Gjest ts Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Leier en leilighet som nylig er pusset opp. problemet er at jeg konstant er bekymret for kjøkkenbenken som er av tre, som ikke tåler så mye. Veldig fin kjøkkenbenk, men lurer virkelig på om det er mulig å kunne ha slike kjøkkenbenker praktisk? Vasken ligger inntil benkeplaten uten noe beskyttelse for treverket, som lager svarte flekker rundt vasken uansett hvor mye jeg oljer og er forsiktig. Benken tåler ikke stål (blir merke etter det). Har virkelig ikke lyst til å ødelegge dette slik at jeg må betale for alt etterpå. Han som har gjort dette ser ikke ut til å ha tenkt over dette med vannet som skader. Han har også bare kjøpt inn helt vanlig innendørs olje som brukes på alt. Har spurt han litt, men alt han sier er at jeg bare skal olje når jeg ser at det trengs. Er det noen gode råd rundt dette? Kan jeg få vekk slike flekker med å pusse feks? Er ikke sikker på hvilket treverk det er, men det er prikklik eiken som er på dette overskriftsbildet http://www.klikk.no/bolig/interior/article509175.ece Er mest bekymret for flekkene rundt vasken, som kommer av vann. Sukk.
Zzyzx Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Du må bruke en annen olje enn en generisk innendørsolje (hva er nå egentlig det?). Det fås gode oljer som legger et beskyttende lag utenpå treverket, sånn at vann ikke trekker inn i platen. Flekkene kan pusses bort, men så spørs det på hvor dypt de sitter akkurat rundt vasken. Vi har benkeplate av massiv eik selv, og vi har ikke disse problemene i det hele tatt. Og til nå har vi faktisk bare brukt oljen fra Ikea.
Gjest Asti Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Endret 13. desember 2009 av Asti
Gjest Ts Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Tusen takk Dette var til stor hjelp, så nå er det ut på markedet for å finne riktig olje og utstyr!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå