Gå til innhold

tiss mot tiss

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Datteren min kunne, etter mye frem og tilbake og rundt grøten, fortelle at to tredjeklassinger, gutt og jente, hadde tatt "tiss mot tiss" inne på doen på

SFO i dag. Hun og en venninne, begge førsteklassinger, hadde vært med inne på doen og sett på. Hun sa selv at hun hadde nektet å gjøre det fordi det var ekkelt. (Vet ikke om det stemmer...) Jeg forholt meg helt rolig da vi snakket om det, men jeg fikk jo sjokk... Jeg lovet henne å snakke med de voksne på SFO slik at hun slipper å måtte være med på dette igjen. Jeg sa at det ikke er lov å ta tiss mot tiss før man er 16 år. Tissen til gutten hadde pekt rett ut. Gjør barn sånt på barneskolen? Hva er normal adferd? Skaljeg varsle de ansatte?

Hun vet forøvrig hvordan babyer blir til, så den diskusjonen slapp jeg.

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig at barn leker "mor og far" leken. Jeg synes allikevel du kan ta det opp med SFO, siden to førsteklassinger ble med inn på do for å se på. Det er vel forøvrig en vanlig regel både på skole og SFO så vidt jeg vet, at man går på do alene, ikke flere sammen.

• Liker 1
Skrevet

Vel, og så? :filer:

Er temmelig normalt at barn gjør det. De fleste har vel mer eller indre gjort det vil jeg tro. Selv så brukte jeg og noen jenter å bli med guttene inn på toalettet for å vise frem tissen da jeg gikk i 1-2 klassen.

Men selvsagt, hun skal ikke måtte gjøre noe hun ikke vil.

Selv synes jeg ikke du skal si noe om det, med mindre ikke noen står å "drar henne i armen" og tvinger henne med, og heller la barna være barn. Etter hva jeg har lest om en del lærere på kg har jeg egentlig følelse av at sier man fra om sånn til enkelte lærere så vil de fly i flint og gjøre mer skade.

Jeg sa at det ikke er lov å ta tiss mot tiss før man er 16 år.

Men det er jo ikke sant. Det er fult lovlig å ta "tiss mot tiss" før man er 16 så lenge begge er under 16 (eller begge over).

Skrevet
Selv så brukte jeg og noen jenter å bli med guttene inn på toalettet for å vise frem tissen da jeg gikk i 1-2 klassen.

Haha, var med på noe lignende gitt...

Skrevet

Dette hadde jeg tatt med knusende ro og sagt at hvis hun synes noe er ekkelt er det bare å si nei. Alle barn viser tissen til noen, og de er faktisk født med seksuelle følelser og mulighet for ereksjon. Hvis du ikke tar dette med ro, hvordan skal hun da kunne komme til deg senere og fortelle om ting?

• Liker 2
  • 7 måneder senere...
Gjest trika
Skrevet

vis det er noe hun ikke vil vere med på så trenger hun ikke å vere med på det

man kan ta tiss mot tiss når man vil så lenge begge er omtrent på samme alder

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har aldri tatt tiss mot tiss mot noen. Og jeg ville gjerne vist om det om min unge gjorde slikt på sfo. Synes godt du kan ta det opp med personalet slik at de kan passe på litt bedre.

Skrevet

Er ikke dette noe de fleste barn opplever? Jeg husker godt da jeg var 7 at nabogutten som var et år mindre enn meg ba meg ned i kjelleren for han skulle vise meg noe, nemlig tissen sin. Vi lo begge to, og det var det. Det er en del av å vokse opp, og å oppdage sin egen og andres kropp. Tror neppe dette er noe som skjer hver dag, at ungene står inne på do og tar eller viser hverandre tissene sine.

Det som er viktig å få fram, er at kroppen hennes er HENNES, og det er kun hun som bestemmer over den, men at kropp generelt ikke er tabu.

• Liker 1
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Herreguddddddd... dette er normalt. Var med på dette selv i hennes alder. HVA SÅÅÅ?

• 1 år senere...
Skrevet

Nei, det er ikke normalt at barn tar "tiss mot tiss" når man er så liten. det er dessuten ikke bra for dem... :nei:

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min kunne, etter mye frem og tilbake og rundt grøten, fortelle at to tredjeklassinger, gutt og jente, hadde tatt "tiss mot tiss" inne på doen på

Husker det samme fra da jeg gikk på barneskolen :) Tror det er ganske normalt og uskyldig.

Jeg sa at det ikke er lov å ta tiss mot tiss før man er 16 år.

Det er jo ikke sant. Det som er ulovlig er å ha sex med en som er under 16 år hvis man selv er over 16 år.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle mister jomfrudommen i en alder av 8 :gjeiper:

Gjest Sobril
Skrevet

Nei, det er ikke normalt at barn tar "tiss mot tiss" når man er så liten. det er dessuten ikke bra for dem... :nei:

??????????? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tatt tiss mot tiss mot noen. Og jeg ville gjerne vist om det om min unge gjorde slikt på sfo. Synes godt du kan ta det opp med personalet slik at de kan passe på litt bedre.

Hva er galt med at de tar tiss mot tiss? Det er ikke fare for å bli gravid i denne alderen.

AnonymBruker
Skrevet

Joda. Til og med barnehagebarn kan gjemme seg vekk og gjøre dette.

• Liker 1
Skrevet

Det er farlig at små jenter og gutter er sammen også, dem kan få gutte/jente-lus. Mødre med Big problem xD

Skrevet

Jeg tror heller ikke dette er helt normalt, kanskje å vise frem tissen sin, men å ta de mot hverandre er noe jeg ikke har hørt så små barn gjøre før, jeg var aldri med på noe sånt som liten ;)

Skrevet

Har du aldri hatt sex? :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror heller ikke dette er helt normalt, kanskje å vise frem tissen sin, men å ta de mot hverandre er noe jeg ikke har hørt så små barn gjøre før, jeg var aldri med på noe sånt som liten ;)

Så små. Første gang jeg hører om slikt som ikke skjedde i Barnehagen

Skrevet

Jeg har heller aldri gjort slikt, men jeg vet det gjøres allikevel og at det anses som normal. Tror til og med det står i en av barneoppdragelsesbøkene jeg ahr hjemme at dette er noe som skjer.

Har iallfall fått beskjed fra ansatte på skole/bhg at dette er noe som er helt normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...