Rime Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Det er stadig kake på jobben. Og når det sendes ut en mail om kake så løfter stemningen seg flere hakk, og alle gleder seg. Jeg må innrømme at jeg ikke er videre begeistret for kake. Spesielt bløtkake, det vokser i munnen. Men dersom jeg får besøk en lørdag formiddag, så føler jeg at jeg burde ha noe å sette frem. Og det ender som oftes med kake. Hva slags andre ting enn kake kan man servere? Hva kan man sette frem på jobb for å feire en ansatt eller et bra resultat? Jeg hadde satt pris på en fresh fruktsalat f.eks. Flere forslag?
MissCoverdale Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Fruktsalat er jo kjempegodt! Vi har ofte med grønnsaker og dip på jobb istedenfor kake, da det er så mange som er på diett i denne fedmebølgen. Har også hatt kyllingsalat et par ganger, men det spørs jo veldig hvor mange dere er. Blir fort dyrt med frukt og grønt for en hel haug med folk. Focacciabrød har også vært veldig "poppis" hos oss Er så lett å bare doble oppskriften og steke i stor langpanne.
bresså21 Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 pastasalat med kylling og veldig gjerne focaccabrød(grovt salt og rosmarin og masse olivenolje):D kok opp masse pastaskruer del opp,kryddre og stek kylling hakk opp soltørkede tomater agurk rødløk paprika fetaost olivenolje litt grovt salt litt pepper gjerne mango eller ananas i for litt friskt;) namminamm. det er lett og slår alltid ann. bløtkake er jo kjempeekkelt i lengden. alle setter pris på vaniljeiskrem med en good eplekake. fruktsalat er en knallidè med litt vaniljesaus til? mmm... <3 food
Gjest O'hara Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Grove vafler? Kanskje for tungvindt å servere til mange på jobb, men til gjester hjemme går det jo an. Biscotti? Jeg bruker å bytte ut litt av hvetemelet med sammalt hvete. Hjemmelaget tomatsuppe? og da servere med godt brød til. Jeg lager foccacia med oppskrift fra tine. Ellers er jeg enig med deg, alle disse kakene blir litt for mye til tider...
LilleBille Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Grønnsaker og dip er alltid godt. Jeg ville mye heller hatt litt knaskegrønt enn kake - helt klart. Evt. bare et fat med oppskåret frukt - det behøver jo ikke være salat. Hvis folk kommer innom og jeg skal sette frem noe blir det ofte ost. Har alltid et stykke blåmuggost i kjøleskapet, og tynne speltkjeks i skapet. Dette sammen med litt honning (akasie) el. er bare kjempegodt. Har jeg nøtter i tillegg er det topp. Endret 20. oktober 2009 av LilleBille
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå