Gå til innhold

Studenter i høye hæler


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med å komme på skolen i høyhælte støvletter? For det første er det jævlig irriterende å høre den klakkende lyden inne på studierommene, og for det andre må det være noe sinnsykt ubehagelig å gå med sånne en hel skoledag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest emmeline

Hvorfor skal det være så ubehagelig? På skolen sitter man da stort sett mest stille, så er det et sted det er behagelig så er det iallefall der. Og har man ikke annet å irritere seg over enn klakkende hæler - ja da synes ikke jeg spesielt synd på deg for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være så ubehagelig? På skolen sitter man da stort sett mest stille, så er det et sted det er behagelig så er det iallefall der. Og har man ikke annet å irritere seg over enn klakkende hæler - ja da synes ikke jeg spesielt synd på deg for å si det sånn.

Hvorfor det skal være ubehagelig å gå i høyhælte støvletter på skolen? Si det, det er ikke som om man SVETTER SOM EN GRIS i dem, eller at de ikke er lagd for å være behagelig....

Og ja, det er mildt sag jævlig irriterende med klakkende sko inne på stillerommene når du sitter og leser pensum. Spesielt når det er mange som bruker disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline
Hvorfor det skal være ubehagelig å gå i høyhælte støvletter på skolen? Si det, det er ikke som om man SVETTER SOM EN GRIS i dem, eller at de ikke er lagd for å være behagelig....

Jeg har alri "svettet som en gris" i høyhælte støvletter for å si det sånn. Og synes de aller fleste høyhælte støvletter er behagelig å gå med så lenge det ikke er snakk om mange timer av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline
Og ja, det er mildt sag jævlig irriterende med klakkende sko inne på stillerommene når du sitter og leser pensum. Spesielt når det er mange som bruker disse.

Jeg kan godt forstå og er enig i at det er irriterende inne på stillerommet. Jeg selv ville aldri klakket rundt inne på et stillerom, det er ikke så vanskelig å være diskrè selv med høye hæler, det er bare å gå forsiktig nesten på tærne. Jeg gjør bestandig det hvis jeg er et sted det ikke passer seg med denne klakkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Hva er vitsen med å komme på skolen i høyhælte støvletter? For det første er det jævlig irriterende å høre den klakkende lyden inne på studierommene, og for det andre må det være noe sinnsykt ubehagelig å gå med sånne en hel skoledag...

Jeg forstår at lyden kan irritere deg, og du har selvsagt all rett til å si i fra om det!

Samtidig forstår jeg godt at kvinnelige studenter vil gå i høyhelte støvletter, fordi de gjerne vil ta seg bra ut.

Klart, det er studiene som er viktigst, ikke hvordan man ser ut. Men noen kvinner/jenter ønsker å kombinere dette. Det er ikke alle som tenker like praktisk, noen bryr seg også om hvordan de ser ut og hvordan de føler seg. Noen må føle seg lekre for å kunne studere.

Du kan jo ta det opp med studenttillitsvalgte og lesesalene/biblioteket, og si at lyden er irriterende og at du synes det bør være forforsmsko-påbud inne på lesesalene?

Hva gjør de kvinnelige studenter i Italia, Spania, USA, Frankrike og Storbritannia da?

Utenfor lesesalene bør folk få sko seg som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At studenter bruker høye heler synes jeg er helt greit.

Men det er ikke greit med klakkelyden på lesesalen. Der er det utrlig irriterende og forstyrrende. Vær snill, vis hensyn på lesesalen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oioi!

Studerer på et universitet i utlandet og her er det mote å ha støvletter med hæl.. i alle prøver og tester hører jeg klikk klakk når de gir fra seg svarene ved skranken... Ja, da måtte jeg jo kjøpe meg disse skoene selv da =)

Her er det iallefall vanlig at folk kler seg "pent" og med disse type sko, og folk må få ha på seg hva de vil =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studenter er vel like motebevisst som andre da.

For min del kan jeg skjønne bedre at studenter, som sitter såpass mye stille, bruker høye hæler enn at f.eks flyvertinner, butikkdamer, tolker og lærere gjør det, de som står og går såpass mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Lisa_*

Tja, lyder generelt kan være irriterende på "stille-rom", mine flate tursko fra Viking knirker noe jævlig på noen typer gulv, så det er ikke bare høye hæler som kan bråke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til flere lavhelte støveletter som lager en skikkelig høy klakkelyd nå i det siste faktisk. Har gått rundt i oslo, og snudd meg fordi jeg hører klakking som i mitt hode betyr ti cm hæler, og så er det ikke hæl på skoene i det hele tatt, kanskje en centimeter. Blir litt forbauset hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Hva med å ta opp med studentledelsen at alle burde ta av seg skoene før de går inn? Så slipper du å høre litt klakkelyder ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en klakkende student!

Har egentlig ikke tenkt på at andre føler det er irriterende, da andre går å snakker i telefonen, snakker med venner, roper et eller annet, subber med bena osv. Er alltid noe noen andre gjør som er irriterende når man skal konsentrere seg. Selv syns jeg det er irriterende med tasting på data, men kan jo ikke nekte folk å ta med data fordet om :)

Jeg kommer til å fortsette med klakkingen min jeg :) Føler meg bedre av det, og kan noe så enkelt å ha på noen heler få dagen min til å bli bedre så gjør jeg det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...