Gå til innhold

bidrag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kansje noen av dere som kan hjelpe her.

Bidragsbetaler har ca 18000 utbetalt i mnd, mottaker har ca 16000

Mottaker forlanger 6000 for to barn.(privat avtale)

Betaler får det vanskelig med å betale boutgifter,studielån og andre utgifter. Samtidig skal det opprettsholdes et nytt hjem for ungene.

Skal man ikke ta hensyn til begge parters økonomi? eller er det slik at det er det samme om betaler må bo i telt, eller gå fra sin egen bolig?

Her er det ikke snakk om å være uvillig,men å ha et levelig liv for alle parter,og da isærs ungene.

Noe som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kansje noen av dere som kan hjelpe her.

Bidragsbetaler har ca 18000 utbetalt i mnd, mottaker har ca 16000

Mottaker forlanger 6000 for to barn.(privat avtale)

Betaler får det vanskelig med å betale boutgifter,studielån og andre utgifter. Samtidig skal det opprettsholdes et nytt hjem for ungene.

Skal man ikke ta hensyn til begge parters økonomi? eller er det slik at det er det samme om betaler må bo i telt, eller gå fra sin egen bolig?

Her er det ikke snakk om å være uvillig,men å ha et levelig liv for alle parter,og da isærs ungene.

Noe som vet?

På NAV finner du en bidragsveileder som regner ut dette for dere:)

http://www.nav.no/Familie+og+omsorg/Barneb...Bidragsveileder

Skrevet

Det høres veldig mye ut med 6000,- i måneden i bidrag. Min mann har privat avtale om 2 barn og han har barna 9-13 døgn i måneden og betaler 1500,- i bidrag pr. mnd. Tidligere hadde han barna 4-8 døgn og da betalte han 2500,- pr mnd. Tror du hadde komt best ut om du tok det gjennom NAV om mor fortsatt skal kreve 6000,- pr mnd.

Skrevet
Det høres veldig mye ut med 6000,- i måneden i bidrag. Min mann har privat avtale om 2 barn og han har barna 9-13 døgn i måneden og betaler 1500,- i bidrag pr. mnd. Tidligere hadde han barna 4-8 døgn og da betalte han 2500,- pr mnd. Tror du hadde komt best ut om du tok det gjennom NAV om mor fortsatt skal kreve 6000,- pr mnd.

Hvis det er 1500 for begge barna er mindre enn minstebeløpet hos nav igjen så din mann har nok sluppet veldig billig unna ;)

Skrevet

Hvis det er 1500 for begge barna er mindre enn minstebeløpet hos nav igjen så din mann har nok sluppet veldig billig unna ;)

Nei jeg synest han betaler det han skal, for han har barna 13 døgn i måneden og betaler det som er regnet ut på bidragskalkulatoren.Han kunne hatt dei bare 9 døgn i mnd. og betalt det samme.

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet

Nei det er ikke nødvendigvis mindre enn minstebidraget - det kommer an på inntekten til bidragsmottaker. Jeg har aldri fått mer enn kr 1300,- tilsammen for to barn i minstebidrag

Gjest Sally Mae
Skrevet

6000 kr høres veldig mye ut med tanke på lønna til både bidragsmottaker og bidragsyter. Jeg ville tippet på ca. halvparten.

Det vil nok være en fordel for bidragsyter å få NAV til å regne ut beløpet.

Bidragsyter skal også ha råd til husleie, strøm, forsikring, mat, klær, fritid osv. Innenfor rimelighetens grenser selvsagt.

Skrevet

Man skal ta hensyn til begges inntekt og hvor mange døgn i måneden barna er hos bidragsbetaler. Jo mer han har barna jo mindre betaler han for å si det sånn. Og det er jo logisk.

Selv om man har privat avtale så kan ikke den som har hovedomsorgen bare kreve et beløp! (selv om noen sikkert gjør det. Privat avtale kan man jo bare gjøre om man er enige. Så om bidragsyter her mener at det mottaker krever er feil så er det jo bare å la NAV ta seg av saken. Da får mottaker garantert mindre.

Bruk bidragskalkulatoren så blir det mest rettferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...