Gå til innhold

VELDIG skitten - En gangs vaskehjelp?

Fremhevede innlegg

Gjest Grise-jenta
Skrevet

Skammer seg nå, men vill høre din mening -

Vi er familie med 3åringer, bor i ganske liten leilighet (2 sov., max 60 m2 alt i alt). Begge vi jobber mye og jeg er ganske dårlig husmor, så in die siste par monter har ikke hatt fokus på å rydde ordentlig. Bare støv, oppvask, klær...

Uansett - leilighet ser ganske ille ut - gulv er med flekker, baderom har stov i hjørner, dør og kjokkenskapper er skitten, veg ved sofa er grå :S

Tror ikke jeg kan gjøre alt med en gang å få det skinnende ren igjen, men del etter del virker ikke.... lat, trøtt, fokus på mye andre...

Har tenkt å finne vaskehjelp, som kunne rydde for meg. Alt. Få hjemme min ryddig og pen igjen, men.... jeg er så flau om hva det ser ut her :(

Er jeg eneste gris i Norge?

Hva skulle du gjøre?

Kanskje noe som vet hva mye kunne koste veldig grunstig vaske? Jeg er sikkert det er mulig å gjøre det i noe 4-5 timer, men vanlig timepris kanskje virker ikke på sakene som det.

(beklager min norsk - det er ikke min morsmal)

Videoannonse
Annonse
Gjest bymusaa
Skrevet

Hei

Du er sikkert ikke den enesten "grisen" i Norge :)).

Har ikke erfaring med vaskehjelp selv, men du kan jo kontakte et byrå, vet ikke hvor du bor, men prøv GULE SIDER og så finner du noen der.

Kjenner flere som har brukt Citymaid og lignende og er veldig fornøyde. Dette er folk som er vant til å vaske alt mulig, ikke vær redd for det.

Kan tenke meg at de tar rundt 500 kroner i timen ca.

Lykke til!

Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Det finnes mange som deg. Har lært meg å bli rundere i kantene etter at barna kom, men allikevel så er det ikke koselig å leve i kaos. Da blir det til at man hele tiden tenker "jeg skulle ha gjort...det og det...", og i lengden blir man sliten av slike tanker.

Hva med at du og din mann skaffer barnevakt, og bruker en lørdag til å rydde skikkelig. Det går fortere når man er to.

Bli enige om et system som vil fungere også fremover.

Få deretter vaskehjelp til å vaske alt skikkelig.

Vi har vaskehjelp annenhver uke. Fungerer veldig fint. Vi rydder dermed skikkelig over alt annenhver uke før hun kommer.

Jeg har også en på 3 år, og jeg lærer henne daglig at hun må rydde etter seg (ikke slenge ting over alt). Det er viktig å fokusere på at alle skal bidra, selv om barna er små.

Lykke til!

Skrevet

Du er langt ifra den eneste i Norge. Det er nok ganske mange som ikke greier å holde huset i orden.

Har du vurdert å ha en fast vaskehjelp en gang i uken, eller hver 14. dag?

Da kan personen vaske gulv, bad og annet som du ikke tar selv.

Dere kan lage en liste over hva dere ønsker han eller hun skal ta, og avtale pris. Da blir det kanskje lettere for deg å ta resten selv, når det ikke er så overveldende mye som må gjøres.

Da klarer dere nok å holde det rent og fint. For med en gangs hjelp vil det ganske fort bli skittent igjen. :)

Skrevet

Du skal iallefall ikke skjemmes - du er ikke alene om å la ting gå litt over hodet noen ganger.

Ring rundt til vaskebyråer du, og om du har råd til det så får du noen til å vaske alt helt ned for deg så du får en fresh start, noe både du og resten av familien din har godt av, så dere kan slappe litt av (man blir jo stressa bare av tanken på at det rotete hjemme)

Og tro meg, vaskehjelper har sett mye grusomt i sitt liv, de lar seg ikke overraske lengre ;)

Skrevet

Heia,kansje bruke litt av tiden du er på kvinneguiden til å rydde og vaske isteden? Hvis du bruker mye tid på nett..Kjenner folk som bruker all sin ledige tid her og da forsvinner timene fort.Nei,enig i svar over her,få barnevakt og gjyv løs du og mannen ;-))

Gjest Gjest_rotehue_*
Skrevet

For å si det sånn...du er ikke den eneste grisen! Jeg har tenkt å rydde på lørdag..da SKAL det skje. Men det greieste er jo å ta det litt etter litt...selv om det er vanskelig. Fint at du tar oppvask og klær i alle fall. Ellers begynner det jo å lukte.

Ellers vil jeg si at det går an å la det gå over styr i perioder, hvis man har mye å gjøre og har behov for søvn og å arbeide i sine våkne timer. Men da er det veldig lurt å ha et system i bunn..det skal jeg skaffe meg nå, men det er ikke lett, samme hvor mye man VIL.

Lykke til :)

Gjest Gjest_rotehue_*
Skrevet

For å si det sånn...du er ikke den eneste grisen! Jeg har tenkt å rydde på lørdag..da SKAL det skje. Men det greieste er jo å ta det litt etter litt...selv om det er vanskelig. Fint at du tar oppvask og klær i alle fall. Ellers begynner det jo å lukte.

Ellers vil jeg si at det går an å la det gå over styr i perioder, hvis man har mye å gjøre og har behov for søvn og å arbeide i sine våkne timer. Men da er det veldig lurt å ha et system i bunn..det skal jeg skaffe meg nå, men det er ikke lett, samme hvor mye man VIL.

Lykke til :)

Skrevet

Det er vel bare å finne en vaskehjelp? Hvis dere jobber mye har dere vel ikke tid og overskudd til å vaske, og så har dere vel råd til å la noen vaske for dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...