Gå til innhold

Sliten kjeve

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må fyre løs med et spørsml her inne bare for å høre om noen har peiling, eller vært borti dette selv.

Aldri før opplevd dette, men de siste ukene har jeg sliti med sliten kjeve...Det virker som om jeg ubevisst, vel og merke, strammer kjeven også ender jeg opp med sliten kjeve. Forrige uke var jeg meget plaget av hodepine, og tanken slo meg at det var på grunn av kjeven også bare sprer det seg.

hvordan i all verden det skjer aner jeg ikke..Tenker på at jeg ikke skal stramme kjeven, eller anspenne den, men det skjer uansett... Jeg blir rett og slett sliten i udnerkjeven og det er faktisk ganske vondt og ubehagelig...

Hva i all verden gjør jeg? Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror de vanlige tipsene er å slippe opp kjeven hver gang man merker det, og at det etterhvert blir den nye vanen.

Og så redusere stressnivået i livet ditt til det minimale.

Sove nok om nettene, spise nok og riktig, være i aktivitet og så lykkelig som du kan.

Lett som en plett med andre ord :ironi::ler:

Endret av stjernekyss
Skrevet

Stram kjeve, ømme skuldre/nakkemusker og hodepine hører gjerne sammen. Har du vært mye stresset i det siste? Eller er det ting som bekymrer deg? Hender at stress og bekymringer "setter seg" i muskelaturen.

Vond kjeve kan også komme av at man gnisser tenner om natten.

Skrevet

Ja det var vært mye den siste tiden så kanskje det er grunnen...mye bekymringer ..Hm.....kan ikke akurat slå dem av heller;( Men det kan også virke som om det skjer når jeg konsentrerer meg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...