Gå til innhold

LUDDE saueskinn fra Ikea


Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Det står håndvask på skinnfella fra Ikea, men det må vel være mulig å vaske i maskin????

Noen m erfaring??

TAKK! Guttungen har nemlig spydd på det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står håndvask på skinnfella fra Ikea, men det må vel være mulig å vaske i maskin????

Noen m erfaring??

TAKK! Guttungen har nemlig spydd på det :(

I barneutstyrsbutikker som selger skinn får man kjøpt spesialvaskemiddel som ikke tørker ut skinnet. Jeg har ikke hatt skinn selv, bare gitt det som gave sammen med en flaske vaskemiddel og jeg mener bestemt at det stod maskinvask på flasken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket mine mange ganger. 30 grader på ullprogram.

Etterpå må du kamme den godt, hvis ikke blir den stygg og krøllete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barneutstyrsbutikker som selger skinn får man kjøpt spesialvaskemiddel som ikke tørker ut skinnet. Jeg har ikke hatt skinn selv, bare gitt det som gave sammen med en flaske vaskemiddel og jeg mener bestemt at det stod maskinvask på flasken

ja en slik flaske har jeg faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker det på 30 grader ullvask med Milo og hiver det i trommelen etterpå, både skinnene fra Ikea og andre vi har. I trommelen blir de bløte og fluffy igjen og så gode som nye. Har gjort det i flere år, og skinnet har ikke blitt tørt eller sprøtt.

En kork salmiakk i skyllekammeret gjør også ullen mykere og lukten friskt og god (ikke av salmiakk, nei, den kjennes ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_julie_*
Det står håndvask på skinnfella fra Ikea, men det må vel være mulig å vaske i maskin????

Noen m erfaring??

TAKK! Guttungen har nemlig spydd på det :(

Hei!

Har vasket min i maskin noen ganger på 30 og 40 grader pga at min hund tisset på dem. Dessverre blir kvaliteten betydelig dårligere etterpå, selv med tøymykner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker det på 30 grader ullvask med Milo og hiver det i trommelen etterpå, både skinnene fra Ikea og andre vi har. I trommelen blir de bløte og fluffy igjen og så gode som nye. Har gjort det i flere år, og skinnet har ikke blitt tørt eller sprøtt.

En kork salmiakk i skyllekammeret gjør også ullen mykere og lukten friskt og god (ikke av salmiakk, nei, den kjennes ikke).

Da tror jeg jammen jeg skal prøve det neste gang! Har ikke turt å ha de i trommelen.

Får du dine til å bli helt fine og hvite igjen også? Mine er gulnet litt :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke de har gulnet, men det har jeg neimen ikke tenkt over. *tenke* Nei, tror ikke det.

Våre vaskes ganske ofte, siden katter og sausekinn er særdeles kompatbile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...