Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Hei! Jeg har et lite problem som jeg har hatt en liten stund nå. Jeg merket det først ved at jeg fikk vondt i venstre stortå etter å ha gått langt med noen sko. Jeg tenkte ikke noe spesielt over det, men for en uke siden kunne jeg dra vekk den såkalte "hyponychium" (på engelsk- google selv). Det resulterte i et slags "tomrom" på det stedet hvor det gjorde vondt. Det virket som om det var ødelagt. Jeg tror ikke det er noe sopp eller infeksjon av noe slag, men aner egentlig ikke. Det kom som sagt etter å ha gått med noen sko. Er der noen ute i det store intet som vet noe om hva det kanskje kunne være? så ville jeg satt meget stor pris på det!
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Det er også slik at det ser ut som om neglen "løfter" seg litt på den ene siden da det ikke er noe som "holder" den igjen. Ingen? :'-(
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Var skoene for trange? Jeg ville ringt legen å forklart hva som har skjedd..
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 Var skoene for trange? Nei, jeg har hatt skoene i mange år og ikke hatt noe problemer med dem før. Men jeg pleier som regel ikke å gå mer enn 5km av gangen med de skoene.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Heisann! Jeg forsto ikke helt hva du mente, har neglen løftet seg fra neglesengen? Da kan det være psoriasis. Selv om det er sjeldent, kan du ha det i negleroten uten at det manifesterer seg på huden. For å finne ut om du har dette, tar hudlegen en skrapeprøve av neglen. Men jeg er fortsatt ikke sikker på hva du mente, så dette var bare et innspill.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå