lillelady Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Er det noen som har prøvd noe tilkudd e.l. som skal styrke immunforsvaret, og som har inntrykk av at det virket? Det er jo så mange forskjellige ting man kan ta, men mye er sikkert bare tull..
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg bruker noe så enkelt som solbærsirup (varm) og nypeekstrakt med sitron gjennom hele vinterhalvåret... og det virker! Jeg har ikke vært forkjølet eller hatt omgangssyke eller influensa på over 30 år, og barna har ikke hatt en eneste sykedag fra skolen de siste 4-5 årene (*bank i bordet*).
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Kinesisk hvit te er suverent for immunforsvaret
Gjest Marlo Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Det sies at å spise eplekjerner jevnlig kan forebygge forkjölelse og infulensa iallefall. Fröene i eplekjernene inneholder visst noe som renser mikrobene for basselusker - husker ikke helt hva det var for noe.
Ella_Grey Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 En ting som garantert er bra for immunforsvaret er å få nok søvn Det er bevist.
Gjest guri helsefreak Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg brukte på det meste over tusen i mnd på helsekost. Selv om jeg hadde dårlig råd. Heldigvis har jeg tatt til vettet, men det tok tid. Tar tilskudd av c-vit, og multivitamin med mineraler men ikke daglig. Det avhenger av hva jeg spiser. Noen dager tar jeg ren tran, men spiser mye fisk til vanlig. Er veldig glad i hvitløk og lager en grønnsaksbuljong-suppe med hvitløk, revet gulrot og gjerne chili hvis jeg begynner å bli forkjølet. Har mange kjerringråd, men oppdaget at jeg ble syk av det ene jeg brukte på sår (honning) - jeg er allergisk mot noen sorter pollen som ikke finnes i Norge, ikke bjørk og de vanlige. Merker jeg at jeg har vondt i halsen, gurgler jeg med eukalyptisdråper, eller tar te med honning i. Jeg tåler honning, men ikke hvis jeg smører meg inn med det. Da får jeg det i luftveiene, men reagerer ulikt på ulik honning. Tar solhatt hvis jeg begynner å merke dårlig form. Får i meg litt yoghurt for magen så ofte jeg husker, men bruker det mye som dressing. Blåbær prøver jeg å få i meg, og kråkebærsaft uten sukker. En bit mørk sjokolade. Ray bush te. Jeg tror man føler på kroppen hva man trenger. En balansegang mellom hvile og aktivitet er viktig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå