Gå til innhold

Har jeg ME? :S

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg har det pga jeg har lest at noen av symptomene stemmer over ens.. men kanskje det også kan være influensa symptom??

:S

Hmm.. i allefall: I løpet av de siste 2 månedene har jeg fått svekka konsentrasjon.. den har sikkert halvert seg! JEg mangler energi og er trøtt hele tiden.. kan sove flere timer uten å være uthvilt etterpå..

Har muskelsmerter i brystkassen og ryggen.. Har også vondt i albuer og knær. Alkoholtoleransen min har også forandret seg.. Etter jeg er ferdig på jobb er jeg helt utkjørt og må bare gå å legge meg. Føler meg slapp og syk.. Hodepine har jeg også!

Hva tror dere? Burde jeg bestille meg time med lege?

Jeg er seriøs, ikke hypokonder!:)

Jeg lurer selv på om det kan ha noe med å gjøre at samboeren min som jeg var sammen med i 2 år gjorde det slutt i sommer, og forlova seg med 1 dame han var utro med etter 2-3 uker :/

Tusen takk for svar på forhånd. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg lurer på om jeg har det pga jeg har lest at noen av symptomene stemmer over ens.. men kanskje det også kan være influensa symptom??

:S

Hmm.. i allefall: I løpet av de siste 2 månedene har jeg fått svekka konsentrasjon.. den har sikkert halvert seg! JEg mangler energi og er trøtt hele tiden.. kan sove flere timer uten å være uthvilt etterpå..

Har muskelsmerter i brystkassen og ryggen.. Har også vondt i albuer og knær. Alkoholtoleransen min har også forandret seg.. Etter jeg er ferdig på jobb er jeg helt utkjørt og må bare gå å legge meg. Føler meg slapp og syk.. Hodepine har jeg også!

Hva tror dere? Burde jeg bestille meg time med lege?

Jeg er seriøs, ikke hypokonder!:)

Jeg lurer selv på om det kan ha noe med å gjøre at samboeren min som jeg var sammen med i 2 år gjorde det slutt i sommer, og forlova seg med 1 dame han var utro med etter 2-3 uker :/

Tusen takk for svar på forhånd. :)

Bleeh.. kanskje jeg er deprimert..

Skrevet

Du kan nok bestille en legetime, men ut fra det du skriver er det ikke grunnlag for å anta at du har ME altså. De problemene du skisserer, kan skyldes utallige andre ting.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som symptomer på stress og ikke nødvendigvis ME.

Skrevet

dette er symptomer som er helt normale både for ulike sykdommer - men også når man er frisk.

jeg ville spurt etter blodprøve for stoffskiftet, vanlige vitmamintester - og så må du selvsagt ta meg i betraktning at det er helt normalt å ha det slik når man er i "nedeperioder".

umulig for oss å vite uansett.

Skrevet

Det at du er utslitt etter jobb er jo normalt. Kanskje ikke utslitt, men sliten i alle fall. Hadde du hatt ME ville det ofte vært ekstremt vanskelig å komme seg gjennom dagen, det å skrive dette kunne vært utrolig slitsomt, og om du hadde vært skikkelig dårlig kunne det vært så ille at du ikke klarte å få i deg mat engang.

Kan være mye rart, mangel på vitaminer feks. Kan nok ha med slutten på forholdet ditt og. Om dette hindrer deg i hverdagen synes jeg du skal gå til legen og få sjekka litt. :klemmer:

Skrevet

Takk for svar dere.. ja når jeg tenker meg har jeg jo vært plaget med jernmangel.. det kan jeg jo ha fått igjen.. Er veldig irriterende å være så sliten hele tiden..! Eller spiser jeg jo sunt og trener da.. men har sluttet å trene nå for at jeg ikke orker..

Kanskje jeg har overreagert litt med å påstå at jeg har ME.. Men las en liste over symptomer og kjente meg litt igjen liksom!! :P

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Det kan være litt skummelt å lese på symptomlister, for det er utrolig mye som kan stemme uansett hva man leser på. Legger man "godviljen" til kan man plutselig finne ut at man har symptomer som ligner på kreft og HIV og andre fæle sykdommer, og så var det visst bare influensa...

Angående ME må man ha hatt symptomene i minst et halvt år før de vil bli "godkjent" som ME-symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...