Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Hei! Siste halve året har jeg hatt 5 uvi og nå er jeg lei, i tillegg til litt soppinfeksjoner i tillegg, føles det ut som om det "alltid" er noe galt der nede. Jeg har bestilt time hos fastlegen min nå til mandag, og håper hun har noen gode forslag på noe som kan gjøres. Det har vært ca 4 ganger i året de siste fire årene. Jeg vet alle de forebyggende rådene etc, men dette hjelper ikke meg. Jeg syns jeg er flink å passe på det som skal passes på, men alikevel dukker de opp. Jeg blir ganske dårlig og fort dårlig når det kommer og dette resulterer ofte i legevaktsbesøk. Jeg har lest at dette går det ann å gjøre noe med ved et inngrep og håper jeg får mulighet til dette. Er det noen her med erfaringer fra dette?? Og er det noen som vet om sopp kan ha noen sammenheng med antibiotika/uvi???
lilletussa Skrevet 21. oktober 2009 #2 Skrevet 21. oktober 2009 Det er som å lese om meg selv det der Er forferdelig. Det eneste som er tydelig for meg, er at UVI kom etter at jeg ble seksuelt aktiv. Dvs for 7 år siden. 4-6 runder med UVI i året og antibiotika, er nå resistent mot 1 type. Har heldigvis fått "kranglet" meg til å ha resepter liggende med legen, i tillegg til at jeg har egne stix jeg kan teste meg med hjemme, så slipper stort sett legevaktbesøk. Har nå også fått henvisning til urolog/spesialist. Har tidligere tatt CT med kontrastveske av urinveiene, ingenting gale. Har du tatt en slik undersøkelse? Jeg ville krevd å ha henvisning til spesialist var jeg deg, når en har det så hyppig som oss så bør en få utredning. Har ikke hørt om operasjon, er det en mulighet altså? Ifht sopp i underlivet så er det desverre vanlig i forbindelse med antibiotika. Kan hjelpe å drikke Biola, evt bruke litt youghurt naturell i underlivet.. Er grisete og udelikat, men funker.. Kvinnekroppen byr på mange utfordringer og sære løsninger
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Hei! Takk for svar! Ja det er ikke noe gøy for oss som har det slik.. Jeg får ikke lov til å ha antibiotika liggende, spurte en gang da jeg skulle på ferie og jeg hadde hatt uvi de tre siste gangene jeg hadde vært på ferie, med påfølgende legebesøk og en hel helg ødelagt pga store smerter og ikke lett tilgang på lege.. Var helt forferdelig! Men nei, må komme å levere urinprøve. Jeg har ikke hatt noen undersøkelser pga dette, men ja, skal kreve utredning nå. Jeg vil gjerne finne en løsning på dette som gjør at jeg slipper å være bekymret for dette hele tiden!! Skulle så ønske at jeg kunne bade uten og vrenge av meg bikinien så fort jeg kom på land for så å tenke på om jeg var kjapp nok, eller når jeg har sex så spurter jeg på do for å tisse, og venter bekymret et par dager for å se om det resulterte i infeksjon.. Noen ganger vet jeg ikke hva som gjør at det kommer.. Jeg er ikke 100% sikker på at det er en operasjon, men mener også at det kan gjøres noe, et eller annet jeg har lest om, derfor hadde jeg håpet noen hadde vært borti det her.. Søker litt rundt på nettet nå, tenker jeg skal komme med noen forslag til legen på mandag..
lilletussa Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 En annen ting jeg kom på er medisinen Hiprex, som er et legemiddel forebyggende mot urinveisinfeksjoner. Sitat fra felleskatalogen.no er: "Indikasjoner: Langtidsprofylakse ved kronisk residiverende urinveisinfeksjoner etter initialbehandling med kjemoterapeutika eller antibiotika. Profylaktisk ved kort/langtids kateterdrenasje og ved transuretrale operasjoner. Bør overveies også ved enkeltkateteriseringer, cystoskopier og ved urodynamiske målinger i urinveiene." Jeg spurte etter dette til legen, men fikk vel beskjed om at langtidsbruk av Selexid kunne være vel så bra..(?!?) Sååå, konklusjonen ble henvisning til spesialist. Ellers regner jeg med du bruker tranebærkapsler daglig.. og selvfølgelig som du skriver do-tur før og etter sex. Og aldri kald på føtter og bakende. Gi en lyd etter legebesøk om du får noen nye tips da!!! Lykke til!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå