Gå til innhold

Om å lette på trykket

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Det er en ting jeg lurer på. I diskusjoner om at gutter/menn ligger med mange osv, så er ofte argumentet at de er menn og at de naturligvis må "lette på trykket" som er en "unskyldning" for at de gjør det.

Men da lurer jeg jo på; hvis det da bare er det at de må lette trykket, få tømt seg osv, hvorfor kan det da ikke funke på like god måte å ta saken i egne hender, sånn som vi jenter ofte gjør?

Hvis det er sånn at de må ha seg ei dame, så faller jo argumentet om at det bare er tømminga som gjelder? Da må det være noen andre lyster til grunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er en ting jeg lurer på. I diskusjoner om at gutter/menn ligger med mange osv, så er ofte argumentet at de er menn og at de naturligvis må "lette på trykket" som er en "unskyldning" for at de gjør det.

Men da lurer jeg jo på; hvis det da bare er det at de må lette trykket, få tømt seg osv, hvorfor kan det da ikke funke på like god måte å ta saken i egne hender, sånn som vi jenter ofte gjør?

Hvis det er sånn at de må ha seg ei dame, så faller jo argumentet om at det bare er tømminga som gjelder? Da må det være noen andre lyster til grunn.

Det handler selvsagt om at du som mann har lyst på kvinner, og at det å tømme seg mens man tenker på kvinner bare er en erstatning. Og siden kvinner er litt mindre ivrige på sex for sexens skyld er det alltid en ørliten utfordring å få en jente til sengs, derfor vil det bidra positivt for selvtilliten og troen på at det er mulig å oppnå det man ønsker her i verden hver gang man får en noenlunde attraktiv dame til sengs. Selv om man har opplevd det før, er det fortsatt greit å få the real thing, på samme måte som det er bedre å reise ut i verden enn å lese reiseskildringer eller se reiseprogram på TV.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Det er jo klart at the real thing er bedre - også for jenter. Men poenget er jo at da har man lyst på sex med en annen person, ikke bare sex i seg selv. For hvis man bare skal lette trykket så trenger man jo ikke en dame til å gjøre det.

Skrevet
Det er jo klart at the real thing er bedre - også for jenter. Men poenget er jo at da har man lyst på sex med en annen person, ikke bare sex i seg selv. For hvis man bare skal lette trykket så trenger man jo ikke en dame til å gjøre det.

Jo, men som mann har jeg altså lyst på jenter. Det er ikke slik at mannens begjær ikke har noe mål, vi retter begjæret mot utvalgte personer av det annet kjønn. ;)

Gjest EnGuttSomPulerMangeJenter
Skrevet

Man kan nesten sammenligne runking som når jenter får mensen. Sædceller genereres hele tiden, og for å hindre akkumulering har gutter utløsning. Hvis en frisk gutt ikke har sex eller runker vil ha ha jevnlig utløsninger om natta bare for at kroppen ønsker å lette på trykket.

Skrevet

Det er vel i det store og det hele en litt tynn unskyldning. "Jeg har lyst til å pule" høres litt mindre tilforlatelig ut. Det er i og for seg riktig at det faktiske trykket kan bli et problem, men det er da sannelig ikke derfor man har lyst til å pule.

Kanskje dette går dypt i vår kultur og speiler ulikheter i kulturens syn på mannlig og kvinnelig seksualitet? Jeg er litt enig med deg TS i at det er et argument som tilsynelatende lyder uslåelig. Han måtte jo lette på trykket. Det er ikke noe å gjøre med det.

Kanskje jenter burde hatt en unskyldning som var like lettkjøpt. Hvis dere begynner nå så vil det kanskje være naturlig for jentene å si "Jeg måtte jo få påfyll" eller noe sånt om en 50-60 generasjoner ;)

Skrevet
Kanskje jenter burde hatt en unskyldning som var like lettkjøpt. Hvis dere begynner nå så vil det kanskje være naturlig for jentene å si "Jeg måtte jo få påfyll" eller noe sånt om en 50-60 generasjoner ;)

50-60 generasjoner? Jeg vil tro 1-2 er riktigere å si... kvinner i vår kultur blir mer og mer frisinnet og åpen for sex. Bruken av "å tømme seg" som unnskyldning for å ligge med mange jenter har jeg selv aldri brukt, eller hørt om forsåvidt. Menn ønsker å ligge med mange jenter av utrolig mange grunner, der validering for sin manndom trolig er mest utbredt.

I fjor var jeg forsiktig med å si at jeg bare hadde hatt sex med 3 jenter til kompiser. At jeg hadde vært i 2 lengre forhold og at jeg er bare 21 er ingen unnskyldning.

Det er en grunn for at gutter ofte skryter på seg dobbelt så mange jenter; nettopp for å få respekt hos "gutta". Hvordan og hvorfor det har blitt sånn i vår kultur er en helt annen diskusjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...