Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Hei:) Jeg opplevde et klump i skjeden nokså langt oppe, men absolutt ikke helt i enden. Jeg kan liksom komme forbi den på høyre side. Jeg har lest litt om dette og om at hvis det var min livmorstapp ville jeg kjenne et lite innhuk, noe jeg ikke har. Jeg har også lest at det vil kjennes ut som nesetippen, men den er større og veldig myk i tilegg til at den gir veldig etter. Og det er definitivt ikke G-punket mitt, såpass klarer jeg å avgjøre selv. Noen som har noe idé om hva dette kan være? Eller bare bekymrer jeg meg for mye? Jeg leste også at livmorstappen synker unden menstruasjon og bruker litt tid på å gå opp igjen, og dette var uka etter menstruasjon, men jeg har jo aldri kjent noe før.. Verken i eller etter mens.. Med andre ord; jeg er nokså kjent der nede. Jeg håper jeg bare overbekymrer meg, spesielt med tanke på at jeg snart blir 18 og er nok altfor ung til at dette skulle være noe alvorlig. Men altså, underlivkreft, og annen kreft har oppstått hos 3 av 4 besteforeldre, og selv om dette ikke trenger å bety noe er det jo uansett ikke et godt tegn. Håper på seriøse svar. Hilsen en litt bekymret tenåringsjente..
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Uansett alder så bør du oppsøke lege når du merker en kul eller en klump et sted på kroppen. Det er ingen her inne som er leger og kan stille en diagnose - så kom deg av sted til legen!
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 Okay, det er vel lurest uansett. Jeg bare tenkte hvis det var noen som hadde vært i akkurat samme situasjon og visste at dette var helt normalt, at jeg kunne spare de pengene. Men da bestiller jeg time til legen raskest mulig. Takk for svar:)
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Selv om jeg skal gå til legen for dette kunne jeg godt tenkt meg å høre andres meninger og erfaringer innenfor dette. Bare så det er sagt:P
Gjest Gjest_hannemor_* Skrevet 23. oktober 2009 #5 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg tror du har oppdaget livmortappen. Den kjennes veldig forskjellig ettersom når du er i syklusen. Noen ganger er den mykere, andre ganger er den hardere. Du trenger ikke kjenne et innhuk i den i alle positurer. Det er fordi den ikke ligger på et sted hele tiden og noen ganger er åpningen mer skjult. Jeg har født og kjenner veldig godt min spalte. Men andre ganger kjenner jeg den ikke i det hele tatt. Livmortappen vandrer litt rundt. Det er også normalt at den ikke ligger helt sentrert. Har du funnet et bilde av undelivet ditt i profil? Her er en side om livmortappen. http://www.pernille.info/livmortappen.htm Hvis du bare skriver www.pernille.info finner du masse info (Altså dette tror jeg, men det er også noe i at man skal oppsøke lege om man finner klumper. Jeg vet bare at mange kommer til legen etter at de har oppdaget livmortappen.)
Avalon Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Hei. Jeg har en venninne som fant en klum i sjeden. Den vokste, og hun kunne kjenne den når hun satte seg ned osv. Klumpen viste seg å være en byll, som legen tappet. Slike byller kan komme tilbake, og de kan sprekke av seg selv. Så det trenger ikke være noe mer enn det, men gå uansett til legen for å være sikker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå