Aurora M. Skrevet 5. november 2009 #61 Skrevet 5. november 2009 Jeg tenkte jeg burde ha filmet Pusina mi og sendt inn som forslag til reklame for Royal Canin. Hun kom hjem med ei feit, fin og sprell levende mus, satte den pent og forsiktig fra seg på stuegulvet og gikk RETT bort til tørrforet sitt! Brydde seg ikke mer om musa, bare gikk ut igjen!
Mayapapaya Skrevet 5. november 2009 #62 Skrevet 5. november 2009 Vi bruker Brit, et tjekkisk "royal Canin" for fra dyrebutikken. Og katten vår er storfornøyd! Vi prøvde perfect fit fra dagligvare butikk, men herregud som det gikk. Da var det alt fra diare til å miste pels, så da kasta vi alle restene og kjøpte i dyrebutikken istedet! Det er sant at mat fra vanlige butikker ikke er bra for katten over lang tid pga salt og lite næring. Min beste venninnes katt fikk nyreproblemer/svikt og ble så syk at han døde. Han ble "bare" 8 år. Og det var som følge av maten han fikk. De visste jo ikke dette, så det kom jo som et sjokk. Da de fikk seg to nye katter fra dyrebeskyttelsen, kjøpte de ordentlig kattemat med en gang (: Jeg anbefaler mat fra dyrebutikker, rett og slett fordi det er det som er best! Pris, varighet og selvfølgelig for kattens eget beste (:
*appifany* Skrevet 7. november 2009 #63 Skrevet 7. november 2009 Vi bruker Hills for kasterede katter som vi kjøper hos veterinæren. Mine katter skal ha det beste, sånn er det med den saken. Butikkfor er nogo !
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #64 Skrevet 3. januar 2010 Sjefspusen får for fra Royal Canin, men jeg ser at hun legger mer og mer på seg av det. Er det noen som kan anbefale et mindre fetende for?
Cayenne Skrevet 4. januar 2010 #65 Skrevet 4. januar 2010 Sjefspusen får for fra Royal Canin, men jeg ser at hun legger mer og mer på seg av det. Er det noen som kan anbefale et mindre fetende for? Får hun vanlig adult-fôr? I så fall bør dere gå over til et fôr for kastrerte katter (regner med hun er kastrert?) eller evt lightfôr. Kastrerte katter bør helst ha fôr tilpasset kastrater, og ikke det vanlige adult-fôret.
Tarpan Skrevet 4. januar 2010 #66 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har 4 katter i alderen 7 mnd til 11,5 år og alle får Royal Canin Exigent,har vurdert å bytte til vanlig adult siden de 3 gutta begynner å få mage..Men gamlemor bør vel få såpass feit mat siden hun er tynn. Minsten burde fått junior for,men siden alle spiser sammen er det umulig med flere typer for. Sekken varte i 2 mnd før minsten kom i hus,men nå som han er stor går det unna på sekken ja.. Av våtfor bytter jeg litt på,gamlemor syns First Price tunfikpate er godt
Undomiel Skrevet 4. januar 2010 #67 Skrevet 4. januar 2010 Vi kjøper spesialfôr hos veterinæren, og det er ikke gratis for å si det sånn. Men da er det vel bra Pus tåler ikke vanlig fôr fra dagligvarebutikkene...
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #68 Skrevet 5. januar 2010 Får hun vanlig adult-fôr? I så fall bør dere gå over til et fôr for kastrerte katter (regner med hun er kastrert?) eller evt lightfôr. Kastrerte katter bør helst ha fôr tilpasset kastrater, og ikke det vanlige adult-fôret. Hun får seniorfor for innekatter som har fokus på fordøyelse, urinveier mm. Det var det de anbefalte på dyrebutikken siden hun er litt oppi årene. Hun er kastrert ja.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #69 Skrevet 17. januar 2010 Aller helst skulle pusene fått mat fra Nutro, men det fins ikke i butikkene lenger så de får Iams og RC. Vi kjøper 50 kg mat hver gang. Hender vi kjøper noe bløtfor fra matbutikk for at de skal få litt forandring.
Tequila!! Skrevet 17. januar 2010 #70 Skrevet 17. januar 2010 stort sett er de ute å spiser rotter, mus og fugler..
Gjest Blubberella Skrevet 17. januar 2010 #72 Skrevet 17. januar 2010 Katten min ble plaget med matt pels og flass, så jeg gikk over til Royal Canin sensibel (for sensitiv fordøyelse), og nå er flasset borte og pelsen både myk og blank. I tillegg har hun fått duracell-tendenser, så jeg antar RC har mye god næring i seg!
Lune Skrevet 17. januar 2010 #73 Skrevet 17. januar 2010 Royal Canin, men skal bytte til Hill`s nature best.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #74 Skrevet 17. januar 2010 Jeg har ikke råd til å kjøpe så dyr mat til våre 2 katter, så jeg gir dem bare billig kattemat fra matbutikken (Rema og Kiwi). De er glade og fornøyde likevel. Når vi har fisk eller kjøtt til middag får de restene. Jeg tror det ofte er tull å alltid kjøpe det dyreste! selvfølgelig sier dyrebutikken at deres produkt er best. De vil jo selge så mye som mulig.... Min katt spiste, og maste etter mat, hele dagen, men etter jeg kjøpte Royal Canin så gjør han det ikke. Dyrere kan det neppe bli i lengden.
Gjest Problematique Skrevet 20. januar 2010 #75 Skrevet 20. januar 2010 Her får kattungene Hills. De fikk Royal Canin før, men det hadde de ikke når jeg skulle kjøpe mer fór, så da ble det Hills. De har tørrfór stående til enhver tid, og får en liten skål med våtfor (også fra hills) på deling en gang om dagen. Pelsen deres er myk og skinnende, og de foretrekker faktisk tørrfór fremfor ren kylling de gangene jeg prøver å gi de det
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2010 #76 Skrevet 21. januar 2010 C/D fra Hills. Det er uten salt og kastrerte katter har en tendens til å få nyrestein.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #77 Skrevet 23. januar 2010 Vi har en 10 mnd gammel pusekatt. Har hele tiden brukt Royal Canin til henne. Var og ga henne vaksine forrige uke og dyrelegen var veldig fornøyd med at jeg brukte det foret - for hun sa at det gikk veldig ille utover bl.a. tennene om man brukte de i butikken pga næring ikke var bra nok. De så stor forskjell på dette.
oven Skrevet 17. februar 2010 #78 Skrevet 17. februar 2010 Vi bruker Royal Canin for innekatt, og hun har en kjempeflott pels. Vi gikk plutselig tom en dag og jeg gikk på nærbutikken for å kjøpe det nye foret, Perfect Fit. Hun har aldri spydd en hårball før, men etter noen dager på det foret så låg det plutselig hårballer rundt i hele huset etter henne. Rett i søpla med det og på handletur til dyrebutikken!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #79 Skrevet 17. februar 2010 Aner ikke hva det heter, men jeg bruker å hamstre foret fra Europris når jeg drar forbi der. Billig og greit. Spiser de ikke det, kan de dra ut og finne seg en mus eller noe.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #80 Skrevet 9. oktober 2010 10 kg royal canin koster ca. 510 kroner. En katt bruker ca. et år på å spise opp dette. Dvs. at det koster en katteeier 42 kroner i måneden å fore med dette foret. Med andre ord under 2 kroner dagen. Dette er ikke dyrt:) Det er hvertfall min mening:) Det var da veldig lite? Har en katt på 1 år og 6 måneder. Han spiser 2,5 kg i måneden, og det er royal canin fôr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå