Gå til innhold

København


Gjest Ts

Anbefalte innlegg

Vi er to samboerpar som reiser til København førstkommende helg for å få med oss Muse-konserten på mandag:) Vi gleder oss veldig, og tenker at lørdagen blir fyllt med shopping og sikkert en liten fest på kvelden;) Men vi er litt usikre på hva man kan finne på i København på en søndag - når verken butikker eller Tivoli er åpen...?? Er det noen som har noen gode idèer så blir jeg glad:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Anéa_*

Teateret Det Ny Teater på Vesterbro er Skandinavias West End og Broadway i ett. De setter opp fantastiske musikalproduksjoner, svære, dyre, med knallsterke ensembler. Har hatt non av mine beste teateropplevelser der! Akkurat nå spiller de Les Miserables, og de pleier å ha forestilling i tre-tiden på søndager (på lørdager har de både matiné og kveldsforestilling).

Teaterets nettside er www.detnyteater.dk

Like ved teateret ligger Tycho Brahes Planetarium, moro for liten og stor ( http://www.tycho.dk/in_english/ ). I nærheten (motsatt vei av planetariet) kan dere lete opp Værnedamsvej, som en en überkoselig handlegate. Småbutikker og caféer pleier å ha åpent på søndager.

Planetariet ligger bare et steinkast unna Tivoli, som i sin tur ikke er så langt unna Ny Carsberg Glyptotek. Sistnevnte er et museum med fabelaktig samling av antikke marmorskulpturer og impresjonistiske malerier (i separate bygg, vel å merke...). Men den egentlige attraksjonen er for meg Palmehaven og caféen som ligger der. Nyt en laaaang, deilig frokost (på dansk betyr dette lunsj, he-he) der, nipp til varm sjokolade og knask deilige smørbrød, og titt på de museumsbesøkende.

Man må løse billett til muséet for å besøke caféen, men muséet er absolutt verdt et besøk, så det klager jeg ikke over. :)

Nettside: http://www.glyptoteket.dk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...