Gå til innhold

Rart, tynt bestikk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har noen ganske stygge og rare bestikk hjemme, men noen (f.eks min far :ler:) syntes de er kule.. Gaflene har 3 tagger tror jeg, og de er ganske tynne. Skjeen er så "tynn" at det nesten er umulig å få i seg noe mat, og kniven er liten og rar.

Vannskelig å forklare :ler:

Hvertfall, noen som vet hva bestikkene heter og hvor man får kjøpt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke dette bestikket? Jeg synes det er utrolig stilig og spennende i formen. Er ikke helt sikker på hva det heter, men det er designet av Arne Jacobsen, og produsenten er Georg Jensen.

Jeg har sett det på Christiania Glasmagasin og tror kanskje David Andersen også fører det. Gullsmeder fører ofte produkter fra Georg Jensen, og du kan jo ta kontakt med din lokale gullsmed og spørre om du kan bestille det der.

Hvis det ikke er dette bestikket, har jeg ingen forslag. :)

Skrevet

Det var de, takk :D

Syntes de er utrolig upraktiske selv, men faren min elsker de, så tenkte å kjøpe noen "deler" av det til han, siden de sikkert har mer bestikk enn kniv, gaffel og skje :)

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Grisefin form på bestikket. Men jeg har aldri prøvd det, og det ser utrolig upraktisk ut.

Gjest Elastica
Skrevet

Vi har det bestikket. Det er praktisk, synes jeg, spesielt suppeskjeen og smørekniven.

Imidlertid vet jeg at mange ikke liker det, og SAS-hotellet i Køben, som bestikket er designet til, har sluttet å bruke det.

Men jeg elsker det!

Skrevet

Gaffelen ser mest upraktisk ut. Alt for korte tenner. Ser for meg at man nærmest må bruke den som en skje. Synd, for det er veldig fint.

Skrevet

Jeg ser for meg at det er litt upraktisk i starten, men så snart man venner seg til det, så elsker man det.

Skrevet

Jeg syntes de bare er upraktiske og rare :ler:

Men folk har jo, heldigvis, forskjellig smak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...