Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

DDuck

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal ha eksamen mandag kl 10.00....

Får også to ukjente spørsmål fra disse revolusjonene :spy: Eller fra industrien ble til eller noe sånt... kanskje tilogmed noe annet :fnise:

Håper dette går bra.. jeg er så ustrukturert og uintressert.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva er det du studerer nå egentlig??

Jeg holder fortsatt bare på med fagene jeg mangler fra vidregående :Nikke: Gjorde meg jo ferdig med mesteparten nå i vår, men har bare historie igje :jepp: Så på mandag er jeg ferdig med vidregående :strix: Så fremt jeg består på eksamen da.. :fnise:

Der var du heldig, WWWII er jo faktisk interessant. Får håpe du har flaks med de ukjente spørsmålene også!

Ja det er jo intressant :jepp:

Lurer på om jeg skal finne noen filmer om temaet å se i helgen..

Oppgaven er å gjøre rede for årskaene til andre verdenskrig, krigens gang internasjonalt og i Norge, samt følgene av krigen... Så det er et rimelig bredt tema...

Jeg må nesten bare skrenke det litt inn samtidig som jeg må få med meg mye detaljer... har bare 10 minutter på presantasjonen, så 10 minutter med utspørring om temaet etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du står! Jeg sto, og tro meg; det var ikke fortjent. Jeg hadde om den kalde krigen, og kunne null og niks, det er ikke tøys engang. Sensor sa det selv også; "Du kan jo ingenting!!" :ler:

Det er for å si det mildt, noe av det flaueste jeg har vært med på. Heldigvis fikk jeg om et annet tema etterpå, husker ikke hva, men kunne litt mer om det, så jeg fikk ståkarakter på go'vilje, det er jeg overbevist om. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du står! Jeg sto, og tro meg; det var ikke fortjent. Jeg hadde om den kalde krigen, og kunne null og niks, det er ikke tøys engang. Sensor sa det selv også; "Du kan jo ingenting!!" :ler:

Det er for å si det mildt, noe av det flaueste jeg har vært med på. Heldigvis fikk jeg om et annet tema etterpå, husker ikke hva, men kunne litt mer om det, så jeg fikk ståkarakter på go'vilje, det er jeg overbevist om. :sjenert:

Sånn var oppkjøringen til setvikatet for meg :fnise::ler:

Andre verdenskrig er et spennende tema. Hadde det selv :jepp:

Ooooh... har du noen tips å komme med da? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææh... planen vidre ja.. :sjenert:

Har ikke bestemt meg helt jeg... siden lisja kom til verden så vil jeg liksom ikke studere sånn langt borte eller noe.. :)

Men hvis jeg finner et nettstudie eller noe samlingsbasert som høres intressant ut en gang i framtida så kanskje jeg hiver meg på det :Nikke:

Jeg kunne godt ha tenkt meg og jobbe som kunstlærer på vidregående :jepp: Pappa har nettopp fått jobb på VGS uten noe lærerutdanning... men han må ta pedagogikken innen tre år :jepp:

så det er jo absolutt en mulighet om det blir åpent for den stillingen her :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til med forberedelser frem mot mandag :jepp:

Det finnes jo kjempe mange filmer og serier en kan se på som man lærer mye av,så du får kose deg med det :jepp:

:klemmer:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at dette er en fin unnskyldning til å se Pearl Harbor i helga :fnise: :rødme: Da får jeg iallefall frisket opp kunnskapene mine om det slaget :fnise:

I kveld skal jeg lage fløtekarameller :sikle:

Og :hug: så klar lille kjeks!

Endret av dinedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker Pearl Harbor, men rent sånn historisk er den vel ikke heeelt 100%.. fremstiller jo amerikanerne som små Jesuser helt til de store (evt små) stygge japsene kom og bomba de....

Masse masse lykke til med eksamen, dette greier du vettu! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant det Trampis :Nikke:

Men jeg er ikke sånn som dømmer japsene :fnise: Så jeg skal klare å se på historien med et objektivt (? :klø: ) syn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBC lager jo gjerne kanonbra dokumentarer, som nok er mer virkelighetstro enn Pearl Harbor ;) De har sikkert laget noen om 2.verdenskrig som det går an å laste ned hvis du trenger noe å se på som avveksling fra lesinga! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...