Gå til innhold

Avlasting av håndledd/arm

Fremhevede innlegg

Gjest Rettpåsak
Skrevet

Har utrolig vondt i håndledded/armen pga dårlige surfevaner og kassajobbing på Rimi. Et par råd jeg fikk av legen for å unngå såre muskler:

-Riktig stolhøyde i forhold til bordet

-Rak holdning

-Ikke surfe mens jeg ligger i senga.

-Sørge for å ha albuestøtte hver gang jeg bruker datamusa.

-Kjøpe større mus.

Noen fler forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan på blandt annet claes ohlson får kjøpt et sånt bånd med borrelås til å feste rundt håndleddet, den har en pute rett ved vristen. Avlaster veldig for musebruk!! Og siden den er festet til hånda så er den mobil ved skrolling, store begegelse med armen.

Skrevet
Du kan på blandt annet claes ohlson får kjøpt et sånt bånd med borrelås til å feste rundt håndleddet, den har en pute rett ved vristen. Avlaster veldig for musebruk!! Og siden den er festet til hånda så er den mobil ved skrolling, store begegelse med armen.

Sånn har jeg også brukt, det fungerte bra. Når du har vondt er det deilig å få avlastning, når du er bra igjen vil du merke at du synes det ubehagelig å bruke håndleddsstøtten. Jeg kjøpte min på apoteket.

Gjest Rettpåsak
Skrevet

Hva tror dere om det å bandasjere håndleddet for å unngå mere betennelse?

Gjest Rettpåsak
Skrevet

Har fått det igjen nå.

Virker som om det er umulig å jobbe med skolen i et par timer uten å få kjenne det igjen..

Noen øvelser/ande ting jeg kan gjøre? Bruker støttebandasje.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Kom deg til noen som faktisk har peiling på muskler og ledd. Fastlegen din får ikke gjort en dritt med håndleddene dine, og alt han nevner er kun forebyggende.

Sliter du allerede med problemer, så tar du en tur til fysioterapeut/osteopat/naprapat for å få løst opp spenninger og få dratt ut senene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...