Serenity88 Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg har kjøpt "Godt gammeldags havrebrød" fra Møllerens, på pakken står det at det vil gi to brød, men så har jeg akkurat fått brødbakemaskinen min tilbake i leiligheten (stått en stund til låns, mens jeg vaste rundt). For bruk av brødbakemaskin står det at jeg skal gå inn på nettsiden deres, noe jeg gjorde, men fikk ikke akkurat en forklaring jeg forstod Så, kan jeg bare putte 5,5 dl lunkent vann+brødposen+1 pose gjær oppi maskinen? Har den største som er på markedet (Wilfa). Kunne bakt for hånd, men har lyst til å våkne til varmt brød imorgen tidlig Eller burde jeg dele den i to? Eller går det dårlig uansett hva jeg gjør?
Gjest MooCow Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Litt seint naa kanskje, men ... Du gaar jo bare ut i fra den mengden maskinen din tar. Dette er mengdeforholdene: 1) 750 g Møllerens Kornbrød, 4,5 dl vann og 1 pose (ca. 5 ts) tørrgjær. 2) 500 g Møllerens Kornbrød (1/2 pakke), 3 dl vann og 1/2 pose (ca.3 ts) tørrgjær. Saa tar maskinen din 750g mel tilsetter du 4,5dl vann og en pose toerrgjaer.
Serenity88 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2009 Maskinen tar opp til 1200gram Så da satser jeg på at det går bra... Tusen takk for hjelp *gleder seg til nybakt brød*
Gjest MooCow Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Ja da burde det jo gaa fint. Naa fikk jeg lyst paa hjemmelaget broed!
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 litt sent kanskje, men.. vi har også Wilfa- den store (tror jeg.. ) jeg pleier å bake det mellomstore brødet i bakemaskina- dvs 3,5 dl vann og 560-570g mel.
Serenity88 Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. oktober 2009 1000g melblanding og 5,5 dl vann, valgte å lage det på det store brødet. Så god frokost har ikke jeg hatt på lenge Så da blir det mange brødpakker fra nå av
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå