Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

DDuck

Anbefalte innlegg

Har en stor drøm om å få begynne å jobbe på NAV slik at jeg kan lære dem å gjøre jobben sin :glare:

Det drømmer mannen min om også, kan ikke fatte at folk orker. All honnør til dere, synes du burde satse på det om du vil, NAV trenger folk med vett i hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det NAV trenger er reorganisering!

For all del, jeg har ikke opplevd problemer med de*bank i bordet*, men jeg er vel heller unntaket som bekrefter, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... har ikke fått med meg det jeg.... :sjenert:

Men GRATULERER med fullført videregående!! :nigo:

Takk skal du ha :nigo:

Det drømmer mannen min om også, kan ikke fatte at folk orker. All honnør til dere, synes du burde satse på det om du vil, NAV trenger folk med vett i hodet!

Det NAV trenger er reorganisering!

For all del, jeg har ikke opplevd problemer med de*bank i bordet*, men jeg er vel heller unntaket som bekrefter, dessverre.

Jeg har slitt kjempemasse med NAV nå i det siste... Jeg ble sykemeldt en måned etter fødselen 100% slik at Ælen overtok min permisjon... Da måtte vi søk om at han skulle overta permisjon og jeg fikk bare 65% sykepenger pga at jeg er selvstendig næringsdrivende...

Så i oktober ble jeg bare 50% sykemeldt og han startet da opp i 50% jobb... da måtte vi søke om gradering av sykepenger.. (merk at alt dette har en behandlingstid på inntil 3mnd :glare: )

Dagene gikk og jeg fikk inn bare halvparten av det jeg skulle ha på konto.. jeg ringte NAV og fikk da beskjesd om at man ikke kunne få to ytelser samtidig fra dem. Ergo 50% sykepenger + 50% forelderpenger er umulig! Det resulterte i at jeg måtte velge om jeg ville ha sykepenger eller foreldrepenger...

Så jeg satt jo der med sjegget i postkassa og tok de stakkars kronene jeg fikk... forøvrig er ikke den saken ferdigbehandlet hos NAV enda så Ælen har ikke fådd noenting av de 50% med penger han skal ha :roll:

Fra 1.nov ble jeg friskmeldt 100% og Ælen begynte på jobb... da måtte vi igjennom en ny søknadsrunde.. Så fant jeg ut i går at jeg skulle ringe og høre om alt var i orden da... og det var det jo selvfølgelig ikke :dåne:

Siden Ælen sin søknad fortsatt er under behandling kan de ikke stoppe foreldrepengene på han for å så starte de igjen hos meg :bond: For et system sier jeg bare!!

Så nå har vi gått i to uke med ca 28kr på kontoen....

Vi er fri for dopapir, oppvaskmaskinpulver, brød, mel osv... Det eneste vi har er kjøttdeig og pølser som svigermor har kommet med... men vi har ikke noe å ha til dem.. ikke spaghetti, ikke poteter, ingenting... :sukk:

Heldigvis kom mine kjære snille elskede besteforeldre innom i dag og gav oss dopapi, tørkerull og en tusenlapp :strix:

Så da får vi handlet litt :jepp:

NAV lovet meg foresten at pengene skulle komme inn innen tirsdag... MEN.. det er alltid et men... Om de IKKE var kommet inn måtte jeg ringe.. :glare:

Da får jeg vel sikkert bare beskjed igjen om at søknaden ikke er ferdigbehandlet og at pengen skal komme inn innen XXXX hvis ikke må jeg ringe :rolleyes:

Heldigvis får Ælen lønning på onsdag.. halvskatt lønn :nigo: Så vi skal nok klare oss :Nikke:

Puh.. det var dagens utblåsning :ler:

SKjønner dere hvorfor jeg vil lære dem å gjøre jobben sin nå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff!

Så forferdelig mye styr med NAV! :nei: Jeg var og hospiterte på NAV i kommunen jeg var i praksis nylig. Det var veldig ålreit og de virket veldig ryddige. Pasientene mine hadde også god erfaring med de. Men selv NAV-folkene der sa at det er visse kontorer og visse saksbehandlere som ødelegger for alle sammen. :sukk: Så jeg tror det viktigste en kan gjøre som forbruker er å klage! :kjefte: For samler det seg opp nok klager, så MÅ jo noe gjøres!

Kjekt med utblåsinger her da ;)

Håper det ordner seg videre og at dere får penger på konto på tirsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Huff vennen, for ett styr med NAV!! Veldig bra det finnes snille besteforeldre som stiller opp :jepp:

Håper det ordner seg fort for dere!!

Slenger meg på kommentaren; for ett system :klaske:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gud bedre å NAV driver a!

Dere kan neimen ikke ha hatt det helt lett når det gjelder penger og de tullhuggua der :dåne:

Men, håper dere glemmer det litt og får ei flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har vært rimelig hardt økonomisk i det siste ja... Heldigvis har jeg en fantastisk svigermor og svigerfar som også har bidratt noe for at vi skulle få betalt regninger.. :Nikke:

Men så blakk som vi har vært nå har vi ALDRI før vært.. :riste:

Takk for klemmene :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: fra sagaöya

NAV ja, dont get me startet :slåss:

saavidt begynnt aa faa penger fra de naa jeg....og ble sykemeldt i graviditeten i mars!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

haaper dere klarer dere, og saa koselig besteforeldre da :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får se hva jeg finner på.. :Nikke: Har en stor drøm om å få begynne å jobbe på NAV slik at jeg kan lære dem å gjøre jobben sin :glare:

Jeg vet ikke om du er seriøs eller ikke, men i det siste har jeg begynt å vurdere å få meg jobb som saksbehandler i NAV. Etter mange ELENDIGE saksbehandlere fikk jeg til slutt en flink en, en som gjør jobben sin og som til og med gjør det han sier han skal gjøre når han sier han skal gjøre det. En flink saksbehandler kan gjøre så utrolig store forskjeller i en persons liv, så jeg har planer om å bli en flink saksbehandler og gjøre livet til noen bedre. Men så vet jeg ikke om jeg orker å jobbe innen det systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vurdert det ja, men jeg tror nok jeg dropper det... man må vel sikkert ha noe slags relevant utdanning... :vetikke:

Har hatt en veldig fin helg :)

I går dro vi til mamma på fmailieaktivitetsdag :Nikke: Der malte vi bilder, skile, malte på porselen, spilte spill, la puslespill, spiste god mat, drakk god drikke osv :jepp:

Kom hjem for en halv time siden ca til ishus :fryser: Er 23 minus ute så den stakkars varmepumpa klarer ikke å holde koken.. :glare: Er bare 12 grader her inne... og Dina er dritsur for at hun må ha ytterklærne på seg selv om vi er inne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert lurt med en eller annen sosialfaglig utdanning (mannen studere administrasjon og ledelse for å få jobb i NAV), men eneste kravet er egentlig 3 års høyskoleutdanning, uten at det er pressisert noen spesiell. Saksbehandleren min er lærer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer snikende med en varm :kyss: og en :kaffekopp: med kakao til deg så du ikke skal fryse så fælt.. ;)

Her er det også kaldt, har ikke opplevd så kalde vintere så lenge jeg kan huske.. 13 grader på soverommet og 17 grader på stua er det som møter oss morgen og kveld.. Er glad jeg har ullundertøy det har blitt den nye nattisen min det :ler:

Vi bruker bare elektrisitet for å få varme, så her tennes det ca 20 lys hver ettermiddag det gir litt varme.. Mon tro om det ikke blir vedovn i nyhuset alikevel.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny vedovn er nok ikke dumt nei... :)

Vi fyrer med ved itillegg når det er så kaldt så det er skjeldent under 17 grader her når vi står opp... er jo oppe å gir Dina mat også på natta, så da hiver vi inn litt ved da også slik at det ikke slukker helt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...