Gå til innhold

Vaskemaskinproblem!

Fremhevede innlegg

Gjest milkyway
Skrevet

Hvordan i alle dager tømmer jeg en halvoversvømt vaskemaskin uten å åpne den? Og kan den funke igjen senere? Vi har 2 overfyllte kleskurver og en diger hau på gulvet :sur:

Hvor mye koster en ny hvis ikke? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Invicta
Skrevet

Har den ikke et tømmeprogram da? Tror vår har et tømmeprogram.. Jeg VET at mamma sin har! :)

Skrevet

Den skal ha et filter nede langs kanten et sted man skal kunne skru opp og(alle vaskemaskiner har det)

Men da renner alt vannet ut på gulvet..

Skrevet
Den skal ha et filter nede langs kanten et sted man skal kunne skru opp og(alle vaskemaskiner har det)

Men da renner alt vannet ut på gulvet..

Noen vaskemaskiner har en slange inne i denne luken med filteret som man kan lede vannet bort til sluken med.

Bare stoppet den? Når vaskemaskiner stopper er årsaken ofte at noe sitter fast i pumpen..hvis du har bruksanvisningen eller finner den på nettet så kan jo du prøve å åpne pumpen å se? Eller ringe en reparatør ;)

Gjest milkyway
Skrevet

Jeg har observert et svart sirkelformet objekt på forsiden som kan minne om noe jeg kan ta ut så vannet kommer... men jeg tør ikke, klissklassblaut!

Stoppet og stoppet... jeg merket noe var galt da jeg plutselig merket "du den maskinen har jo gått i 4 dager i ett sett!" så fikk vi stoppet den på en eller annen måte, og sånn har den stått i ca ei uke nå. Det har ofte skjedd jeg har funnet lightere min kjære glemmer å fjerne fra lomma inni der, kan det kanskje være årsaken? La plutselig merke til at vi ikke har så mange som vi pleide å ha, hoho!

Gjest Eurodice
Skrevet
Jeg har observert et svart sirkelformet objekt på forsiden som kan minne om noe jeg kan ta ut så vannet kommer... men jeg tør ikke, klissklassblaut!

Stoppet og stoppet... jeg merket noe var galt da jeg plutselig merket "du den maskinen har jo gått i 4 dager i ett sett!" så fikk vi stoppet den på en eller annen måte, og sånn har den stått i ca ei uke nå. Det har ofte skjedd jeg har funnet lightere min kjære glemmer å fjerne fra lomma inni der, kan det kanskje være årsaken? La plutselig merke til at vi ikke har så mange som vi pleide å ha, hoho!

Det er veldig lurt å kjenne grundig etter i alle lommer om det er noe der. Kan jo være tusenlapper der som ellers ville blitt ødelagt i vasken :fnise: .

Gjest BrennheteBadeand
Skrevet (endret)

Kanskje greit å kjøre et tømmeprogram før du tar ut filetert..ellers kan det bli bløtt hos deg :gjeiper: om du ikke finner noe tømmeprogram så er det sikkert en sånn slange ting med propp nederst på maskina de som du kan dra ut å tømme den der ifra..

Endret av BrennheteBadeand
Skrevet

Sånt er kjedelig. Jeg har brukt en litt lav balje som jeg setter under åpningen når jeg må tømme. Den rommer jo ikke alt vannet, men dersom du sitter klar med lokket og stopper vannet når baljen er full kan du tømme den og sette den ned igjen. Noe søl må du beregne, men da blir det ihvertfall ikke flom.

Når du har fått tømt maskinen for klær og alt rusk du kan se, så prøv å sette den på en gang til, uten klær på. Noen ganger har den bare fått litt rusk i seg og blir bra av seg selv, andre ganger må man åpne den opp og fjerne "lommerusket". Jeg har betalt ca 900,- for å få en montør til å komme og gjøre det.

Hvis klærne har ligget der inne så lenge som du sier så er det god mulighet for at de er blitt ødelagt, desverre.

Gjest milkyway
Skrevet

Takk for svar! heldigvis er klærne ute, kjørte den en gang til (den siste ganga) for å se om kanskje vannet gikk ut da, men neida! Tror jeg bør ringe en reperatør ja, fikk ikke ut den åpnetingen, og bare deta at jeg kaller det for en åpneting, sier vel sitt om at dette er noe jeg bør holde meg unna :fnise: Sambo har heller ikke peiling på sånt, bare høytalere og ledninger, men ikke noe innenfor baderommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...