Gjest Gjest_silje_* Skrevet 21. oktober 2009 #1 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg lurer egentlig på om noen har en god kakemannoppskrift? Vet det ikke er jul helt enda, men på uni har de alikevel kakemenn. Sånne nydelig fra bakeren selvsagt og de er så vanvittig gode! De jeg har laget før har som regel bare blitt litt tynne og harde. Men jeg ønsker meg noen tjukke, porøse og myke noen:P Er det bare bakeren som får til dette? Eller noen som har lyst å dele oppskrift?
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #2 Skrevet 22. oktober 2009 Denne oppskriften fant jeg her inne en gang og de blir ikke spesielt harde. De skal altså stå kaldt en stund så da blir det lettere å kjevle dem ut. Porsjonen er ikke veldig stor så jeg pleier å doble den. 100 g smeltet smør 3 dl sukker 2 dl melk 1 ts hornsalt 1 liter hvetemel Rør sammen alt, dekk med plast og la stå i kjøleskap over natten. Kjevle ut til ca ½ cm tykkelse. Trykk ut kakemenn (eller andre ønskede former) og sett på stekebrett. Stek ved 175 grader i ca 7 minutter. De skal ikke bli gylne. Pynt med rosa glasur eller rød konditorfarge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå