Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg bare lurer litt på hva slags plager folk pleier å ha i forbindelse med PMS jeg? Jeg føler meg tidvis så veldig plaget, alt blir jo helt ille i dagene /evt siste uka før mensen. Det jeg synes er mest rart er at jeg ofte får influensa/forkjølelsesymptomer før mensen - altså det kjennes ut som jeg skal bli syk, føler meg sånn forkjøla i hodet, får litt høyere kroppstemp (ikke direkte feber da) og litt vondt i kroppen. sånn er det noen dager, så får jeg mensen og alt er bra igjen. Dette har skjedd flere ganger og ofte (men ikke hver eneste gang) og det slår jo aldri feil med tidspunktetet. Og siden jeg aldri BLIR syk, og at symptomene går over når mensen kommer er det jo ganske tydelig. Flere som merker noe sånt eller? Vil gjerne høre om hva slags plager folk har da, litt lettere for oss alle å takle det da;)
Gjest 19 Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Har det med å bli forkjøla ved mensen, ja. Har ganske dårlig immunforsvar, og alltid hatt ekstremt lett for å få betennelse i hals/ører/bihuler, så ender vanligvis opp med hals-/øre-betennelse. Alltid tenkt at det er immunforsvaret som blir yttligere senket før mensen, men kan jo være jeg tar feil.
stjernekyss Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg føler meg generelt mer sårbar når jeg har pms, både fysisk og psykisk. Liker ikke!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Noen par dager før mensen så får jeg såre pupper og blir grinete, bekymrer meg om ditt og datt, og tenker mye på teite ting jeg har sagt og gjort. Når mensen kommer er jeg fortsatt litt rar og sur, noe som varer ut den første dagen av mensen..Dagen etter er det værste over, det er da jeg blør mest, og humøret blir merkbart bedre. Det er som en sky som plutselig letter, og jeg sitter der da, og lurer på hva i alle dager jeg egentlig deppa slik for. Det hele kan lette helt plutselig, mens jeg sitter der og er nedfor..vips, så er jeg fin.
Anaconda Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har kortere lunte, veldig emosjonell og håndterer stress dårligere enn ellers. Det rare er at dette nesten er nytt for meg hver gang at det er PMS som er grunnen. Gang på gang lurer jeg på hva som skjer med meg og tenker at jeg holde på å "tippe over" og så får jeg mensen et par dager etter. Like nytt hver gang altså. Er det mulig?? Plagene varierer noe fra gang til gang, men jeg synes tidvis at PMS er belastende. Jeg har blant annet en jobb hvor humør og innstilling er rimelig avgjørende. Skikkelig tungt å gå rundt som den "surpompen".. (hvertfall når man ikke vet hvorfor!) Jeg har et stort ønske: at alle gutter/menn èn gang i løpet av livet kunne oppleve å ha pms, mensen og ikke minst mensSMERTER. Jeg synes det er så dørgende urettferdig.
stjernekyss Skrevet 23. oktober 2009 #6 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg har kortere lunte, veldig emosjonell og håndterer stress dårligere enn ellers. Det rare er at dette nesten er nytt for meg hver gang at det er PMS som er grunnen. Gang på gang lurer jeg på hva som skjer med meg og tenker at jeg holde på å "tippe over" og så får jeg mensen et par dager etter. Like nytt hver gang altså. Er det mulig?? Akkurat det samme her! Som nsb, som blir like overrasket over at det kom snø DENNE VINTEREN OGSÅ?!?!?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå