Gå til innhold

Store smerter i mage. Erfaringer?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Sofie_*
Skrevet

Hei.

I det siste har jeg hatt store smerter i magen. Av og til kan jeg føle meg helt sprengt, rett og slett stappmett. Mens andre ganger jeg kan bli sinnsykt kvalm. Jeg kaster ikke opp, men jeg føler at det er like før. Vanligvis øker pulsen min, hjertet mitt dukner så det er ekko i hele kroppen, jeg blir klam/svett/ varm og skjelver. Andre ganger føler jeg press og en annen smerte jeg ikke klarer å forklare.

De fleste har nevnt mensen, for lite mat, for mye mat and so on. Det er ikke pga. mensen, jeg har prøvd å øke på og ned på maten i håp om at det kan ha skylden. En annen ting jeg har lagt merke til er at jeg blir mye fortere mett. En halv tallerken av det jeg pleier å spise - også er jeg mett. Har ikke forstoppelse eller noe lignende. Så jeg skjønner rett og slett ikke hva dette kan være.

Jeg lurer på om dere har vært borti noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke vurdert å kontakte det eneste stedet du burde spørre aller først, nemlig legekontoret?

Gjest vilikkemer
Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/Dyspepsia

Dyspepsia (from the Greek "δυς-" (Dys-) and "πέψη" (Pepse)), popularly known as indigestion, meaning hard or difficult digestion, is a medical condition characterized by chronic or recurrent pain in the upper abdomen, upper abdominal fullness and feeling full earlier than expected when eating.[1] It can be accompanied by bloating, belching, nausea or heartburn. Dyspepsia is a common problem, and is frequently due to gastroesophageal reflux disease (GERD) or gastritis

= Betente slimhinner i magesekken, eller for lav muskelspenning i lukkeringen i nedre del av spiserøret. Betente slimhinner - for mye ibux, voltaren, etc? Eller Helicobacter-infeksjon.

Hørtes ut som om det passet best iflg hva du sa, men det passer ikke så godt med mens-liknende smerter.

Tror en liten tur til fastlegen hadde vært OK, hvis ikke du har så akutte og sterke smerter at du ikke får sove i natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...