Gå til innhold

kullingfillet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lagd kyllingfillet innrullet i bacon før, men baconet blir ikke så sprøtt som ønskelig. Noen som vet fremgangsmåten for å få det sprøtt? Har tidligere kun rullet baconet rundt og hatt det i ovnen på ca 200 grader i en halv time... skal det kanskje stekes i panna først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har stekt hele sulamitten litt i stekepannen etterpå, bare frese fort for å få en stekeskorpe.

Skrevet
jeg har stekt hele sulamitten litt i stekepannen etterpå, bare frese fort for å få en stekeskorpe.

:hoho: OT-kommentar, men den signaturen din er den morsomste jeg har sett på lenge! :ler:

Så saklig svar: har du grill på ovnen din, TS? Lenge siden jeg laget dette sist, men jeg mener å huske at jeg stekte hele greia i panna først, så stekte i ovnen og satt det noen minutter under grillen til slutt :)

Skrevet

hehe tror kanskje jeg får frese hele sulamitten litt etterpå da. Vassent bacon er no good..

Gjest SmallTalk
Skrevet

Du kan faktisk fint steke kyllingfileetene i stekepanna også. Da blir baconet sprøtt. :)

Skrevet

Jeg pleier å frese filtene litt for så legge dem i ovnen i ca 15 minutter.

Så surrer jeg bacon rundt og freser de i pannen til det blir sprött.

Skrevet
hehe tror kanskje jeg får frese hele sulamitten litt etterpå da. Vassent bacon er no good..

Det er bedre å frese dem i pannen -før- du putter dem i ovnen. Litt på pannen i sterk varme gjør at de får stekeskorpe, og holder bedre på saftigheten.

Skrevet

Jeg pleier å steke først i panna, og så inn i steikovnen med en ostskive oppå. Blir veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...