Gjest Ghrr Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg håper flest mulig kan være med å bidra med innspill for å hjelpe meg få bedre struktur og nytte av tiden! Takk! Det har seg slik at jeg er alene med to barn, tar fulltids utdanning og kjenner så å si ingen her til lands. Før var det sånn at jeg var på en måte programert at jeg hadde ingen som kan stille opp og at jeg måtte klare meg selv på alle plan! Men nå orker jeg nesten ikke mer, jeg synes mest synd på meg enn å stå på og det suger! Jeg synes alt er tumgt og vanskelig og jeg vil bare sitte og stirre på dataen i stedet for å gjøre noe fornuftig. Jeg vil lese, rydde og vaske, gå på tur med barna osv, men jeg klarer ikke. Jeg venter på at et eller annet skal skje, men det gjør aldri! Jeg utsetter ting hele tiden at usarbeidet hopet seg opp og jeg har flere tusen siderspensum å lese + oppgaver. Jeg vet ikke hva det er, men jeg nesten mister motivasjonen til studiet også, DET er virkelig skremmende! Virkelig! Og ¨det er nesten som om jeg ikke vil leve i virkeligheten og stenger meg inn i det "uvirkelige" ved å se på serier/filmer på nettet. Jeg er nå redd for dette fører ikke til noe bra:( Hva er deres råd til en fortapt person? Jeg er svært takknemlig for innspill! PS: jeg vet ikke om det er rette forum, men prøver.
Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg ville begynt med å reise meg akkurat nå å gjøre ting jeg burde gjort.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Slutt med data og TV for avkobling, finn noe annet. Jeg er lik deg og klarer ikke begrense meg, eneste som hjelper er å kutte ut de tingene som virkelig stjeler tiden min. Jo mer du lar deg selv bruke tid på dataen, jo lettere er det å kaste bort mer tid der, rett og slett. Vil også råde deg til å finne på noe gøy (noe du synest er gøy) en kveld i uken dersom du har mulighet. Treningssenter med barnepass elns.
leirbål Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Du er ikke lat. Du er nok bare overveldet over alt det du føler du skulle ha gjort. Ikke uvanlig. Når jeg har det sånn lager jeg en liten liste over hva som MÅ gjøres. Så setter du opp en plan for den dagen. F. eks. Gå en tur med ungene, så de er litt roligere når du skal lese lekser. Etter turen spiser dere litt, ungene leker og du leser et antall sider. Antallet bestemmer du når du lager listen. Innimellom er det viktig å sette av tid til små pauser. F. eks. 10 min. på dataen. Husk å se på klokken så det ikke blir 15 og 20 minutter. IKKE tenk på alle sidene du har igjen å lese. Du har masse tid til det. alt skal ikke gjøres i dag. Og så bør du senke kravene til deg selv. Det er ikke krise om du ikke orker å rydde huset el. en dag. Kan du forsøke å få venner på skolen? Du trenger venner og et sosialt liv. Ikke bare å være flink. Heng opp annonse på butikken om at du søker barnevakt. Gjerne tenåringsjenter. Når du har skaffet det, gå på sosiale arrangementer på skolen, vær med de nye vennene dine, eller gå bare på kino, kafe el. alene. Poenget er at du skal komme deg ut litt, og ikke være skoleelev/ mamma en stund.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå