Tanzania Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Da jeg fikk mensen hadde jeg rett og slett mensen hele tiden, dvs, hadde pause kanskje i noen dager men bortsett fra det blødde jeg stort sett hele tiden, enten kjempemye eller litt brunt.. Turte ikke si det til mamma så etter å ha gått sånn i ett år, da var jeg ca. 14 år hadde jeg såvidt jern i kroppen og begynte på p piller for ikke å blø. Har etter dette flere ganger sluttet med p pillen, men har til den dag i dag, nå er jeg 25 år, fortsatt brunlig utflod innimellom mensen og småblødnigner innimellom mensen hvis jeg ikke går på p piller. Har prøvd å få svar på hva dett skyldes uten noe hell. Noen som har lignende erfaringer og kan fortelle meg hva som skjer i kroppen min og om det finnes noe annet enn p piller som hjelper? kjedelig å alltid måtte ta p piller pga dette...
ungjente90 Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Kanskje det skyldes at du slutter på pilla og begynner igjenn nå å da? Kroppen må hele tiden gjøre om på syklusen da og da blir det fort litt tull... Gå på pilla fram til du har lyst på barn. Finn p-piller som har nok hormoner til å holden menssyklusen din i balanse. Ta piller i 3 uker og ha en uke opphold for mensen frem til du har lyst på barn. Bare lurer på, hvorfor vil du ikke bruke p-piller?
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Det virker som om du har en hormonforstyrelse. Gå til legen og få tatt noen blodprøver. Mest sannsynlig så blir du henvist til en gynekolog.
Tanzania Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg hadde det jo slik i årene før jeg overhodet begynte på p piller. Har vært hos gynekolog mange ganger og tatt masse blodprøver, de sier det ike er noe i veien med meg. Men en eller annen forstyrrelse må det vel være? Jeg har gått på p piller i 11 år nå og tenker kanksje det hadde vært godt å ikke gå på de etterhvert da jeg er en del plaget med irritabilitet og depresjoner..
Serenity88 Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Det finnes p-piller som ikke vil gjøre en depresjon verre (husker ikke navnet på disse nå, men spør legen om dette. De koster litt mer enn de vanligste sortene.) Kan desverre ikke hjelpe deg med hvorfor du blør hele tiden, høres fryktelig slitsomt ut, og det vil vel også ødelegge både sexlyst og sjansen for å få barn vil jeg tro? Har du vært hos flere forskjellige gynekologer? Jeg ville ha pushet litt mer, mast/klagd og ikke gått forsiktig i dørene (noe jeg ofte gjør hos leger fordi man ikke vil være til bry) til de sendte deg til en spesialist eller tok flere tester. Masse lykke til ihvertfall, håper du finner ut av det!
Gjest Merci Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg sliter også med blødningsproblemer, men av en litt annen art. P-piller er det eneste som hjelper for mine problemer. Hormoner kan spille oss mange puss og jeg vil si jeg er glad for at pillen kan hjelpe. Det er mange forskjellige piller og her er en liten oversikt over noen av dem. Hvis du får bivirkniner av en type kan du snakke med legen din og få hjelp til å finne en annen som kan passe bedre for deg. På oversikten under ser du hvilken type hormoner og hvor stor dose av disse hver av pilletypene inneholder. Selv finner jeg denne oversikten svært informativ så legger den ut her: P-Piller som selges i Norge: Monofasepreparater Loette: Etinyløstradiol 20 μg + levonorgestrel 100 μg Microgynon: Etinyløstradiol 30 μg+ levonorgestrel 150 μg Marvelon: Etinyløstrdiol 30 μg + desogestrel 150 μg Mercilon: Etinyløstrdiol 20 μg + desogestrel 150 μg Yasmin: Etinyløstradiol 30 μg + drospirenon 3 mg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå