Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

DDuck

Anbefalte innlegg

Ring helsestasjonen i morgen du, de henter alltid lege hvis du vil det - det gjør de i allefall her :Nikke:

Gi henne kokt avkjølt vann, husk at litt er bedre enn ingenting.

Jeg skjønner hvordan du har det, man føler seg så maktesløs når de små er syke eller har vondt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff ja.. det er mildt sagt jævlig å se at den stakkar lille uskyldige bylten er i sånn form :tristbla:

Men i dag har vi fått i henne litt væske og hun har drukket litt melk og spist litt tynn grøt uten at det er kommet opp igjen :pls:

Og men jeg skifta forrige diarèbleie tissa hun bittelitt.. Halleluja :hoppe:

Takk for klemmene :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du er flink å gi meg råd og er våken når jeg trenger det Tutta :klemmer: :klemmer:

Det er vanskelig å si om bleiene er våte eller ikke for det er diarè i alle sammen :sukk:

Men vi skal prøve å gi vann... bare litt og litt :Nikke:

Ælen er på telefonen med legevakten nå så vi får høre hva de sier også :)

Jeg tenkte at det ville være lurt av meg å svare i natt, selv om jeg var i halvsvime og på vei til sengen, så godt å høre at du syntes det var nyttig :hug:

Uff ja.. det er mildt sagt jævlig å se at den stakkar lille uskyldige bylten er i sånn form :tristbla:

Men i dag har vi fått i henne litt væske og hun har drukket litt melk og spist litt tynn grøt uten at det er kommet opp igjen :pls:

Og men jeg skifta forrige diarèbleie tissa hun bittelitt.. Halleluja :hoppe:

Takk for klemmene :hug:

Kan jo høres ut som det er i ferd med å snu litt nå! :jepp: Bare fortsett med å gi henne bittelitt om gangen, og som det er nevnt av flere andre her. Litt er bedre enn ingenting! En annet tegn jeg kom på er i forbindelse med gråt. Gråt MED tårer er et godt tegn. Det vil jo si at kroppen har nok væske! Håper bedringen fortsetter, og sender mange god-bedrings-tanker til knøttet og bekymrede foreldre :hug:

PS: Vær ekstra påpasselig med håndhygienen slik at dere ikke blir smittet! Fx eget håndkle i forbindelse med stell av snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke grått noe særlig disse dagene faktisk.. bare sutret.. :klø:

Det er alltid godt med gode råd fra noen som er i bransjen :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har ikke grått noe særlig disse dagene faktisk.. bare sutret.. :klø:

Det er alltid godt med gode råd fra noen som er i bransjen :Nikke:

Det er lov å sutre litt :Nikke: De barnene jeg har vært borti som har "mistet" tåreproduksjonen, der har foreldrene merket det. At det var noe som manglet i gråten. Så så lenge hun sutrer "som normalt" er det ok.

Har det vært noe mer oppkast/diaré i dag?

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diar?e ja, men ikke noe spy heldigvis :)

Men matlysten er absolutt ikke på topp på stakkars snuppa.. :riste:

Har spist veldig lite i dag, men vi merker at hun er i noe bedre form enn det hun var i går :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diaréen kan henge litt igjen den ;) Høres ut som det var en runde omgangssyke hun hadde da, i.o.m. at det har vart rundt 24 timer. Godt å høre hun er på bedringens vei! :)

Pass på så dere ikke blir sjuke også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men diarèen hadde jo vart allerede i 4-5 dager da spyingen startet... Så jeg tipper den kommer litt av at hun plages med tann nummer to...

Jeg skal iallefall ringe til helsestasjonen i morgen å snakke med helsesøtra som har snuppa på sin "pasient"liste :Nikke:

Det var liksom ikke så mye hjelp å få av legene syns jeg... helsesøtra er mye flinkere med disse små siden det er de hun jobber med hver dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har vart 4-5 dager taler det mer mot mage-tarm-betennelse. Mye frem og tilbake her :fnise: Viktigste er at hun er på bedringens vei! :jepp:

Kjedelig at dere ikke får noe særlig hjelp av legene der. Bor dere langt unna nærmeste legesenter? Høres ut som en idé å få tatt en titt hos helsesøster ja :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legesentret og helsestasjonen ligger 1,5 mil unna her vi bor, så det er et lite stykke, men ikke mer enn 15min med bil :jepp:

Jeg skal ringe nedover nå og høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet meg en gøy hobby :nigo:

Digital scrapping :jepp: Jeg har verken råd eller peiling på ordentlig scrapping så dette passa meg midt i blinken :hoppe:

Første prosjekt er en kake/dessert kokebok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare snakket med henne i telefonen og hun var mye mer hjelpsom enn legen var i helga :jepp:

Vi fikk beskjed om å ikke gi melk eller grøt i dag og i morgen for å stoppe diarèen.. Så skulle jeg koke bygggryn med blåbærsaft å gi henne for å binde magen... Men snuppa vil jo ikke ha det :rolleyes:

Kan hende jeg må gi etter og gi henne melk eller grøt og saft til kvelds... Hun sa at jeg kunne koke saft på havregryn også, så da må jeg vel kanskje kunne gi henne havregrøt...

Ikke så lett når man har en baby som er kresen i matveien :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt på vann da? Det smaker jo alldeles ikke så godt som havregrøt laget på melk, men om du lurer litt vaniljesukker oppi blir det straks litt bedre :nigo: Sammen med blåbærsyltetøy må jo det bli bra?? God bedring til lillesnups, ikke noe godt når de er syke :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt blåbærsaft som hun skal få :Nikke:

Men herremin.. ungen har nesten ikke spist noen ting i dag og alle de tingene HS sa vi skulle gi henne vil hun ikke ha :sukk:

Så jeg tror jeg gir henne litt melk når hun våkner... Jeg kan jo ikke bare fore henne med saft og middag :roll:

Nei det er ikke noe gøy Diddelidu.. :sukk:

men man må jo igjennom det en eller annen dag uansett... Huff.. skulle onske jeg kunne trylle vekk rennaræva hennes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...