Gå til innhold

Most avocado

Fremhevede innlegg

Skrevet

Brukte food-prosessoren til å finmose en avocado til babyen i dag. Smakte litt på den før den gikk i maskinen, var søt, frisk deilig avocado.

Etter at den var moset smakte den så rart, sånn melete, tung plantesmak, ikke noe god i det hele tatt.

Er det alltid sånn når man moser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier aldri spise ren avocado mos jeg da. Når jeg moser det så har jeg oppi litt römme og sitron (og salt, men det er jo ikke bra for babyen da)

Skrevet

Det mørkegrønne nærmest skallet smaker vel ofte litt bittert. Når jeg gir babyen avocado, gir jeg det som er helt lyst (nærmest steinen), og det liker hun godt.

Skrevet

Enkelte matvarer får dårlig smak når de kjøres i food processor eller blender, f.eks. løk. Prøv å mose den med en gaffel eller lignende i stedet.

Skrevet

Har ikke prøvd selv, men avocado oksiderer fort, derfor den blir svart også, og det gjør nok noe med smaken. Kanskje foodprosessorbehandlingen gjør at den oksiderer raskere. Så jeg tror også det kan være lurt å mose med en gaffel i stedet :) Evt kan du ha oppi litt sitron sammen med avocadoen før du kjører foodprosessoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...