Gjest Piggen Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Vi har nylig flyttet inn i nytt hus med boblebad på badet. Stort sett hver gang vi har kjente innom for å se huset er det noen som kommenterer at "her må vi bade en gang", eller "kan vi bestille time til boblebadet". Som regel er jo dette bare løst snakk, men vi har ei venninne som virkelig mener at hun kommer til å stå på trappa vår med badetøy... Hva sier dere til dette? Må innrømme at jeg ikke har lyst til at andre skal bruke boblebadet vårt... Jeg er nok bekymret for bakterier og diverse når bare vi bruker det! Eller er det vanlig at når man har boblebad, så vil det være folk som ønsker å låne det?
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 For 20 år siden var det spennende med boblebad. Husker det var en i vår gjeng som hadde det, og vi hadde alle lyst å bade der. I dag er da dette helt normalt? Jeg hadde fått sjokk om noen av mine venner plutselig skulle komme å låne vårt? Nei, dette er da ikke normalt... Det høres da ut som ironi det vennene deres sier. Det er jo bare å si rett ut at dette er privat? Men jeg er overhode ikke redd for å låne bort heller. Man blir ikke syk av at noen andre ligger i badekaret sitt.... MEN for oss er det helt merkelig om noen skulle spørre om å låne det, så dette blir ingen problemstilling for osss.
Gjest Piggen Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Takk for svar! Godt å høre at vi ikke er de eneste som reagerte på dette! De aller fleste mener nok ikke at de faktisk kommer og bader en gang, men som sagt, den ene venninna vår snakker om det til støtt og stadighet...
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Er veldig enig i at det er ganske merkelig å faktisk mene at man skal låne det. Det er som den andre gjesten sier noe man typisk sa da det var nytt og spennende med boblebad, men selv da mente man jo stort sett ikke (i hvert fall ikke for et innendørskar). Men du kan jo fleipe tilbake med venninnen din og se om hun tar hintet på at hun bør slutte å spørre. Si at hun skal få låne nøkkelen en dag dere ikke er hjemme og at du skal gjøre klart med jordbær, champagne og roseblader i vannet...
Gjest shower power Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 kjære vene, det er da ikke alle som har boblebad nå til dags heller! og boblebadene i bassengene her til lands er jo pingler... så vær litt grei, da, mann! hvis hun vil låne det, kan du ikke gjøre henne den tjenesten? må du være så grinete? hørt om shower power? relaxe...take it eeeeeaaaasyyyyy
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg hadde nok også hatt lyst til å låne boblebadet til en venninne hvis en av mine nære venninner hadde skaffet seg det, men når det kom til stykket hadde jeg nok ikke gjort alvor av å bruke det. Samboeren og jeg har lånt boblebadet til foreldrene hans, etter at de hadde sagt at det var helt greit. De kom til og med hjem mens vi var i badet og syntes det var helt greit. Det er vel bare å la være å tilby seg å låne bort boblebadet, så skjønner hun vel tegningen etterhvert. For oss som var små barn for 20 år siden er boblebad fortsatt litt spennende...
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Ikke når det er innendørs boblekar, er min mening. Det blir litt for privat. Men boblebad i hagen blir litt annerledes. Da har man gjerne naboen eller venner på besøk.
Gjest Marlo Skrevet 22. oktober 2009 #8 Skrevet 22. oktober 2009 Hadde bedt dem om å kommet seg ut og heller gå på et spa eller bad. Det hadde jo värt utrolig ubehagelig å hatt folk som ligger i sitt eget badekar sånn bare for å låne det. En ting er om de sover over av en grunn og trenger å vaske seg, men jeg er da ikke noe privat spa heller.
Anaconda Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Jeg må da si at jeg synes det høres ut som en litt merkelig ting å spørre om. Litt pinlig på en måte. Komme på besøk for å bade liksom. Noe annet hadde jo vært om venninna di skulle bo der for noen dager.. Ellers så skal vi bygge hus nå. Jeg synes boblebad er fristende, men jeg kommer nok til å velge det bort likevel grunnet ansamlingen av dritt som kommer i "slusene", for dette får man visstnok ikke bort...!? (Til deg som nevnte "Shower power"!!) Derfor er det jo viktig å skille mellom et boble-/massasjebad og et bad man skal bli ren i. I boblebad bør man jo være ren om man bruker det...av samme grunn er jo ikke boblebad så ideelt å bade barna i, i alle fall ikke de som ikke har helt kontroll på "do-rutinene" ! Endret 22. oktober 2009 av annipanni
Snop Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg lånte et vanlig badekar av en kompis en gang fordi jeg aldri har hatt badekar og synes det er noe av det mest deilige i verden. Kjøpte inn badekuler på Saape og lot det stå til
Anaconda Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Jeg lånte et vanlig badekar av en kompis en gang fordi jeg aldri har hatt badekar og synes det er noe av det mest deilige i verden. Kjøpte inn badekuler på Saape og lot det stå til ...jeg hadde muligens tatt en runde med jiffen også først! :gjeiper: ..men det virker som at du lever i beste velgående så du strøk ikke med, mener jeg! :gjeiper: Endret 22. oktober 2009 av annipanni
Snop Skrevet 22. oktober 2009 #12 Skrevet 22. oktober 2009 ...jeg hadde muligens tatt en runde med jiffen også først! :gjeiper: ..men det virker som at du lever i beste velgående så du strøk ikke med, mener jeg! :gjeiper: Hehe husker ikke om jeg vasket først men jeg gjorde vel gjerne det.
Kamikatze Skrevet 22. oktober 2009 #13 Skrevet 22. oktober 2009 Gi denne venninna ei plastbalje og noen bokser med tomatbønner til jul.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #14 Skrevet 23. oktober 2009 Vi fikk lov til å låne boblebadet til utleierne våre en gang da de var på ferie. (Vi = to unge jenter på 18 år på den tiden.) Vi bodde i kjelleren, men fikk nøkkel til hovedhuset før de reiste. Men det var en betingelse for utlånet; kun om kona i huset ikke fikk greie på det.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 23. oktober 2009 #15 Skrevet 23. oktober 2009 Dersom det er en nær venninne (eller kan bli) tror jeg jammen jeg hadde invitert henne til en venninnekveld på badet. Etter boblebadet hadde jeg gitt henne deilig fotmassasje. Det er deilig å gjøre venner glade!
Cannavaro Skrevet 23. oktober 2009 #16 Skrevet 23. oktober 2009 Har hatt boble-/massasjebad selv og det var bare hyggelig å la noen venner eller familie få bruke det. En klortablett + renhold gjør susen uansett. Virket som det var veldig koselig for de som da ikke hadde boblekar å få bruke et, og spesielt barna. Ville ikke nølt med å låne ut igjen når det passer seg.
Gjest gjest_fruen Skrevet 26. oktober 2009 #17 Skrevet 26. oktober 2009 For noen år siden lånte jeg og kjæresten min boblebadet til en kompis, som takk for at jeg ryddet etter festen kvelden før. Jeg har aldri hatt badekar/boblebad, og jeg var bare 18 år, så jeg hadde heller ikke råd til spa. Synes dette var en helt grei belønning for oppryddinga, jeg! Må forøvrig legge til at kompisen vår lå og sov mens vi bada, og vi var jo alle temmelig i bakrus. Vil tro det er litt merkeligere å ligge og plaske i boblebadet til noen som sitter i stua og venter på å få komme på do feks. Synes forøvrig at det var en flott idè å evt arrangere jentekveld i boblebadet! Det ville bestevenninna mi satt stor pris på vertfall!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #18 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg synes det virker litt rart å komme på besøk for å låne boblebadet, på den annen side tror jeg det hadde kommet mest an på venneforholdet om jeg hadde reagert. Noen deler man liksom sånt med (ikke nødvendigvis boblebad, men man er såpass avslappet i forhold til å ha den andre i huset/når man gjør ting sammen) uten at det er noe stress. Andre ville det bare vært helt merkelig at lå og plasket i badekaret mens vi holdt på med andre ting... også går de hjem etterpå, bare Jeg har lånt badekaret hos folk når jeg har overnattet, i praksis mest som en gjentjeneste. Det hadde nok skullet spesielle omstendigheter til før jeg kom på besøk FOR å bade
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #19 Skrevet 26. oktober 2009 Vi har nylig flyttet inn i nytt hus med boblebad på badet. Stort sett hver gang vi har kjente innom for å se huset er det noen som kommenterer at "her må vi bade en gang", eller "kan vi bestille time til boblebadet". Som regel er jo dette bare løst snakk, men vi har ei venninne som virkelig mener at hun kommer til å stå på trappa vår med badetøy... Hva sier dere til dette? Må innrømme at jeg ikke har lyst til at andre skal bruke boblebadet vårt... Jeg er nok bekymret for bakterier og diverse når bare vi bruker det! Eller er det vanlig at når man har boblebad, så vil det være folk som ønsker å låne det? Ville du tenkt det samme om gjesten hadde spurt om å få ta et bad i vanlig badekar eller en dusj? Personlig ville jeg ikke lånt ditt boblebad. Grunnen er at jeg jobber med hygiene hver dag,og vet hva som skjuler seg i ditt kar. Jeg vet at vanlig vask ikke holder,og jeg vet ikke hvordan du organiserer ditt renhold av dette. Det samme gjelder boblebad på hoteller. Det fjuskes over en lav sko, folk blir sjuke. Dette handler ikke om panikk for bakteier,men helt andre ting
Gjest Piggen Skrevet 26. oktober 2009 #20 Skrevet 26. oktober 2009 Ville du tenkt det samme om gjesten hadde spurt om å få ta et bad i vanlig badekar eller en dusj? Personlig ville jeg ikke lånt ditt boblebad. Grunnen er at jeg jobber med hygiene hver dag,og vet hva som skjuler seg i ditt kar. Jeg vet at vanlig vask ikke holder,og jeg vet ikke hvordan du organiserer ditt renhold av dette. Det samme gjelder boblebad på hoteller. Det fjuskes over en lav sko, folk blir sjuke. Dette handler ikke om panikk for bakteier,men helt andre ting Jeg er helt enig med deg! Jeg ville ikke lånt andres boblekar (eller badekar/dusj om det ikke var heelt nødvendig)... Tenker også på renhold! Så da undrer jeg meg over at andre faktisk ønsker å komme og bade hos oss... Denne venninnen er blant mine nærmeste venner, men det føles likevel ikke naturlig at hun skal komme å bade her fordi hun har lyst til å prøve boblebadet vårt..! Kjenner jeg henne rett står hun utenfor huset vårt en dag med badetøy under armen og gliser! Kommer vel an på humøret om jeg slipper henne inn eller lukker igjen døra... Høres kanskje dramatisk ut, men har ikke behov for å dele vårt private boblebad med andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå