Livets datter Skrevet 19. august 2003 #61 Skrevet 19. august 2003 Jeg fikk lommeboken frastjålet fra vesken min en gang, og måtte sperre alt. Etter flere uker, ringte de fra et postkontor. Lommeboken var funnet, men det var bare kvitteringer og "rusk" i den. En annen gang ringte en mann til meg og lurte på om jeg savnet minibank-kortet mitt. Ungene hans hadde funnet det i veien (hadde stått og ventet på taxi der kvelden før) og tatt det med hjem. Jeg hadde ikke engang oppdaget at det var forsvunnet. De to barna fikk 80,- kr av meg til lørdagsgodt, og sperret opp øynene :o . Pappa'n skulle selvsagt forvalte pengene. På bagrunn av dette, vet jeg hvor forferdelig den følelsen over å ha mistet noe, er. Og jeg vet hvor lykkelig jeg selv er da jeg får igjen ting jeg har mistet. Slik som da jeg la igjen jobbens digital-kamera i en taxi på julaften, og fant det igjen på politistasjonen morgenen etter... puuuh... Selvsagt skal andres eiendeler leveres tilbake.
Fakse Skrevet 19. august 2003 #62 Skrevet 19. august 2003 Leverer selvfølgelig tilbake. Og om noen finner min lommebok (pleier ikke å miste den da) ville det være en selvfølge å gi finnerlønn, eller en blomsterbukett. Men hvorfor ha så mye som 1500,- i kontanter? Har aldri noe særlig i kontanter jeg, for mister man dem er de borte. Mister man et kort er det bare å sperre det.
starie Skrevet 19. august 2003 #63 Skrevet 19. august 2003 Det kunne ikke falt meg inn å ta noe som tilhører noen andre!
Gjest Starya Skrevet 19. august 2003 #64 Skrevet 19. august 2003 Har "mista" lommeboka èn gang. det var den gangen jeg pakka den ned i sekken til en medstudent -sekkene var ganske like (for en som er halvblind..) og sto ved siden av hverandre. Han fant den dagen etter og jeg ble lykkelig igjen. Forøvrig kunne det ikke falle meg inn å beholde en lommebok jeg fant et eller annet sted. Har funnet lommebøker ved et par anledninger, og levert dem til resepsjonen på skola og kassa i butikken (og så håper man de ansatte der er ærlige..). Ved sistnevnte tilfelle så jeg etterpå en fyr lete desperat omkring området der jeg fant den, og kunne da lede ham på rett vei. Men, finner jeg en tjuekroning i veikanten, så er den min.
Lula Skrevet 19. august 2003 #65 Skrevet 19. august 2003 Hadde aldri beholdt en lommebok som inneholdt info om hvem som eier den!!! Hadde levert den tilbake nøyaktig slik jeg fant den. Om det er en lommebok med penger i, men uten id-kort eller andre måter å identifisere eieren på, så er det mulig at jeg hadde beholdt den.
Gjest Gjesta Skrevet 19. august 2003 #66 Skrevet 19. august 2003 Kommer innpå igjen, jeg, for å meddele at lommeboka mi igjen ligger trygt i veska mi, med alle kort og kontanter i behold!!! JIPPIIIIII!!! Og den var ikke stjålet en gang!!! Betjeningen i butikken jeg mista den i fant den i går morres da de åpna...GJETT OM KVERULA VAR LETTA OG GLAD DA!!! En smule :oops: fordi jeg hissa meg opp og var sikker på at noen hadde stjålet den...men sånn blir man vel når man mister noe... Er i allefall KJEMPEGLAD for at jeg har fått den igjen - og håper at alle som er like uheldig (og rotete) som meg har like flaks som det jeg har hatt! K
Milly:) Skrevet 19. august 2003 #68 Skrevet 19. august 2003 Jeg har blitt frastjålet lommeboka én gang (men det var i syden, så sjansen for å få den tilbake er minimal...) og funnet en én gang. Leverte den selvfølgelig tilbake...
lizzy x Skrevet 27. august 2003 #69 Skrevet 27. august 2003 hadde levert den ja.hviss ikke jeg hadde funnet ut hvem du var ,hadde jeg levert den inn til purken...
Cupcake Skrevet 27. august 2003 #70 Skrevet 27. august 2003 På kinoen jeg jobber blir det glemt igjen lommebøker i salene ganske ofte. For en stund siden fant jeg en lommebok som tilhørte en nederlender. Den hadde for det meste nederlandske bankkort og liknende, men også et norsk bankkort, så han hadde tydeligvis familie/var mye her i landet. Jeg søkte litt rundt på telefonkatalogen på internett og fant et familienavn som var likt med det som stod i lommeboka. Jeg ringte dit og spurte etter denne personen. Han var i familie med dem, og han jeg pratet med ble kjempeglad, for denne gutten skulle snart tilbake til Nederland, og da måtte han ha lommeboken sin. :-) De hadde endevendt hele huset på jakt etter lommeboka, og satt akkurat å tenkte på om de skulle ringe politiet. :-) Kunne aldri tenke meg å beholde en lommebok, eller tatt noe ut av den. Det var kjempegøy å kunne hjelpe til ihvertfall! :D
chimp Skrevet 27. august 2003 #71 Skrevet 27. august 2003 Hadde aldri hatt samvittighet til å beholde en lommebok jeg fant! D kunne jo vært meg, og jeg har rota bort vesker og lommebøker rimelig mange ganger til å vite hvordan d er......De fleste gangene har d gått bra, men én gang gikk d IKKE bra; vi hadde innbrudd i bilen mens vi var borte kanske 10 min, oppdaget d ikke før vi kom hjem og jeg lette etter veska mi. Ringte for å få kontoen steng, men da var allerede skaden skjedd og kontoen min var loppet for kr. 5000,- som jeg ikke fikk erstattet pga at jeg hadde koden tilgjengelig! Man lærer!!!
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2003 #72 Skrevet 28. august 2003 Finnern er vinnern, tar cash og verdier, ødelegger sertvikat og sånnt og går hjem og hacker opp kreditt kortene.
chimp Skrevet 28. august 2003 #73 Skrevet 28. august 2003 Finnern er vinnern' date=' tar cash og verdier, ødelegger sertvikat og sånnt og går hjem og hacker opp kreditt kortene. [/quote'] Skulle ikke forbause meg om d var du som loppa meg for 5000,-!!! :evil: Håper du får oppleve d sjøl!!! MANGE ganger!!! Spes en gang du har d skikkelig tøfft økonomisk!
Gjest Anonymisert_120626 Skrevet 22. september 2003 #74 Skrevet 22. september 2003 Jeg og min mann fant en lommebok for et par år siden. Denne var tydelig mistet i fart da innholdet lå godt stødd utover bakken. Fikk pella sammen alt, leta etter id-kort (lommebokka var STAPP full av alt mulig så det var litt jobb). Søkte på 1999 etter nr og begynte å ringe. Ikke svar på mobil. Fikk svar på hjemmetelefon av en rimelig stressa konemor, mannen sykla visst da desperat rundt i byen for å finne lommeboka. Vi prøvde å få tak i han på mobilen begge to men ikke noe hell. Vi ble enige om at jeg skulle gi fra meg lommeboka på jobben hans (ikke langt unna der jeg bodde). Om kvelden kom en meget fornøyd mann og ringte på døren (hadde funnet navn og adresse via tlf nr tror jeg) med en pakke og klarte nesten ikke å stoppe å si takk. Det var en flott gave + penger i pakken. Dette kom utrolig godt med da vi hadde en elendig økonomi på det tidspunktet. Jeg ble SÅÅ glad og så rørt. Vet så godt hvor frustrerende det er å miste alle kort osv. Så det var så absolutt verdt det. Ville aldri gjort noe annet. Det er nok av uærligheter i verden... Men jeg klarer heller ikke å la være å si ifra om noen gir meg for mye veksel igjen, så sant jeg merker det da....
Englepusen Skrevet 23. september 2003 #75 Skrevet 23. september 2003 Jeg har funnet en del lommebøker og mobiltelefoner og har alltid levert de tilbake. Ser på det som en selvfølge. Dessuten tenker jeg på hvor kjipt det hadde vært om det var jeg som hadde mistet lommeboka. Men for en stund siden ble vesken min med lommebok med 1000 kr i, pda og diverse ting som var viktige for meg stjålet...så aldri den igjen. Hvis jeg hadde fått kloa i den drittsekken..... :evil:
Donnie Darko Skrevet 23. september 2003 #76 Skrevet 23. september 2003 Jeg har alltid lommeboken festet til en kjetting i buksa mi.. etter jeg begynte med det har jeg aldri mistet den...
vixen Skrevet 23. september 2003 #77 Skrevet 23. september 2003 Bare en ting å gjøre - å levere tilbake til eier! Ingen tvil! -viXen-
AUF Skrevet 23. september 2003 #78 Skrevet 23. september 2003 Jeg hadde helt sikkert enten levert den tilbake (om jeg fant navn o.l ) eller jeg hadde levert den til politiet. Har ikke samvittighet til å beholde sånt...
tomine28 Skrevet 23. september 2003 #79 Skrevet 23. september 2003 Hadde levert den til rette eier, og hvis ikke det hadde fremgått hvem eieren var - levert den til politiet. Det er noe med samvittigheten....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå