FangeLiv Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Brukte food-prosessoren til å finmose en avocado til babyen i dag. Smakte litt på den før den gikk i maskinen, var søt, frisk deilig avocado. Etter at den var moset smakte den så rart, sånn melete, tung plantesmak, ikke noe god i det hele tatt. Er det alltid sånn når man moser?
Gjest Marlo Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Pleier aldri spise ren avocado mos jeg da. Når jeg moser det så har jeg oppi litt römme og sitron (og salt, men det er jo ikke bra for babyen da)
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #3 Skrevet 21. oktober 2009 Det mørkegrønne nærmest skallet smaker vel ofte litt bittert. Når jeg gir babyen avocado, gir jeg det som er helt lyst (nærmest steinen), og det liker hun godt.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Enkelte matvarer får dårlig smak når de kjøres i food processor eller blender, f.eks. løk. Prøv å mose den med en gaffel eller lignende i stedet.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Har ikke prøvd selv, men avocado oksiderer fort, derfor den blir svart også, og det gjør nok noe med smaken. Kanskje foodprosessorbehandlingen gjør at den oksiderer raskere. Så jeg tror også det kan være lurt å mose med en gaffel i stedet Evt kan du ha oppi litt sitron sammen med avocadoen før du kjører foodprosessoren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå