Gå til innhold

Hva kan man servere utenom kake?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er stadig kake på jobben. Og når det sendes ut en mail om kake så løfter stemningen seg flere hakk, og alle gleder seg. Jeg må innrømme at jeg ikke er videre begeistret for kake. Spesielt bløtkake, det vokser i munnen. Men dersom jeg får besøk en lørdag formiddag, så føler jeg at jeg burde ha noe å sette frem. Og det ender som oftes med kake.

Hva slags andre ting enn kake kan man servere? Hva kan man sette frem på jobb for å feire en ansatt eller et bra resultat? Jeg hadde satt pris på en fresh fruktsalat f.eks. Flere forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fruktsalat er jo kjempegodt! Vi har ofte med grønnsaker og dip på jobb istedenfor kake, da det er så mange som er på diett i denne fedmebølgen.

Har også hatt kyllingsalat et par ganger, men det spørs jo veldig hvor mange dere er. Blir fort dyrt med frukt og grønt for en hel haug med folk. Focacciabrød har også vært veldig "poppis" hos oss :)

Er så lett å bare doble oppskriften og steke i stor langpanne.

Skrevet

pastasalat med kylling og veldig gjerne focaccabrød(grovt salt og rosmarin og masse olivenolje):D

kok opp masse pastaskruer

del opp,kryddre og stek kylling

hakk opp soltørkede tomater

agurk

rødløk

paprika

fetaost

olivenolje

litt grovt salt

litt pepper

gjerne mango eller ananas i for litt friskt;)

namminamm. det er lett og slår alltid ann.

bløtkake er jo kjempeekkelt i lengden. alle setter pris på vaniljeiskrem med en good eplekake.

fruktsalat er en knallidè med litt vaniljesaus til?

mmm... <3 food

Skrevet (endret)

Grønnsaker og dip er alltid godt. Jeg ville mye heller hatt litt knaskegrønt enn kake - helt klart.

Evt. bare et fat med oppskåret frukt - det behøver jo ikke være salat.

Hvis folk kommer innom og jeg skal sette frem noe blir det ofte ost. Har alltid et stykke blåmuggost i kjøleskapet, og tynne speltkjeks i skapet. Dette sammen med litt honning (akasie) el. er bare kjempegodt. Har jeg nøtter i tillegg er det topp.

Endret av LilleBille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...