Gå til innhold

Hørtes ikke det litt vldsomt ut..?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet

Jeg ringte nettopp til det cateringselskapet vi skal ha til bryllupet vårt i juli. Vi skal ha det på en skole, så vi må ordne alt det praktiske selv. Jeg spurte dem hvor mange servitører vi trengte til vinservering og etterfylling av buffet til 55 gjester. De mente vi måtte gha 5 servitører!! Bare meg som synes det hørtes voldsomt mye ut? Litt av vitsen med å ha buffet i utgangspntet var jo at vi da slapp å ha så mange servitører! :sjenert:

Noen tanker/erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 5 servitører til 65 gjester 3 retters. så ja det er kanksje litt mye?

Hør med de hvordan de har tenkt, eventuelt hør med andre cateringselskap og se hva de sier. Om alle andre sier 3 stk så burde man kanskje revurdere om dere virkeligtrenger 5 stk.

Skrevet

Jeg mener vi hadde en servitør pr. bord da vi giftet oss. Hadde ca. like mange gjester som dere og satt i hestesko. Det var altså 3 servitører. Muligens to til siden det satt gjester på begge sider av armene. Vi haddde selskapet på et sted som stilte med servitører selv. Det er derfor jeg ikke helt vet antallet. Men det jeg vil frem til er at vi nok hadde maks 5 servitører og vi hadde middag.

Dere trenger nok ikke mer enn 2 til 3.

Gjest Gjest_Glis_*
Skrevet

Jeg har hørt om en tommelfingerregel på en servitør pr. 10 gjester. Det kommer sikkert an på hva de skal gjøre da. Å ta inn og ut tallerkner tar for så vidt ikke all verdens tid hvis det ikke er lang vei til kjøkkenet. Men husk at de i tillegg gjerne skal sjenke vin og sørge for annen drikke hvis dette ikke står på bordet.

Skrevet

Det er vanlig å beregne mellom 8 og 12 gjester per servitør.

5 hørtes mye ut hvis de bare skal servere drikke og etterfylle buffeten.

Skrevet

Jeg var nylig i ett bryllup, ca 50 gjester og buffet. De hadde 3 servitører (unge jenter der den ene hadde litt erfaring fra før) og dette gikk veldig bra. Må nevne at de kun hadde ett bord med mat (anbefaler sterkt to bord pga mye venting) pluss at vi brukte samme tallerkener hele tiden (anbefaler nye tallerkener). De tre jentene skjenket vin, fylte på mat, handlet mer mat (var alt for lite brød) og varmet de rettene som trengte å varmes. De serverte velkomstdrink da vi kom og ryddet etter maten. Var ingen problemer, hadde ikke bruk for flere folk i følge bruden.

Gjest Gjest_Lulle_*
Skrevet

Vi hadde 60 gjester i vårt bryllup, og buffet med to bord. Vi hadde tre servitører, og det var ALT for lite! De fyllte på buffeten, serverte drikke og ryddet.

Skrevet

Vi kommer til å bli ca.55 stk på buffeten, og ca.35 stk som trenger vinservering. Vi har tenkt å ha 2 buffetbord slik at folk slipper å stå i kø. Men kanskje det hadde gått ann å hatt 4 servitører før og under middagen, men at 2 av de gikk litt tidligere sånn at det er bare er 2 igjen til dessertbuffeten og sette frem kakebord/koke kaffe?

Det er jo meningen at de skal jobbe for pengene, men jeg vil jo selfølgelig ikke at de skal stresse livet av seg heller.. :sjenert:

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Vi kommer til å bli ca.55 stk på buffeten, og ca.35 stk som trenger vinservering. Vi har tenkt å ha 2 buffetbord slik at folk slipper å stå i kø. Men kanskje det hadde gått ann å hatt 4 servitører før og under middagen, men at 2 av de gikk litt tidligere sånn at det er bare er 2 igjen til dessertbuffeten og sette frem kakebord/koke kaffe?

Det er jo meningen at de skal jobbe for pengene, men jeg vil jo selfølgelig ikke at de skal stresse livet av seg heller.. :sjenert:

Det er trådstarter som skrev det over her.;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...