Gå til innhold

Dyrepleie Storbritannia


Gjest Gjest_Mia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mia_*

Kommer ikke inn her i Norge, så jeg har bestemt meg for å ta en dyrepleiebachelor i utlandet, tenker da Storbritannia.

Skal jobbe fulltid et år først samt jobbe frivillig for dyrebeskyttelsen så jeg har penger og litt jobberfaring.

Står på ANSA at de fleste blir autoriserte dyrepleiere i Norge etter utdanningen, men at dette er individuelt (må vel ta en test her i Norge etter endt utdanning).

Vurderer å videreutdanne meg til veterinær etter å ha jobbet som dyrepleier i minimum 5 år (er vel det som må til for å få realkompetanse).

Noen som vurderer det samme, evt vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er årsaken til at du ikke kommer inn her i Norge for lavt generelt snitt eller mangel på de realfagskunnskapene som faktisk kreves for studiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dyrepleierstudent
Kommer ikke inn her i Norge, så jeg har bestemt meg for å ta en dyrepleiebachelor i utlandet, tenker da Storbritannia.

Skal jobbe fulltid et år først samt jobbe frivillig for dyrebeskyttelsen så jeg har penger og litt jobberfaring.

Står på ANSA at de fleste blir autoriserte dyrepleiere i Norge etter utdanningen, men at dette er individuelt (må vel ta en test her i Norge etter endt utdanning).

Vurderer å videreutdanne meg til veterinær etter å ha jobbet som dyrepleier i minimum 5 år (er vel det som må til for å få realkompetanse).

Noen som vurderer det samme, evt vet noe mer om dette?

Jeg går dyrepleier i Norge og man blir automatisk autoristert etter å ta tatt utdanningen på Veterinærhøgskolen. Skolen sender inn fellesliste over de som har stått på eksamener til mattilsynet og så får vi autoriasjon.

Vi fikk også beskjed om at hvis man har autoriasjon i Norge var det veldig lett å få det i UK også fordi de har mye av det samme utdanningsopplegget. Vet ikke om det går andre veien også.he

Er årsaken til at du ikke kommer inn her i Norge for lavt generelt snitt eller mangel på de realfagskunnskapene som faktisk kreves for studiet?

Det er ingen krav om realfag på dyrepleie på Vetererinærhøgskolen....? Jeg har ikke noe matte/kjemi/biologi/fysikk i det hele tatt siden 1. vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mia_*

Jeg har for lavt snitt, men har generell studiekompetanse.

Det er vel det som trengs her i Norge, men da jeg søkte i år var jeg nr 170 på venteliste, så jeg satser ikke på det neste år eller året etter for å si det sånn.

Er det mange i slutten av 20årene på slike studier, eller er det flest unge og hippe folk? Er litt redd for å være "gæmlis"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...