Gjest Gjest_student_* Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg bestilte renholdstjenester i form av en flyttevask i en utleieleilighet jeg leiet for noen mnd siden. Ble fornøyd med et tilbud jeg fikk av Lises rengjøring. Alt var skinnende rent, inntil tidligere huseier ringer og klager på tapeten. Han mente den var boblete, og at det hadde gått huller i boblene. I forbindelse med renholdet skjønte vi begge at det kom av renholdet siden jeg husker de vasket veggene der jeg bodde. Leste en tråd her for litt siden om Lises rengjøring, som visstnok hadde laget bobler på tapet hos andre også. Hva kan jeg gjøre i en slik situasjon? Renholdsbyrået nekter for all skyld, og det enda det var nyoppusset når jeg flyttet inn, og forholdsvis rent. Han mener JEG skal stå for ny tapetsering av veggene, men selv mener jeg byrået skal det. Byrået nekter og later egentlig som ingenting! Det er litt sent å klage kanskje, men søkte opp andre byråer nå i ettertid. De fleste av dem sier at å vaske vegger er å ødelegge tapeten hvis det er tapet der. Kunne jo vært huseieren som har pusset opp dårlig slik at tapeten boblet seg men jeg tviler. Og mistanken mot byrået ble sterkere da nesten ingen andre byråer vasker vegger heller. De mopper de visst nok med en helt tørr mopp beregnet for vegger. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Har ikke råd til ny tapet og alt sånn, er student. blæh!!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Har de ikke vaskegaranti? I såfall hadde du måtte klage innen den hadde gått ut, vil jeg tro? Men ditt tilfelle er vel litt annerledes. Hvorfor kan ikke bode du og din utleier kontakte dette byrået?
Gjest farge Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg bestilte renholdstjenester i form av en flyttevask i en utleieleilighet jeg leiet for noen mnd siden. Ble fornøyd med et tilbud jeg fikk av Lises rengjøring. Alt var skinnende rent, inntil tidligere huseier ringer og klager på tapeten. Han mente den var boblete, og at det hadde gått huller i boblene. I forbindelse med renholdet skjønte vi begge at det kom av renholdet siden jeg husker de vasket veggene der jeg bodde. Leste en tråd her for litt siden om Lises rengjøring, som visstnok hadde laget bobler på tapet hos andre også. Hva kan jeg gjøre i en slik situasjon? Renholdsbyrået nekter for all skyld, og det enda det var nyoppusset når jeg flyttet inn, og forholdsvis rent. Han mener JEG skal stå for ny tapetsering av veggene, men selv mener jeg byrået skal det. Byrået nekter og later egentlig som ingenting! Det er litt sent å klage kanskje, men søkte opp andre byråer nå i ettertid. De fleste av dem sier at å vaske vegger er å ødelegge tapeten hvis det er tapet der. Kunne jo vært huseieren som har pusset opp dårlig slik at tapeten boblet seg men jeg tviler. Og mistanken mot byrået ble sterkere da nesten ingen andre byråer vasker vegger heller. De mopper de visst nok med en helt tørr mopp beregnet for vegger. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Har ikke råd til ny tapet og alt sånn, er student. blæh!! Det er uansett du som har ansvar for å ordne opp med husverten, så får du ta krangelen med vaskebyrået etterpå/i mellomtiden. Det er ikke husverten sitt problem dette, selv om jeg forstår at dette ikke er din feil og at du må være fortvilet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå