Envy Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Hei jenter! Jeg er ei jente på 21 år som nettopp har skiftet p-pille merke. Hadde microgynong før, gikk 1 mnd uten pille (som legen anbefalte) og begynte så på yasminelle. Har nå gått på yasminelle i ca 2 uker og fikk i natt akutte smarter nedover langs siden av underlivet, tok paracet og smerten ga seg. nå i kveld har det kommet tilbake. Mamma mente det kunne ha noe med eggløsning å gjøre, men var ikke sikker. Jeg har aldri opplevd sånne grufulle smerter før, noen her som vet noe om hva det kan være?
robotkalle Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Hei jenter! Jeg er ei jente på 21 år som nettopp har skiftet p-pille merke. Hadde microgynong før, gikk 1 mnd uten pille (som legen anbefalte) og begynte så på yasminelle. Har nå gått på yasminelle i ca 2 uker og fikk i natt akutte smarter nedover langs siden av underlivet, tok paracet og smerten ga seg. nå i kveld har det kommet tilbake. Mamma mente det kunne ha noe med eggløsning å gjøre, men var ikke sikker. Jeg har aldri opplevd sånne grufulle smerter før, noen her som vet noe om hva det kan være? Venstre eller høyre side? Har du feber? Stå på tærne. Så slipper du deg bom ned på hælene. Gjør det vondt? Gjør det vondt å klemme med hånda bak på siden av korsryggen og litt oppover? Gjør det vondt når du klemmer over der du kjenner smertene? Har du testet deg for kjønnsykdommer etter sist gang du byttet partner? Blir smertene verre med bevegelse, eller bedre? Svar kjapt, for jeg zzzz zzz. Endret 18. oktober 2009 av robotkalle
Envy Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2009 Venstre eller høyre side? Har du feber? Stå på tærne. Så slipper du deg bom ned på hælene. Gjør det vondt? Gjør det vondt å klemme med hånda bak på siden av korsryggen og litt oppover? Gjør det vondt når du klemmer over der du kjenner smertene? Har du testet deg for kjønnsykdommer etter sist gang du byttet partner? Blir smertene verre med bevegelse, eller bedre? Svar kjapt, for jeg zzzz zzz. -venstre side -gjør ikke vondt med hælene i gulvet -gjør heller ikke vondt å klemme på siden og bak -Ja, har testet meg for kjønnssykdommer for 5 mnd siden, på samme tid testet kjærsten seg, og ingen av oss hadde noen kjønnsykdom -smertene blir mer intense når jeg beveger meg, når jeg sitter i ro kommer de mer som "ilinger"
robotkalle Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 (endret) -venstre side -gjør ikke vondt med hælene i gulvet -gjør heller ikke vondt å klemme på siden og bak -Ja, har testet meg for kjønnssykdommer for 5 mnd siden, på samme tid testet kjærsten seg, og ingen av oss hadde noen kjønnsykdom -smertene blir mer intense når jeg beveger meg, når jeg sitter i ro kommer de mer som "ilinger" Høres gynekologisk ut. Det er neppe blindtarmen, om du ikke kjenner noen smerter på høyre side, lavt nede (med mindre du har speilvendte organer, det kan du finne ut selv ved å kjenne under brystet hvor hjertet banker sterkest.) Det er neppe nyrestein, for da ville smertene blitt verre ved å ligge stille. Det er neppe divertikulitt, for du er litt for ung for det, tipper jeg. Det er neppe nyrebekkensbetennelse, for da ville det gjort kjempevondt å klemme på siden. Du har neppe bukhinnebetennelse/irritasjon, for da ville det gjort kjempevondt med stå-på-tå (markle) testen. Det kan være en cyste på eggstokken, det kan være noe med tarmen, det kan være helt harmløst/treg avføring -- feber og smerteskala /10 kan hjelpe videre. Det kan være en betennelsessykdom, både immun og viralt. Det høres ikke ut som om det er noe dødsfarlig, men avhengig av hvor vondt du har, kunne det vært lurt med gynekologisk tilsyn. Har ikke ultralydøyne over nettet. Hvis det gjør så vondt at du ikke får sove, hvis du har blodtrykksmåler hjemme, og blodtrykket er veldig lavt, hvis du blir svimmel av å reise deg opp/ned, så ville jeg tatt en tur til legevakta på lillestrøm, hvis ikke kan det tenkes du bare kan vente hjemme, ettersom smertene har kommet og gått litt. Endret 18. oktober 2009 av robotkalle
Envy Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2009 Takk for godt svar Robotkalle Betryggende at det sannsynligvis ikke er noe ille, tror ikke jeg har noe særlig feber, så tenkte å satse på paracet (det blir helt borte 15-30 min etter at jeg har tatt 2 paracet) frem til i morgen tidlig og evt ringe fastlegen om det ikke gir seg!
Hinata Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Begge gangene som jeg har sluttet på p-pilla har jeg fått ganske vonde eggløsningssmerter de første gangene etter slutt. Første gangen trodde jeg det var blindtarmen, mens andre gangen klarte jeg å sette det i sammenheng med pilleslutten og syklusen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå