Gå til innhold

Blod i urinen til pus.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min lille pusefrøken har hatt hint til blod i urinen sin enkelte ganger, men i går kveld var det ille. I bunnen av kattedoen så var det en liten dam av blod!

Hun er ca. 4 mnd gammel, og viser ingen tegn til smerte, og har ikke fått noen skader. Hva kan dette være?? Hjelp mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff fikk vondt i magen jeg nå..Stakkrs små....

Jeg vet rett og slett ikke, så du skal ikke baserere deg på mitt svar. Men jeg hadde engang min pus inne til testing av bløder. Det vl si at vi tok og sjekket omd et var blod i urinen, var det det kunne de konstantere med at han avr en bløder... Heldigvis, hadde han ikke det......!! Men, det er sikkert flere grunner. Uansett, ville jeg ikke stolt fult ut på KG, men ringt en veterinær, det er derfor vi har dem;)

Lykke til med pus håper det er forbigående!! :klemmer:

Skrevet

urinveisinfeksjon kanskje?

Katten min hadde det og hun blødde når hun tisset... Dro til veterinæren og så tok de en prøve fra blæren hennes. Fikk svar etter noen minutter og så kjøpte jeg antibiotika og så ble hun bra=)

Skrevet

Jeg hadde tatt den til dyrlegen med en gang.

Katter er hardbarka dyr og viser som regel ikke smerte når de har vondt fordi de vil ikke virke svake..

Skrevet

Her er det bare en ting å si: Skynd deg til veterinæren med katten!! Det kan være en alvorlig urinveisinfeksjon som raskt kan bli livstruende for katter. Det kan også være urinveisstein som blokkerer urinveiene, noe som også kan være livstruende. Katter skjuler smerter i det aller lengste, så at katten din virker "ok" skal du ikke ta for god fisk!

Skrevet

KOM DEG TIL VETERINÆREN MED EN GANG, IKKE VENT TIL I MORGEN!!!!!!

Stakkars katt!!!!

Jeg kjenner jeg får helt vondt av å lese denne tråden!

Skrevet (endret)

Hun har hatt det en stund, men nå har det blitt ille? Løp til dyrlegen, en så ung katt tåler neppe å gå slik lenge. Det kan være alt fra urinveisinfeksjon til musegift, men uansett må en dyrlege se på det.

Endret av Glør
Skrevet

Jeg har snakket med dyrlegen, hun sa at jeg skulle kjøpe en type "kattsand", noen kuler, på en måte. Jeg legger de i doen, katten tisser, jeg tar med urinen til dyrlegen, de undersøker hva som er galt, og så får katten behandling. Lillepus skal få hjelp:)

Takk til alle som har svart! Det er ekkelt å tro at pus er syk:(

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg ha kontaktet en annen veterinær, om du har flere å velge mellom der du bor. En moderne smådyrsklinikk med labratorie,har gått bort fra å ta urinprøve på denne måten av katter.

Den kan nok brukes til å fastslå blod "større" mengder blod i urinen, men det har vist seg at mange av de stoffene en ser etter, blir borte før man får analysert dem.

Det de aller fleste nå gjør, er at de gir katten en lett narkose og går inn med et kateter og henter prøven ut.(Om det er noen spesiell grunn til at denne veternæren vil gjøre det på denne måten, vet jeg jo ikke.)

Men du har jo allerede fastslått blod i urinen, ikke sant? En "dam av blod" høres jo unektelig ganske dramatisk ut, og slik jeg forstår dette innlegget, så burde katten vært inne og gjennomgått en grundig undersøkelse i dette nu!

Og til alle: Husk at valget av veterinær kan bety forskjell på liv og død, spesielt når det gjelder smådyr. I ts tilfelle må veterinæren ha riktig utstyr for å foreta en grundig undersøkelse av kattens uriveier, og det er det slett ikke alle veterinærer som har.

Skrevet

Hva slags veterinær var det du fikk råd fra???

Det er det tåpeligste jeg har hørt!!

En hver veterinær som verdsetter katter, og ikke er såkalte "kudoktorer" ville umiddelbart tatt katten inn på klinikken for en sjekk!

Det du forteller om katten din høres meget alvorlig ut.

Ikke for å skremme deg, men urinveisinfeksjoner er alvorlige!

Ikke bare-bare å behandle det, og det er stor sannsynlighet for at det kommer tilbake.

Går katten med dette over lengre tid, som din katt tydeligvis har gjort, vil infeksjonen mest sannsynlig gå opp i nyrene på katten, og da er somregel løpet kjørt. Enten det, eller om du er "heldig" må katten din gå på spesialfòr kjøpt hos veterinær med forbud mot å ete noe som helst annet resten av sitt korte liv.

Jeg synes du er en uansvarlig katteeier, som ikke tar dette mer alvorlig enn du tar det, og ikke hører på rådene du får her inne.

Synd at du skulle treffe på en slik veterinær når du først velger å ta kontakt!

Skrevet

Det var da veldig da!

Katten har fått påvist urinveisinfeksjon, har gått på antibiotika siden fredag, og skal inn til dyrlegen i dag. Har gitt pus en annen type kattemat også.

Jeg ringte til dyrlegen med en gang jeg så denne dammen med blod, og jeg har fulgt dyrlegens instruksjoner til punkt og prikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...