Gjest Lindsay Skrevet 23. oktober 2009 #1 Skrevet 23. oktober 2009 Hei hei Det har seg slik at jeg har funnet drømmekjolen min på maggiesottero.com Dessverre er det bare 7 butikker i Norge som selger MS kjoler, og alle laangt fra meg. Men, jeg skal en tur til New York i mars, og det viste seg at de har hele 71 butikker med MS kjoler, bare i staten New York!! Men..turen er bare for en uke, og jeg lurte på om noen har erfaring med å kjøpe brudekjole "på tur".. Går det ann å spasere rett inn, prøve kjolen viss de har den, og få den med seg viss de har størrelsen? Burde jeg ringe på forhånd (til New York..haha) og spørre om de har kjolen inne og ca størrelse? Vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere situasjonen, men det er virkelig THE brudekjole. Hadde liksom gitt opp litt drømmen om den, men kan ikke la være å tenke tenke på det når jeg likevel skal til New York! Hjelp? :D
lilleGrethe Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 Hva med å ringe rundt på forhånd å høre om de har den inne? Sjekk at de er på Manhattan, og ikke rundt omkring i NY state, siden det er et stooort område som strekker seg helt opp til Canada. Zip code i NYC begynner med 10, så alle andre steder er sannsynligvis uaktuelle.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #3 Skrevet 23. oktober 2009 De fleste butikker har noen kjoler som de selger off the rack - og som du kan spasere rett ut med. Kleinfeld i NY har et av verdens største utvalg i brudekjoler, men jeg vet ikke om de fører MS. Du kan jo bare maile rundt til butikkene og høre.
Gjest Lindsay Skrevet 23. oktober 2009 #4 Skrevet 23. oktober 2009 Tusen takk for tipset om zipkoden Har kikket på nettsiden til maggiesottero, sett hvem som hadde en zipkode som startet slik, og kontaktet flere av disse Bridal shop'ene.. Kjolen var til og med vanskelig å få tak i der, men hun ene var hvertfall veldig serviceinnstilt, og tilbød seg å skaffe meg den for prøving innen jeg skal dit! Lurer bare på om noen vet hvordan man finner avstanden mellom "sentrum" og Larchmont? Eventuelt om noen vet? Og er ikke 750$ relativt billig for en MS kjole? Eller? Og SÅ lurer jeg på en ting til (lurer på mye nå..måtte bestemme meg relativt raskt siden det var noen måneder bestillingstid på kjolen).. noen som faktisk har fått en brudekjole tilsendt og har noen erfaring med frakt? Hvordan skal jeg få den med meg hjem uten å ødelegge den? Uten å skrukke og "feilpakke" den?
lilleGrethe Skrevet 25. oktober 2009 #5 Skrevet 25. oktober 2009 Bare hyggelig. For avstandsberegning er Google maps veldig bra. Se her for avstand fra f.eks. Empire state building til Larchmont. Har satt den på "public transit". Det tar over en time å komme seg dit.
Cæmis Skrevet 25. oktober 2009 #6 Skrevet 25. oktober 2009 ps. til info er listen med MS butikker på ms.com ufulstendig. det er flere butikker enn de som er oppført om det er der du har sett de 7.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå