Dolly-Betty Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Min kjære ber meg finne på gave til svigermor. Det er ikke alltid like lett. Vi har gitt blomster så mange ganger, så tenkte det kunne være gavekort på et ukeblad. Hun blir 59, og abonnerer ikke på noe fra før. Hva passer best? - Hjemmet - Allers - Familien - Norsk ukeblad Annet?
leirbål Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg orker ikke å lese ukeblader som er beregnet på min aldersgruppe, så vet du om svigermoren din liker det? De er jo ganske hjernedøde de bladene der. Kan du ikke vurdere et blad utifra interessene hennes? Det finnes jo blader om alt fra hundehold og dans til tatoveringer. (Det siste er kanskje ikke så veldig aktuelt, da. ) Eventuelt et generelt blad som skriver greie artikler. Som Det Beste el. Spør på Narvesen hva som finnes. Og liker hun bladet har dere gave for mange år fremover. Det er jo bare å fornye abbonementet.
Gjest Ella Mae Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Hva passer best? - Hjemmet - Allers - Familien - Norsk ukeblad Annet? Det kommer helt ann på hva slags type hun er, om hun foretrekker mat og strikkeoppskrifter er jo de ovennevnte flotte. Om hun foretrekker litt mer livsstilsorienterte magasiner så er jo Kamille laget spesielt for voksne kvinner.
Dolly-Betty Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg orker ikke å lese ukeblader som er beregnet på min aldersgruppe, så vet du om svigermoren din liker det? De er jo ganske hjernedøde de bladene der. Kan du ikke vurdere et blad utifra interessene hennes? Det finnes jo blader om alt fra hundehold og dans til tatoveringer. (Det siste er kanskje ikke så veldig aktuelt, da. ) Eventuelt et generelt blad som skriver greie artikler. Som Det Beste el. Spør på Narvesen hva som finnes. Og liker hun bladet har dere gave for mange år fremover. Det er jo bare å fornye abbonementet. Jeg er veldig sikker på at hun liker blader, for da vi hjalp henne å flytte sofa dukket det opp veldig mange gamle blader under der Hun sa da at hun ikke abonnerte på noe fast. Det var mange ulike blader der... Kanskje det rett og slett er best å spørre henne hvilket hun helst ville hatt...
Suzy Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Mamma er veldig glad i Alt for Damene - det er et dansk bbland som er kjempebra (jeg pleier å arve hennes blader). Hva med å prøve det?
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Hvis hun er interessert i hus/interiør kan jo Bonytt eller andre blader i den sjangeren være noe. Ellers har du jo Henne og KK og mat- og oppskriftsblader som ikke er så traurige som Allers.
Grønt blad Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Mamma er i samme aldersgruppe og er veldig glad i Familien, et blad jeg også synes er koselig å lese. Men som flere foreslår, du kan jo også se på interessene hennes. Er hun samfunnsengasjert passer kanskje Morgenbladet (riktignok ukesavis, men svært god). Interessert i interiør og arkitektur? Bo bedre, Bonytt, Sköna hem, Homes and Gardens, Häuser, Wallpaper osv. Interessert i håndarbeid og husflid? Norsk husflid, Bunad o.l. Jeg vil anbefale en tur på Narvesen for å kikke der før du bestiller. Da dere fant bladene under sofaen, hva slags blader var det? Kanskje du kan ta utgangspunkt i det når du velger blad? Du kan også velge et du er ganske sikker på at hun vil like, men som hun antagelig ikke hadde kommet på å kjøpe selv, det kan også bli stor suksess. Endret 22. oktober 2009 av Grønt blad
Dolly-Betty Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2009 Ja, interesser... Hun er skilt, og bor nå alene (sønnen på 16 flyttet nettopp ut). Liker veldig godt å pynte med all salgs stearinlys, pledd og puter. Ganske glad i blomster. Liker å male akvarellmalerier. Opptatt av bakverk med spelt og is uten vanlig fløte/melk. Liker å dra på jazzkonserter. Har studert til å være formingslærer da hun var ung (sydde brudekjolen sin selv). Jeg har ikke sett henne sy/strikke de tre 2-3 årene jeg har vært i familien da, men vet at hun kan. Er dette en stereotypifisert forklaring som sier noe om hva slags blad som passer? :gjeiper:
pantertante Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Spennende svigermor du har. Jeg ville definitivt gått for interiørmagasin. Mitt forslag er Boligpluss eller Rom123. Begge er blader jeg selv ville blitt hoppende glad for å få.
Dolly-Betty Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 22. oktober 2009 Spennende svigermor du har. Jeg ville definitivt gått for interiørmagasin. Mitt forslag er Boligpluss eller Rom123. Begge er blader jeg selv ville blitt hoppende glad for å få. Jeg ønsker meg selv abb. på BoligPluss selv i grunnen. Vi holder på å lete etter hus vi skal kjøpe, så er helt oppgira på å "dulle og dalle" litt. Hehe
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg ville godt for Donald Duck & co. Verdens beste ukeblad.
leirbål Skrevet 22. oktober 2009 #12 Skrevet 22. oktober 2009 Ja, interesser... Hun er skilt, og bor nå alene (sønnen på 16 flyttet nettopp ut). Liker veldig godt å pynte med all salgs stearinlys, pledd og puter. Ganske glad i blomster. Liker å male akvarellmalerier. Opptatt av bakverk med spelt og is uten vanlig fløte/melk. Liker å dra på jazzkonserter. Har studert til å være formingslærer da hun var ung (sydde brudekjolen sin selv). Jeg har ikke sett henne sy/strikke de tre 2-3 årene jeg har vært i familien da, men vet at hun kan. Er dette en stereotypifisert forklaring som sier noe om hva slags blad som passer? :gjeiper: Her har du jo mange områder. Det er sikkert blader som tar for seg litt sunnere mat enn de vanlige sjokoladekake oppskriftene som pleier å være i ukeblader. Jazz har garantert minst ett eget blad. Interiør blader er en mulighet. Blad om hage og blomsterstell er jo aktuelt. Men jeg ville spurt henne. jeg spurte mamma hva hun drømte om å gjøre, men aldri hadde gjort. Hun svarte noe jeg aldri ville gjettet på. Det var et område jeg ikke ante at hun likte engang. Så spør gjerne svigermoren din om det samme. Nå som hun er blitt alene er sjansen stor for at hun er klar for å prøve noe nytt.
Dolly-Betty Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 23. oktober 2009 Her har du jo mange områder. Det er sikkert blader som tar for seg litt sunnere mat enn de vanlige sjokoladekake oppskriftene som pleier å være i ukeblader. Jazz har garantert minst ett eget blad. Interiør blader er en mulighet. Blad om hage og blomsterstell er jo aktuelt. Men jeg ville spurt henne. jeg spurte mamma hva hun drømte om å gjøre, men aldri hadde gjort. Hun svarte noe jeg aldri ville gjettet på. Det var et område jeg ikke ante at hun likte engang. Så spør gjerne svigermoren din om det samme. Nå som hun er blitt alene er sjansen stor for at hun er klar for å prøve noe nytt. Problemet er løst. Nå ønsket hun seg en ny kaffemaskin!
Grønt blad Skrevet 23. oktober 2009 #14 Skrevet 23. oktober 2009 Problemet er løst. Nå ønsket hun seg en ny kaffemaskin! Så bra! Kaffemaskin er litt enklere. Moccamaster eller espressomaskin? Helautomatisk?
Dolly-Betty Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 23. oktober 2009 Så bra! Kaffemaskin er litt enklere. Moccamaster eller espressomaskin? Helautomatisk? Jeg regner med det er en standard moccamaster. Det var min kjære som ringte å sa det i går, så vi har ikke fått snakka noe mer om det. Hun drikker bare koffeinfri, det har jeg fått med meg. Hehe Jeg er ikke noen kaffefasinast selv, men i dag hadde jeg med en kopp. Måtte være tre ulike personer på jobb i dag da to andre var syke/på ferie. Sånne harde dager er kaffe bra!
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #16 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg orker ikke å lese ukeblader som er beregnet på min aldersgruppe, så vet du om svigermoren din liker det? De er jo ganske hjernedøde de bladene der.Kan du ikke vurdere et blad utifra interessene hennes? Det finnes jo blader om alt fra hundehold og dans til tatoveringer. (Det siste er kanskje ikke så veldig aktuelt, da. ) Eventuelt et generelt blad som skriver greie artikler. Som Det Beste el. Spør på Narvesen hva som finnes. Og liker hun bladet har dere gave for mange år fremover. Det er jo bare å fornye abbonementet. "Hjernedøde" er de ikke. Felles for alle de nevnte ukebladene er at de inneholder mange gode håndarbeids- og mat-oppskrifter. Kan ikke uttale meg om hva TS sin svigermor interesserer seg for, men det er svært mange kvinner i slutten av 50-årene som interesserer seg for slikt. Slike temablader om spesielle hobbyer (bolig,interiør,trening,kunst)synes jeg ofte er bortkastede penger siden det med jevne mellomrom ofte er de samme temaene som går igjen og igjen..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. oktober 2009 #17 Skrevet 23. oktober 2009 Min kjære ber meg finne på gave til svigermor. Det er ikke alltid like lett. Vi har gitt blomster så mange ganger, så tenkte det kunne være gavekort på et ukeblad. Hun blir 59, og abonnerer ikke på noe fra før. Hva passer best? - Hjemmet - Allers - Familien - Norsk ukeblad Annet? Vi over 60 er et veldig bra blad. Det vet jeg for jeg leste det ofte hos foreldre som abonnerte på det. MEN: Damen er jo bare 59 år, og vil antagelig bli veldig fornærmet. Spar denne ideen et par år frem i tid, hvis bladabonnement er tingen. Hvorfor din kjære skal overlate til deg å finne presang til sin mor, synes jeg dessuten er litt rart. Skulle jeg funnet på noe, ville det kanskje vært en fin parfyme, ingen dame hverken ung eller gammel, kan unngå å bli glad for en flakong med Chanel No. 5.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #18 Skrevet 23. oktober 2009 Vi over 60 er et veldig bra blad. Det vet jeg for jeg leste det ofte hos foreldre som abonnerte på det. MEN: Damen er jo bare 59 år, og vil antagelig bli veldig fornærmet. Spar denne ideen et par år frem i tid, hvis bladabonnement er tingen. Hvorfor din kjære skal overlate til deg å finne presang til sin mor, synes jeg dessuten er litt rart. Skulle jeg funnet på noe, ville det kanskje vært en fin parfyme, ingen dame hverken ung eller gammel, kan unngå å bli glad for en flakong med Chanel No. 5. Den er virkelig "Parfymen over alle parfymer" ja.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #19 Skrevet 23. oktober 2009 Ser du har løst gaveproblemet, men kommer med ett tips likevel. Julegave kanskje? Bladet TARA skal være veødig bra for de som befinner seg pluss/minus 60 år. Min mamma og hennes venninner oppdaget dette bladet for en stund siden. Jeg synes det er litt kjedelig, men i den aldersgruppa er det visst bra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå