Cata Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Leker litt med tanken på å anskaffe en Nespressomaskin, ettersom de både er overkommelige i pris og ikke tar så mye benkeplass. Men hvor i allverden får man kjøpt kapsler med kaffe til disse maskinene? I allfall ikke på nærbutikken. mye rart man lurer på på en søndag*
Glynis Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 På nettet og antakeligvis i Nespresso-butikken på det nye Eger-senteret. Det vanligste er å bestille dem på nettet i større mengder, de leverer veldig raskt.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg bestiller til svigermor på nett. Tar normalt ikke mange dagene før de er på posten.
cilipili Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Bestiller også bare å nettet. Finnes iallefall ikke i butikkene her jeg bor. Uansett så synes jeg det er perfekt å gjøre det på nettet. Nespresso minner meg til og med på at jeg snart trenger kaffe
Cata Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2009 Bestiller også bare å nettet. Finnes iallefall ikke i butikkene her jeg bor. Uansett så synes jeg det er perfekt å gjøre det på nettet. Nespresso minner meg til og med på at jeg snart trenger kaffe Takk til dere som har svart. Da vet jeg det. (Høres jo genialt ut å bli påminnet.... ) *glemsk*
Gjest Catwoman Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg bestiller og på nettet - veldig enkelt og greit og kjapt. Du kommer gjerne på å bestille nye når det er tomt for kapsler
Cata Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg bestiller og på nettet - veldig enkelt og greit og kjapt. Du kommer gjerne på å bestille nye når det er tomt for kapsler ...akkurat som jeg husker å gå innom kaffehylla på butikken dagen etter at jeg har funnet ut det er tomt for traktekaffe
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #8 Skrevet 24. oktober 2009 Nespresso kapsler selges ikke i vanlige butikker, de må bestilles fra Nespresso på nettet. Bor du i Oslo-området er det også mulig å kjøpe i Nespresso butikken på Egertorget. Jeg bestiller stort sett på nett, men det er veldig greit å vite at jeg har butikken i Oslo som backup. Jeg har kun gått tom for kaffe en gang, og det var bare fordi jeg ble sittende fast i trafikken og ikke rakk å hente pakka på Posten før det stengte og ikke hadde jeg tid til å kjøre inn til sentrum. Jeg var litt stressa da, skulle ha gjester på kvelden og hadde kun noen espressokapsler igjen. Ble til at vi lånte kaffetrakteren til foreldrene mine... Vi undersøkte en del før vi endte på Nespresso og fant ut at det finnes jo flere kapselsystemer, det som er mest utbredt bortsett fra Nespresso heter Caffitaly og det finnes bl.a. maskiner fra Gaggia med det systemet. Jernia har hatt maskiner til disse kapslene fra et merke som heter Severin på kampanje og jeg tror flere Jernia butikker fører kapsler til dette systemet. De har i alle fall godt utvalg i Torggata i Oslo. Det finnes også et kapselsystem fra Illy, som passer i en Francis Francis maskin, men kapslene må kjøpes fra Friele på nett. Det som er mes tilgjengelig i dagligvarehandelen er pods. Dette har Illy og det selges bl.a. på Meny og Ultra (og sikkert andre velassorterte dagligvarebutikker).
Cata Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 24. oktober 2009 Da er saken klar, for jeg bor langt unna Oslo og har verken Meny eller Ultra i nærheten. Men har postkontor så kan bestille kaffe på nett . Ville helst hatt "ordentlig" kaffemaskin for jeg liker å prøve nye typer kaffe, men innser at de både er for store og blir for dyre i forhold til mitt forbruk. Nespressoen er dog overkommelig i innkjøp. (Og nå i helga har jeg vært på hotell der det er Nespressomaskin på rommet, så jeg har fått prøvd systemet i praksis. Ble bra kaffe ja.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå