Spatula Skrevet 9. januar 2011 #4781 Del Skrevet 9. januar 2011 Ring helsestasjonen i morgen du, de henter alltid lege hvis du vil det - det gjør de i allefall her Gi henne kokt avkjølt vann, husk at litt er bedre enn ingenting. Jeg skjønner hvordan du har det, man føler seg så maktesløs når de små er syke eller har vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 9. januar 2011 #4782 Del Skrevet 9. januar 2011 God bedring til Dina! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #4783 Del Skrevet 9. januar 2011 Uff ja.. det er mildt sagt jævlig å se at den stakkar lille uskyldige bylten er i sånn form Men i dag har vi fått i henne litt væske og hun har drukket litt melk og spist litt tynn grøt uten at det er kommet opp igjen Og men jeg skifta forrige diarèbleie tissa hun bittelitt.. Halleluja Takk for klemmene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 9. januar 2011 #4784 Del Skrevet 9. januar 2011 Stakkar lille snuppa Det er så grusomt når de små er syke. Håper det verste er over nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 9. januar 2011 #4785 Del Skrevet 9. januar 2011 Tusen takk for at du er flink å gi meg råd og er våken når jeg trenger det Tutta :klemmer: Det er vanskelig å si om bleiene er våte eller ikke for det er diarè i alle sammen Men vi skal prøve å gi vann... bare litt og litt Ælen er på telefonen med legevakten nå så vi får høre hva de sier også Jeg tenkte at det ville være lurt av meg å svare i natt, selv om jeg var i halvsvime og på vei til sengen, så godt å høre at du syntes det var nyttig Uff ja.. det er mildt sagt jævlig å se at den stakkar lille uskyldige bylten er i sånn form Men i dag har vi fått i henne litt væske og hun har drukket litt melk og spist litt tynn grøt uten at det er kommet opp igjen Og men jeg skifta forrige diarèbleie tissa hun bittelitt.. Halleluja Takk for klemmene Kan jo høres ut som det er i ferd med å snu litt nå! Bare fortsett med å gi henne bittelitt om gangen, og som det er nevnt av flere andre her. Litt er bedre enn ingenting! En annet tegn jeg kom på er i forbindelse med gråt. Gråt MED tårer er et godt tegn. Det vil jo si at kroppen har nok væske! Håper bedringen fortsetter, og sender mange god-bedrings-tanker til knøttet og bekymrede foreldre PS: Vær ekstra påpasselig med håndhygienen slik at dere ikke blir smittet! Fx eget håndkle i forbindelse med stell av snuppa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #4786 Del Skrevet 9. januar 2011 Hun har ikke grått noe særlig disse dagene faktisk.. bare sutret.. :klø: Det er alltid godt med gode råd fra noen som er i bransjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 9. januar 2011 #4787 Del Skrevet 9. januar 2011 Huff, så fælt at hun ble så dårlig. Håper hun er på bedringens vei nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 9. januar 2011 #4788 Del Skrevet 9. januar 2011 Stakkars vesla, håper det har snudd nå!! God bedring til lille Dina! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 9. januar 2011 #4789 Del Skrevet 9. januar 2011 Hun har ikke grått noe særlig disse dagene faktisk.. bare sutret.. :klø: Det er alltid godt med gode råd fra noen som er i bransjen Det er lov å sutre litt De barnene jeg har vært borti som har "mistet" tåreproduksjonen, der har foreldrene merket det. At det var noe som manglet i gråten. Så så lenge hun sutrer "som normalt" er det ok. Har det vært noe mer oppkast/diaré i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #4790 Del Skrevet 9. januar 2011 Diar?e ja, men ikke noe spy heldigvis Men matlysten er absolutt ikke på topp på stakkars snuppa.. Har spist veldig lite i dag, men vi merker at hun er i noe bedre form enn det hun var i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 9. januar 2011 #4791 Del Skrevet 9. januar 2011 Diaréen kan henge litt igjen den Høres ut som det var en runde omgangssyke hun hadde da, i.o.m. at det har vart rundt 24 timer. Godt å høre hun er på bedringens vei! Pass på så dere ikke blir sjuke også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #4792 Del Skrevet 9. januar 2011 Men diarèen hadde jo vart allerede i 4-5 dager da spyingen startet... Så jeg tipper den kommer litt av at hun plages med tann nummer to... Jeg skal iallefall ringe til helsestasjonen i morgen å snakke med helsesøtra som har snuppa på sin "pasient"liste Det var liksom ikke så mye hjelp å få av legene syns jeg... helsesøtra er mye flinkere med disse små siden det er de hun jobber med hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 10. januar 2011 #4793 Del Skrevet 10. januar 2011 Hvis det har vart 4-5 dager taler det mer mot mage-tarm-betennelse. Mye frem og tilbake her Viktigste er at hun er på bedringens vei! Kjedelig at dere ikke får noe særlig hjelp av legene der. Bor dere langt unna nærmeste legesenter? Høres ut som en idé å få tatt en titt hos helsesøster ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #4794 Del Skrevet 10. januar 2011 Legesentret og helsestasjonen ligger 1,5 mil unna her vi bor, så det er et lite stykke, men ikke mer enn 15min med bil Jeg skal ringe nedover nå og høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #4795 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg har funnet meg en gøy hobby Digital scrapping Jeg har verken råd eller peiling på ordentlig scrapping så dette passa meg midt i blinken Første prosjekt er en kake/dessert kokebok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 10. januar 2011 #4796 Del Skrevet 10. januar 2011 Hvordan gikk det til helsesøster? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #4797 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg bare snakket med henne i telefonen og hun var mye mer hjelpsom enn legen var i helga Vi fikk beskjed om å ikke gi melk eller grøt i dag og i morgen for å stoppe diarèen.. Så skulle jeg koke bygggryn med blåbærsaft å gi henne for å binde magen... Men snuppa vil jo ikke ha det Kan hende jeg må gi etter og gi henne melk eller grøt og saft til kvelds... Hun sa at jeg kunne koke saft på havregryn også, så da må jeg vel kanskje kunne gi henne havregrøt... Ikke så lett når man har en baby som er kresen i matveien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 10. januar 2011 #4798 Del Skrevet 10. januar 2011 Har du prøvd bare blåbær da? Poppel får det fra slike barnematglass... Evt lage blåbærsaft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 10. januar 2011 #4799 Del Skrevet 10. januar 2011 Havregrøt på vann da? Det smaker jo alldeles ikke så godt som havregrøt laget på melk, men om du lurer litt vaniljesukker oppi blir det straks litt bedre Sammen med blåbærsyltetøy må jo det bli bra?? God bedring til lillesnups, ikke noe godt når de er syke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #4800 Del Skrevet 10. januar 2011 Har kjøpt blåbærsaft som hun skal få Men herremin.. ungen har nesten ikke spist noen ting i dag og alle de tingene HS sa vi skulle gi henne vil hun ikke ha Så jeg tror jeg gir henne litt melk når hun våkner... Jeg kan jo ikke bare fore henne med saft og middag Nei det er ikke noe gøy Diddelidu.. men man må jo igjennom det en eller annen dag uansett... Huff.. skulle onske jeg kunne trylle vekk rennaræva hennes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå